Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Beste mijnheer de voorzitter, ik heb een wetsvoorstel voor u die een 'goede

Gestart door Pieszyce, 25 december 2022, 14:37

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Roman Giertych: Beste mijnheer de voorzitter, ik heb een wetsvoorstel voor u die een 'goede verandering' zal brengen
16. Jul 2017 at 22:03



Roman Giertych: Beste mijnheer de voorzitter,
ik heb een wetsvoorstel voor u die een 'goede verandering' zal brengen


"U de Sejm en de Senaat proberen elke maand, om meer en betere veranderingen te maken. Nu zullen ze weer schreeuwen, alsof het brengen van mensen naar een onafhankelijke rechterlijke macht,
een echt probleem was. Daarom schreef ik voor u een wet die ooit gestemd werd om dit belachelijke protest van de oppositie te beëindigen en uiteindelijk een 'goede verandering' te maken, - schrijft Roman Giertych.

Hier is ze.

Art. 1

Polen is een democratisch land en democratieën zijn soeverein.

Art. 2

Sovereign is de voorzitter van de partij, die bij de inwerkingtreding van deze wet de meeste parlementsleden in de Sejm heeft.

Art. 3

Kamerleden worden in de toekomst geselecteerd in single-member districten uit twee kandidaten, die door de soeverein zijn aangewezen. De samenstelling van de nationale verkiezingscommissie die de verkiezing en samenstelling van het Hooggerechtshof verricht, die de juistheid van de verkiezingsprocedure controleert, wordt bepaald door de soeverein door middel van een mededeling op het schoolbord in het partijgebouw van de partij waarnaar wordt verwezen In art. 2.

Art. 4

Rechtbanken, politie, overheid, president, staatsadministratie, staatsbedrijven, media, vakbonden bewaken de wil van de soeverein. Hun samenstelling en de reikwijdte van hun gezag worden bepaald door de soeverein door middel van de mededeling gepubliceerd op de wijze als in art. 3

Art. 5

Oppositie tegen de wil van de soeverein, uitgedrukt door demonstraties, kritiek, onjuiste voorstelling en alle andere niet-onderdrukking, is een manifestatie van nationaal verraad en moet zwaar worden gestraft als zodanig. De omvang van straffen voor nationale verraad en de procedure in deze gevallen verkondigt de soeverein op de wijze in art. 3.

Art. 6

De bovengenoemde wet kan worden veranderd door het Parlement op verzoek van de soeverein.

Waarheid heer Jarosław, die briljant is in zijn eenvoud? Tijd en overstemmen zal de kreet zijn. Kuchciński i Karczewski zullen u niet overstemmen? Zonder overdrijving!


PS. Als iemand de bovengenoemde wet niet wil hebben, en onze dagelijkse realiteit wordt, dan nodig ik u uit op zondag om 15 uur naar de Sejm de komen. In essentie omdat al deze veranderingen die onlangs gestemd zijn neerkomen op één: namelijk de dictatuur die gerealiseerd werd door een constitutionele staatsgreep. Laten we de vakantie afbreken, laten we de grillen achter ons laten. Aangezien wij dictatuur in Polen zullen toelaten, zullen onze kinderen het niet vergeten.

opinie.wp.pl by roman-giertych    język po Polsku

Pieszyce

Re: Roman Giertych: Beste mijnheer de voorzitter, ik heb een wetsvoorstel voor u die een 'goede verandering' zal brengen
16. Jul 2017 at 22:04
   





Geniaal.    ;D

Pieszyce

Re: Roman Giertych: Beste mijnheer de voorzitter, ik heb een wetsvoorstel voor u die een 'goede verandering' zal brengen
17. Jul 2017 at 06:51

Torun Marcel
Super Veteraan



CiteerGeniaal.

De ondertoon zal wel niet gesnapt (willen) worden.