Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Wałęsa: Zulke barbaarsheid en schandalen als Kaczyński heeft zelfs Hitler niet g

Gestart door Pieszyce, 25 december 2022, 14:43

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Wałęsa: Zulke barbaarsheid en schandalen als Kaczyński heeft zelfs Hitler niet gedaan
14. Sep 2017 at 00:39



Wałęsa: Zulke barbaarsheid en schandalen als Kaczyński heeft zelfs Hitler niet gedaan

Lech Wałęsa was vandaag een gast bij TOK FM. e voormalige president ontkende zijn medewerking met de Veiligheidsdienst SB stevig en heeft de Kaczyński broers in scherpe woorden aangevallen.

Zulke barbaarsheid en schandalen als Kaczyński heeft zelfs Hitler niet gedaan. Vooral de Kaczynski's! Dit kunnen we niet zo laten blijven. Kiszczak in de getuige stand is tegen mij en heeft minstens twee keer geprobeerd me te vermoorden. - zei de voormalige president.
 
Zij vallen je aan, omdat ze zeggen dat ik niet eerlijk was. Jullie betogen, de samenleving, liep van me weg. Dit is een groot misverstand. Zelfs intelligente mensen geloofden in dit sarcasme. UB had een eenvoudige methode: neem soldaten weg. Mij als agent wilde ze niet. - zei Lech Wałęsa. Hij gaf ook commentaar op de hoge steun voor Wet en Rechtvaardigheid in de stembus.

Sommige populisten stellen voor ... Dit zijn demagogische dingen, populistisch. Deze vijfhonderd ... Anderen gaven niet hetzelfde, en hier is Janosik die geeft. Onder deze omstandigheden is het moeilijk om een oppositie te zijn, het zou dubbel moeten geven: geen vijfhonderd, maar duizend! - zei hij.

Bron: tok fm, onet.pl , tysol.pl