Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

De volgende zijn niet meer onder ons.

Gestart door Pieszyce, 27 december 2022, 19:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce






Geachte Polenforummers,

Hier in dit topic, kan men overleden forumleden plaatsen die sinds 2004 zijn overleden.

Een plekje waar ze recht op hebben wegens hun bijdragen aan het forum.

Namens het Polenforum.nl team,

Pieszyce

Pieszyce

                                         



Beste Polenforummers,

Iedere gek heeft zijn gebrek zegt men wel eens, mijn gebrek, [als je het zo kunt noemen] is het opsporen van oud leden en wat ze op dat moment doen.

Zo ook vandaag. Ik was op zoek naar Freddy Suls, alias Sobieski sinds 30 april 2006 lid en Trouw veteraan van Polenforum.nl.

Daar ik altijd diep doorzoek kwam ik via Google ineens op www.ingedachten.be waar onderstaande kaart stond.
Vanwege de foto die erbij stond en die ik maar al te goed kende, wegens privé contacten via Facebook,
ben ik dus zeker dat het Sobieski is die veel te jong gestorven is.



Waarom was ik op zoek naar Sobieski, dat was omdat hij in maart 2016 voor het laatst op het forum was geweest.
Hij mailde mij eind april, dat hij niet meer op het forum kon en of ik dat even wilde regelen.
Ik heb zijn wachtwoord aangepast, alles getest en naar hem doorgestuurd.
Hij bedankte mij en beloofde binnenkort weer met iets stevigs te komen, want hij had een leuk discussie punt gevonden.
Ik stuurde hem een mail, dat hij hoe dan ook welkom was.
Klinkt voor sommigen misschien raar, maar Sobieski en ik hadden altijd stevige discussies, omdat zijn denkwijze soms heel erg apart was.

Dat wil echter niet zeggen, dat we elkaar als mens niet wilde of konden waarderen.

Het is te laat om te familie nog condoleances te sturen, maar nu kan men wel zien hoe het gaat, als er iemand sterft en niemand weet dat men ook op een forum actief was.

Iets om van te leren??

Ik vind, maar dat ben ik, dat wanneer een lid sterft of ernstig ziek wordt, het forum het hoort te weten, tenslotte, als je met elkaar discussieert, kun je ook met elkaar lijden en liefhebben. Ten minste zo denk ik er over.

Jammer, we zullen Freddy / Sobieski missen. Ja, en ik meen dat.

Ik dank u.


Pieszyce

Torun Marcel
Super Veteraan



Het is inderdaad een verlies. Je gunt niemand een te vroeg overlijden. Hij was inderdaad pittig op zijn tijd en niet altijd even handig maar hij heeft ook goede bijdragen geleverd en was hoe je het went of keert een echte Polenforummer met een eigen mening.
Dat soort mensen mis ik wel op het forum.

Ik denk dat je toch een condoleance briefje of kaart kunt sturen namens het forum. Het gebeurt wel vaker dat je pas achteraf iets hoort of leest.
Ik vind dat niet gek. Ik denk dat zijn vriendin een onverwachte reactie wel op prijs stelt.
Hij had het vaak over haar dus neem ik aan dat zij weet dat Sobieski op het forum zat.
Maar kijk zelf nog maar even hoe je er tegenaan kijkt.
Wacht met je beslissing niet te lang want als je iets wit komt van uitstel afstel

Pieszyce

Piotrek
Senior Lid
 


Beste Pieszyce,

Dank voor dit bericht. Ik vind het ook tragisch om te horen. Ik ben het eens met voorgaande schrijvers dat een bericht naar de nabestaanden voor hen heel waardevol kan zijn.

Dank ook voor je op zoek gaan naar Sobieski! Je laat zien dat je mensen niet zomaar vergeet. Heel attent van je.

Pieszyce

nemo.omen
Trouw Veteraan
 

Triest om dit te lezen. Je gunt dit niemand op zo'n jonge leeftijd. Het is wel de realiteit van het leven.

Ik miste Sobieski al een tijdje. Op dit forum maar ook op andere fora heb ik menige harde maar wel inhoudelijke discussies met hem uitgevochten. Dit omdat hij nu eenmaal andere opvattingen had dan ik heb. Het forum werd met dit soort discussies wel boeiender. Steun kreeg hij vooral van Eckenstein, die ook al jaren uit beeld is.

Pieszyce

Torun Marcel
Super Veteraan



CiteerIk denk dat je toch een condoleance briefje of kaart kunt sturen namens het forum. Ik denk dat zijn vriendin een onverwachte reactie wel op prijs stelt.
Hij had het vaak over haar dus neem ik aan dat zij weet dat Sobieski op het forum zat.


Als ik de kaart nog eens bekijk komen er twee relaties voor en bij het rijtje van de familie niets Pools.
Dat ziet er allemaal "ingewikkeld" uit.
Misschien doen we meer fout dan goed door een bericht te sturen denk ik nu, dus in geval van twijfel maar beter niet inhalen.
Laten we Sobieski maar alleen op dit Forum gedenken.

Pieszyce



Hai Marcel,

Inderdaad, ik weet niet hoe het in België gaat, dat zou een van onze Belgische leden beter weten, maar, maar zoals de kaart opgesteld is, lijkt het gescheiden te zijn.

Ook lijkt het door deze manier van opstellen een Belgische aangelegenheid te zijn. Ik heb zijn beste vriend Eijckenstein ook lid van het forum al e.e.a. gevraagd, maar die kon mij ook niet verder helpen

Voordat we miskleunen maken en ook gezien de tijd die er al overheen is gegaan, rekening houdend dat er kans op misnoegen bestaat, laat ik het hierbij en onderneem zolang ik niet meer weet, niets.

Ik heb wel hier en daar nog wat vragen gesteld, mochten die helderheid brengen dan kunnen we verder zien.

Ik laat dit topic nog twee dagen open, zodat anderen kunnen reageren, daarna gaat het op slot en wordt et verplaatst, naar de sectie "Informatie en mededelingen", waar ik een topic "Overleden forumleden" aan zal maken, zodat er toch een soort van vast plekje voor hen is.

Pieszyce

Piotrek
Senior Lid
 


 Bij nader inzien geef ik jullie gelijk.

Pieszyce

Eyckenstein
Polenforum Veteraan
 


Wow
Dit is lang geleden!

Net zoals jullie ben ik vorig jaar overvallen door Freddy's overlijden. Net zoals jullie heb ik meer vragen dan antwoorden en heb ik mijzelf menigmaal afgevraagd waarom het contact dat ik ooit had met Freddy zo heeft kunnen verwateren. Menig discussies zijn hier inderdaad gevoerd met Freddy als andersdenkende en eigenlijk maakte dat het forum erg levendig (some te).

Het heeft me wel geraakt dat bericht op Facebook van Ala afgelopen oktober. Zomaar opeens is iemand er niet meer. En vragen hoe en wat leek niet op zijn plaats, want dan ben je meer een nieuws- en sensatiezoeker dan iemand die echt om iemand geeft, want dan had ik de afgelopen jaren meer contact moeten hebben.

Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel. Frans' berichtje aan mij en de link hierheen, heeft me toch bewogen om weer eens rond te kijken.

Mijn afwezigheid overigens heeft niets te maken met het forum en de mensen. Gebrek aan tijd en prioriteit ben ik bang.

Inmiddels woon ik met mijn gezin alweer 2 jaar in Engeland en je raadt het niet. We denken om weer terug te gaan naar Polen. Dus tijd om weer oude contacten op te halen.

Een kaartje zou ik gewoon sturen. Het Polenforum was een tijd lang een onderdeel van Freddy's leven en hij was hoe dan ook een onderdeel van de Polenforum-familie. En dat zullen zijn nabestaanden ook weten en weten te waarderen.

Groet,
Jan

Pieszyce

Torun Marcel
Super Veteraan




CiteerEen kaartje zou ik gewoon sturen. Het Polenforum was een tijd lang een onderdeel van Freddy's leven en hij was hoe dan ook een onderdeel van de Polenforum-familie. En dat zullen zijn nabestaanden ook weten en weten te waarderen.
Jan

Beste Jan, goed je weer even op het Forum te zien.
Ik blijft huiverig voor het sturen van een kaart.
De relatie tussen beide dames is mij onbekend en gaat mij ook niets aan.
Daartegenover staat dat het dan ook moeilijk is om in te schatten in hoeverre een kaartje plezier dan wel schade oplevert en in het laatste geval wil je dat niet voor Sobieski en ook niet voor de dames.
Als jij op een of andere wijze nog kontakt hebt of kan krijgen kan je hen zeggen dat dit dilemma speelt, dat Polenforum graag iets laat horen maar niet kan inschatten hoe dat valt.
Zij weten dan dat Sobieksi een plaats heeft hier, en dat wij zeker aan hen denken.   

Groet, ook aan Jola. Marcel

Pieszyce

Michu 
Super Veteraan
Ja kocham moja Lwice



Schrikken dit bericht  :o eigenlijk miste ik hem ook al een tijdje, ook zijn stroopwafel bestellingen !
Zo zie je maar hoe betrekkelijk alles en vooral het leven is !
R.I.P Freddy .

Pieszyce



Han Tiggelaar is niet meer.


Vandaag kreeg ik een Telefoontje van Nemo-omen dat een van de krachten achter de website Polen voor Nederlanders
en een bescheiden lid van ons forum, Han Tiggelaar op 19-09-2018 is overleden.

Wij wensen de familie en speciaal Renata Głuszek, die veel voor hem heeft gedaan, veel sterkte de komende tijd.

R.I.P. Han


Pieszyce






Geachte Polenforummers,

Zo juist bericht ontvangen van Krystyna, de vrouw van ons lid Pieke, dat Pieke
op 30 november is overleden.

R.I.P. Pieke

Namens het Polenforum.nl team,

Pieszyce

Pieszyce

Torun Marcel
Super Veteraan



Mijn condoleances aan mevrouw Kryzstyna.
Pieke en ik hebben via PM wel eens wat uitgewisseld.
Ik wens u alle goeds toe en een goede nieuwe levensperiode.

Pieszyce

Michu 
Super Veteraan
Ja kocham moja Lwice


R.I.P Pieke,  Ik had tot 2 jaar terug ook regelmatig contact met Pierre en Krystina, al 2 keer gepland om langs te gaan in hun nieuwe huis in de bossen boven Poznan. Tja soms is er altijd wat waarom je het weer opschuift, het is niet anders.