Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Vrouwen moeten van misvormde baby’s bevallen

Gestart door Pieszyce, 25 december 2022, 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
12. Oct 2016 at 17:47



Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen

"Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen, zodat ze gedoopt kunnen worden".


Het hoofd van Polen's regerende conservatieve Wet en Rechtvaardigheid (PiS) partij heeft zich geuit tegen een totaal verbod op abortus, maar zei dat hij voorstander is van barende vrouwen, zelfs voor misvormde kinderen, zodat zulke baby's gedoopt kunnen worden.

PiS leider Jaroslaw Kaczyński sprak in een interview met het persbureau PAP gepubliceerd op woensdag.

Zijn commentaar kwam een week nadat het Poolse parlement besloot om een controversieel burgerwetsvoorstel, gericht op het volledig verbieden van abortussen dat tot straatprotesten heeft geleid te verwerpen.

Hij zei dat de wet "in tegenstelling was tot" zijn mening "op wat de staat kan doen; op waar de lijn is die de staat niet kan oversteken als het gaat om ingrijpen in het leven van mensen. "

Kaczyński sloot niet uit dat een ander wetsvoorstel over abortus kon worden ingediend, wat erop wijst dat zijn partij kan komen met een dergelijke stap.

Lees hier verder . . . . .

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
12. Oct 2016 at 22:24

nemo.omen
Trouw Veteraan
 



De reactie van K. geeft aan dat hij zelf geestelijk misvormd lijkt te zijn
Zijn beweringen zijn werkelijk voor mij onverteerbaar

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
12. Oct 2016 at 23:55



Niet alleen voor jou, vele Poolse twitteraars waren het vandaag met mij eens dat als je K in de ogen kijkt, je denkt dat je met een waanzinnige van doen hebt.

Ik denk dat er een klacht tegen hem ingediend gaat worden, Giertych was aan het zoeken.

Let wel, deze opmerkingen worden gemaakt door een man die geen bankrekening heeft, die nu zijn geld laat beheren door zijn voormalige schoonmaakster die ook een baantje in de Sejm kreeg, een man die geen internet heeft, geen rijbewijs, en samenwoont met een kat.

Kortom een man aan wie de moderne tijd is ontgaan, maar wel wil beslissen hoe vrouwen dienen te leven, misschien daarom dat hij vrijgezel is. Ik hoop dat ze weer een zwart protest houden en dat heel Polen plat gaat.

Het wordt tijd dat vrouwen hun recht opeisen, desnoods met behulp van de mannen en als dat moet leiden tot strijd..........................Het zij zo, nu gaat Polen ook kapot.

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/abortion-ban-poland-warsaw-parliament-vote-party-jaroslaw-kaczynski-pis-a7358036.html

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
13. Oct 2016 at 20:56

Torun Marcel
Super Veteraan



Citeer"Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen, zodat ze gedoopt kunnen worden".

Als een baby voortijdig wordt geaborteerd is de baby niet
bevallen is die niet op de wereld gekomen, en hoeft die
niet gedoopt te worden.
Lijkt mij.

Als de regering ook de volledige levenslange verzorging van zo'n baby op zich neemt kan je er over discussiëren.
Het leed van zo'n lief kind om het hele leven misvormd door het leven te moeten is volgens mij onmenselijk.
Onnodige leed veroorzaken bij mensen strookt niet met de naastenliefde.
Heeft K daar wel eens rekening mee gehouden? Ik denk het niet, hij houdt nergens rekening mee.
Alleen wetjes bedenken die de mensen niet gelukkig maken.

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
13. Oct 2016 at 21:51


Ik heb K. al vanaf 2004 op de korrel, de man is een sadist.

Er wordt gesteld dat er voor zo'n kind extra geld in het laatje komt, maar in Polen is dat altijd de vraag voor hoe lang.

Ik heb eens met een wijs man gesproken, man was een hindoepriester en die zei, "zolang een kind in de buik van de moeder NIET beweegt [de eerste 3 maanden] is de ziel nog niet ingedaald en is het een symbiose met het lichaam, het wordt pas een mens als de ziel ingedaald is in het lichaam. Dat merk je als het kind gaat bewegen. Ik heb dat eens voorgelegd aan de door mij zeer gewaardeerde kapelaan Hartman die vanuit Arnhem naar Utrecht vertrok en die man keek mij aan, dacht even na en zei, die Hindoepriester zou het wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

Ik geloof die hindoeprietser ook, vooral omdat hij zoveel dingen al bij het rechte eind had, zelfs in de RK kerk zijn er priesters die het toegeven, zolang ze maar zekerheid hebben dat niemand hen hoort.

Bij mijn ouders waren er een paar miskramen, de foetus is op advies van de pastoor gedoopt door mijn vader [zelf kwam hij niet] en die zijn 1,5 meter diep begraven in de grote tuin die we hadden. Toen we na 30 jaar vertrokken, hebben we alles gelaten zoals het was.

Het leed van een misvormd kind in horror voor een moeder, ik heb er hier al eens eerder over geschreven. Niemand kan en mag dat een vrouw aandoen, NIEMAND. Zij als K, die het door willen drukken, zijn pure sadisten. Ook die advocate van Pro Life, die allerlei vreselijk foto's publiekelijk ophangt om haar gelijk te proberen te krijgen.

Het mooiste is dat vaak zulke voorstanders van de bescherming van het leven en dan bedoel ik de activisten, zelf geen kinderen hebben.

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
14. Oct 2016 at 08:52

Ruud
Trouw Poster
 


Enigszins off topic, maar lijkt deze uitspraak er op te wijzen dat Jaroslaw het niet eens was met het weg stemmen van de strengere abortus wet ? En dat er dus wat frictie komt tussen hem, en een aantal anderen die voor PiS in het parlement zitten ?

JK trekt zich niets aan van de buitenwereld dat is duidelijk, maar kennelijk zijn er binnen de partij wel personen die JK niet blind volgen. En dat geeft wat perspectief naar de toekomst.

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
14. Oct 2016 at 13:31


Hai Ruud,

Niemand binnen PiS was het eens met het wegstemmen, alleen Gowin en zijn groep  is tegen een strengere wet. Het was voor JK makkelijk praten want op hetzelfde moment dat de PiS fractie NEE stemde, wisten ze dat in de partij er mensen samenwerkten met Pro Live en Anti Abortus om een dicht gespijkerd wetsvoorstel in te kunnen dienen. Het is gemakkelijk Nee, stemmen als je weet dat er over twee maanden iets aan komt. Frictie kan er alleen ontstaand met Gowin en zijn partij en Ziobro met zijn partij, maar zolang d popartiest en anti vrouwen retoriek JK steunt zal het moeilijk worden, maar ook hij kan vallen en zijn partij staat laag in de peilingen.

De enige hoop is 2017 als blijkt dat er geld te kort is omdat wonderkind en wicepremiera Morawiecki's voorspellingen een luchtkasteel bleken te zijn en dat alle plannen niet te betalen zijn, tenzij de groei naar 12 % gaat wat nooit zal gebeuren.
Economen voorspellen dat zelfs het moeilijk zal zijn om in 2017 de staatspensioenen te betalen.

JK is een autist en men doet nog steeds wat hij zegt. Als je de man ziet speechen, eng gewoon en zijn maatregelen gaan aardig richting die waar snorremans in de jaren 30 ook mee bezig was, ook toen moesten vrouwen bevallen, werden mensen geselecteerd en de oppositie onder druk gezet. Daarna volgde de razia's die we in Polen nog niet kennen, maar mijn zwager zijn zwager heeft de politiedienst vaarwel gezegd omdat hij dingen ziet aankomen waar hij niet aan mee wil werken.


Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
Reply #1 - 29. Oct 2016 at 23:19


Is Duda van de pot gerukt??

Waar ik me groen en geel aan erger is het feit dat men nu bij elk bericht, de ziekte van Down er bij haalt om een verbod op abortus te rechtvaardigen. PiS en nu ook de man die ze president noemen [vaker op reis dan thuis] halen smerige streken uit.

De Poolse wet spreekt er van dat abortus is toegestaan als de foetus ernstig misvormd is. WTF is er aan een kind met de ziekte van down ernstig misvormd??? Daar hebben deze vrouwen het helemaal niet over!!!

SCHANDE hoe PiS het volk telkens misleid want de meest kwetsbare groep de gewone en arme Polen, hebben alleen TVP Info, het propaganda en leugen kanaal van PiS.

Duda moet zich kapot schamen, heeft zelf één redelijk uitziende dochter, maar waar zijn de tweede, derde en de vierde waarvan zijn partij graag wil dat die op de wereld gebracht worden.

Dom, dom, dom, ik snap het, zijn salaris is te hoog dus hij krijgt die 500 + regeling niet. Schande, anderen dwingend wat voorschrijven en zelf de kantjes er af lopen.

Net als die Bisschop die het zo wist te vertellen, dat een "verkracht meisje nooit een kind ter wereld zou kunnen brengen omdat door de zenuwen de spermatoide, niet bij de eicel kon komen".

Waar haalt de man die onzin vandaan???

Ook zei hij nog dat de morning after the night before pil, een abortus pil is. Je moet dan wel ver van het padje zijn om zoiets te vertellen, maar de Polen met alleen TVP-Info geloven dat, die weten van toeten nog blazen.

Bovenstaande Pil VOORKOMT dat de spermatoide bij de eicel kan komen, of als hij al contact heeft gemaakt dit contact verbreekt. [uitleg assistente van mijn huisarts]

Het is alleen abortus, als er al een vrucht is en die bestaat niet de eerste twee, drie dagen, zeker niet bij de hedendaagse nerveuze mens.

Desondanks, is men ook tegen geboortebeperkende middelen en die pil die ergernis kan voorkomen. Hoe kan men het verzinnen.

Om gek van te worden.

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
29. Oct 2016 at 23:22

Torun Marcel
Super Veteraan



Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen

Zij denken: onze moeders moesten het, dus de anderen ook ;)

Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
06. Nov 2016 at 02:01


"DOBRA ZMIANA" OBIECAŁA PROCESY, WYROKI. BRAKUJE TYLKO PUBLICZNYCH KAR I EGZEKUCJI...

"Goede verandering"["DOBRA ZMIANA"] beloofde processen, veroordelingen.
Het ontbreekt slechts aan publieke straffen en executies...................




"Zbrodnia zabica dziecka" – doniesienie do prokuratury na Natalię Przybysz
"De misdaad van het doden van een kind" - een klacht bij het parket voor Natalia Przybysz

Piosenkarka miała ,,dokonać zbrodni zabica dziecka" oraz ,,rozmyślnego, publicznego propagowaniu tego czynu zabronionego".
Doniesienie złożył w piątek łódzkiej prokuraturze Katolicki Klub imienia Świętego Wojciecha –donosie" Dziennik Gazeta Prawna".
De zangeres heeft "de misdaad van het doden van het kind" begaan en "weloverwogen, een openbare promotie van deze criminele daad begaan.
"Het rapport en de aanklacht is op vrijdag ingediend bij de officier van Justitie in Łódź door de Katholieke Club genaamd  Heilige Wojciech
- rapporteert "Dziennik Gazeta Prawna".


http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2016-11-05/zbrodnia-zabicia-dziecka-doniesienie-do-prokuratury-na-natalie-przybysz/

Het gaat beginnen, de wetten zijn niet eens aangenomen voor strengere maatregelen of straffen.
NIETS is er officieel geregeld, maar een club denkt, "de beuk er in, laten we het maar proberen"

Triest want de abortus heeft niet eens op het rechtsgebied van Polen plaatsgevonden, namelijk in Slowakije, waar gaan we heen???


Pieszyce

Re: Vrouwen moeten van misvormde baby's bevallen
06. Nov 2016 at 14:52



Onderstaand wat regels die ik kreeg en die in de Poolse wet staat, op dit moment echter overruled door een in 1993 aangegaan compromis,
waar PiS nu mee bezig is het te veranderen. Echter, zelfs de bisschoppen zijn tegen deze straffen.



Abstrahując od oceny zachowania Natalii Przybysz oraz od faktu, że Katolicki Klub imienia Świętego Wojciecha powinien jednak zainwestować w dobrego karnistę – lapidarny komentarz:
Afgezien van de beoordeling van het gedrag van Natalia Przybysz en het feit, dat de naam van de katholieke Club van St. Adalbert, echter, moet investeren in een goede strafpleiter - bondig commentaar:

Kodeks karny stanowi:
iHet Wetboek van Strafrecht luidt als volgt:

Art. 152. § 1. Kto za zgodą kobiety przerywa jej ciążę z naruszeniem przepisów ustawy, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Art. 152. § 1. Wie, met toestemming van de vrouw haar zwangerschap beëindigt, schendt de wet, wat wordt bestraft met een gevangenisstraf tot 3 jaar.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto udziela kobiecie ciężarnej pomocy w przerwaniu ciąży z naruszeniem przepisów ustawy lub ją do tego nakłania.
§ 2. Dezelfde straf wordt, gegeven aan die een zwangere vrouw helpt bij een abortus in strijd met de bepalingen van de wet of haar overhaalt het te doen.

§ 3. Kto dopuszcza się czynu określonego w § 1 lub 2, gdy dziecko poczęte osiągnęło zdolność do samodzielnego życia poza organizmem kobiety ciężarnej, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 3. Wie de handeling begaat als bedoeld in § 1 of §2, nadat de foetus in staat is buiten de zwangere vrouw het leven, wordt gestraft met een gevangenisstraf van 6 maanden tot 8 jaar.

Art. 5. Ustawę karną polską stosuje się do sprawcy, który popełnił czyn zabroniony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jak również na polskim statku wodnym lub powietrznym, chyba że umowa międzynarodowa, której Rzeczpospolita Polska jest stroną, stanowi inaczej.
Art. 5. Het Poolse strafrecht is van toepassing op de dader, die een verboden handeling gepleegd heeft op Pools grondgebied, evenals op een Poolse schip of een in Pools vliegtuig, tenzij een internationale overeenkomst, waarbij de Republiek Polen partij is, anders bepaalt.

Na terytorium Słowacji przerwanie ciąży do 12 tygodnia nie stanowi przestępstwa:
Op het grondgebied van Slowakije abortus tot 12 weken is niet strafbaar:


https://palestrapolska.wordpress.com/2016/11/05/czy-natalia-przybysz-przerywajac-ciaze-popelnila-przestepstwo/

Natalia Przybysz pleegde abortus in Slowakije en toch klaagt men haar aan, smerige fundamentalisten.