Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Adam Mazguła: Dolfijn, compromitatie +

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 19:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Adam Mazguła: Dolfijn, compromitatie +
11. May 2019 at 15:06



Adam Mazguła: Dolfijn, compromitatie +

10 maja 2019

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Ik lees over u, ik heb naar uw toespraken geluisterd en ik geloof mijn ogen en oren niet. Hoe kan zo'n man de premier van ons vaderland zijn? Het handhaven van mijnheer als premier is tenslotte een compromis van de partij die u heeft aanbevolen voor deze functie en het land dat u  het recht hebt te vertegenwoordigen.

Twijfels over uw morele waarden begon bij mij toen u bloemen legde, officieel en met eerbetoon onder de plaquette van de Świętokrzyska Brigade, de enige bewapende Poolse formatie van de Tweede Wereldoorlog, die samenwerkte met de Gestapo en andere  nazi- en fascistische organisaties. Ik was vooral bang door de datum van dit schandaal, omdat tijdens de golf van kritiek na de marsen van fascisten in Polen, die niet alleen door de Poolse politie werden beschermd, maar ook een golf van haar repressie, tegen die burgers die tegen het protesteerden.

Je racistische houding is alledaags geworden, in alledaagse opmerkingen en attitudes. Een flagrant voorbeeld was de uitspraak over "flotilla vlotten kur... wat zal komen en iets doen, en we weten niet wat we dan zullen doen." en verder "Hoe ik hen haat. Ik zou ze allemaal vermoorden."

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Zeg mijnheer dat hij ze moet neerschieten, of kan hij alleen de vlotten afduwen en verdrinken? Is dit mijnheer's christelijke gevoeligheid die u moet doen, of misschien alleen maar geloof voor de show, televisie, voor een carrière? Ik vraag omdat ik heb gelezen en deze zin: als onderdeel van de herchristialisering van Europa "zal Polen niet met wapens winnen, maar met gebed, boetedoening, grote liefde voor de naaste en een rozenkrans. Je moet vertrouwen en bidden. Het enige wapen dat Polen gebruikt, zal winnen, is een rozenkrans." Is dat de reden waarom je het leger ontwapent en hoogbetalende aalmoezeniers in dienst hebt in alle staatsinstellingen?

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

De heer haat mensen en houdt ze voor... Chinees? De heer vernedert hun inzet voor de wederopbouw van het land door, dat "ze dom genoeg waren om te hebben gewerkt voor een kom rijst en nog steeds."

Is het mogelijk om hele generaties Polen nadrukkelijker te isoleren, die afgezonderd zijn, zonder kredieten en hulp, hebben ze hun land herbouwd van een complete ruïne?

Zoals blijkt, hebben ze het land herbouwd voor dergelijke criminelen en mitomanianen die hun inspanningen vernederen met aangeboren minachting.

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Je beledigt regelmatig de hele sociale groep. Op internationale schaal praat je over alle Poolse rechters door hen communistische misdadigers en collaborateurs van het fascistische Duitsland te noemen, beledigt leraren, mensen met een handicap en iedereen, die niet tot het verenigd rechts behoren.

Mijnheer begrijpt de Poolse taal niet, hij geeft bijvoorbeeld dit citaat van Kochanowski: "Nobele gezondheid, waar, hoeveel heb je nodig om te waarderen, ja, zoals je proeft, totdat je het begeeft, en dat is wanneer je weet wanneer we deze gezondheid missen."

Interessante gedachten werden door mijnheer vanaf de tribune overgebracht en zeiden: "Gdańsk is een parel, een juweel, een barnsteen. Geen Amber." Dat welke taal kent mijnheer, omdat hij niet weet dat "amber"  barnsteen betekent.

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Jouw begrip van economie komt tot uitdrukking in de woorden, dat "belastingen een goede zaak zijn, het is een geciviliseerde ontwikkeling", omdat het voor PO een eerbetoon was. Is dat de reden waarom er voortdurend nieuw belastinggoed wordt geïntroduceerd, zodat zelfs de onvoorstelbare schuldenlast van het land tot een einde komt?

Aan het einde van het eerste kwartaal bedroeg de schuld van de overheidsfinanciën meer dan 989 miljard złoty. Om zo'n schuld te betalen, zou elke burger het staatsbudget moeten aanvullen met ongeveer 26 duizend złoty.

Je kennis van de geschiedenis, als geschoolde historicus, is schokkend omdat je de woorden hebt gezegd: dat Katyń, net als Gusen, een Duitse misdaad is tegen Poolse intellectuelen. Hoewel het ons hele leven leek dat de misdaad in Katyń was gepleegd door de Sovjets.

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Waarom, voortdurend, heb je al een jaar lang de PiS verkiezingscampagnes geleid in plaats van het land te beheren? We zien allemaal dat de belangrijkste beslissingen niet van mijnheer zijn, maar zelfs de minder belangrijke beslissingen moeten genomen worden.

Bovendien, hoe verrekent u rekeningen met partijen voor de  kosten voor politieke campagnes?   Krijgt u ook een terugbetaling van PiS voor uw ondergeschikte ministers?

De kosten zijn enorm, dus u ziet geen besparing op het 5+ programma daar, omdat de tijd van het werk van de hele hoogbetaalde persoonlijkheden, die zich bezighouden met partijproblemen en materiële en technische beveiliging van haar campagne, miljarden is. Zulke contanten zijn waarschijnlijk meer dan besparingen door btw afdichting?

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Je hebt je carrière opgebouwd op basis van de legende van je vader die Solidariteit verraadde en opsplitste, en verhalen vertelde over zichzelf als een jonge patriot. Elk van uw promoties zijn honderden verhalen over elektrische auto's en technologische innovaties, en in feite dromen, niet op open hoofden voor de toekomst.

Ondertussen, komen je leugens vaak voor en zelfs de rechtbanken hebben vonnissen gewezen.

Ik maakte kennis met de stellingen van Tomasz Piątek's boeken "Morawiecki en zijn geheimen", evenals Piotr Gadziński en Jakub N. Gadziński "Delfin", die net de publicatiemarkt betreden. Boeken wrijven de rest van het gezag van mijnheer in puin. Ze beschrijven niet alleen je directe carrière op basis van leugens en manipulaties, maar ook over koppelingen met de maffia en veiligheidsdiensten.

Net als de auteurs van boeken geloof ik, dat alleen dergelijke connecties zo'n gedemoraliseerde mythomane tot zo'n hoge positie in Polen hadden kunnen leiden. Niet alleen dat, zoals Antoni en Tadeusz bekend zijn, jij de elite bent van de heersende elite van de heersende partij. Zo ja, dan wiens belangen worden vertegenwoordigd door de huidige partij in Polen?

Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Gedreven door de ontwikkeling van zijn carrière, het opbouwen van zijn imago op patriottisme, je sprak over onze nationale kleuren: "Onze wit-en-rode politiek is niet wit, dat wil zeggen, het is bezweken, niet rood of communistisch. Het is wit en rood. " Ik heb een indruk, dat je, bewust of niet, de spijker op z,n kop slaat en jezelf beschrijft.

 Mijnheer Mateusz Morawiecki,

Heeft mijnheer voordelen, sommige vaardigheden, welke geverifieerd en gerechtvaardigd kunnen worden door uw hoge sociale positie? Zo ja, stel ze voor, zo niet, compromiteer uw land niet, beledig uw aanwezigheid met Polen niet.

Genoeg leugens, fascisme, luiheid, beledigingen tegen de Polen, vals geloof, misleiding van de geschiedenis, Polen in diskrediet brengen in de internationale arena, financiële zwendel en het delen van Polen.

[size=12]Genoeg compromitatie+! Ga weg mijnheer en neem deze schande met u mee.[/size]

Altijd met vriendelijk advies,

Adam Mazguła

Bron:  thefad.pl Adam Mazguła