Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Adam Mazguła: PiS vervalste verkiezingen

Gestart door Pieszyce, 2 januari 2023, 20:43

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Adam Mazguła: PiS vervalste verkiezingen
27. May 2019 at 15:12



Adam Mazguła: PiS vervalste verkiezingen

27 mei 2019

Omdat zij alle vuile methodes gebruikte om te manipuleren en te liegen om de Polen te misleiden, maar dat is geen reden
 voor ons om een nederlaag te verklaren.


Dit gaat niet over concurrentie, maar over onze vrijheid en ons leven.

Ik heb de verkiezingen op het platteland bekeken, waar 65% van de inwoners op PiS stemde. Ik luisterde naar de discussies en verhalen
van de kiezers. Ze kwamen uit de kerk naar de verkiezing omdat de priester een brief voorlas die de bisschoppen reinigde, die voor
de gelovigen in de kerk in beweging was en vergiffenis schonk, en dat in deze atmosfeer de priester een beroep deed op deelname aan
 de verkiezingen voor "het verdedigen van de Poolsheid en het geloof van de vaderen", zij gingen daarna hartelijk stemmen. Niet alleen
 na de volgende missen, maar ook voor die datum ter bevestiging.

PiS vervalste de verkiezingen omdat het publiek geld weggeeft voor verkiezingsomkoperij, en dat straffeloos. Zij vervalste, omdat zij
staatsorganen op ongekende schaal bij de verkiezingscampagne betrokken heeft. Van publiek geld verdeelde zij de maatschappij in
 "echte Polen", die het nationale geloof verdedigen tegen de buitenlandse "Duitse optie, Joden die Poolse grond willen innemen, communisten
 en pedalen."
Bovendien duurt dit verhaal al vier jaar in ongeveer 90% van de media in Polen.

De oppositie maakte geen effectief bezwaar, maar aanvaardt dat deze laster te absurd zijn. Maar mensen beschouwen het als vanzelfsprekend!

In Polen leeft de meerderheid van de bevolking in het verleden, misstappen die niemand heeft geregeld, die vergelding vereisen, ongeacht wie,
bij de buur, voor vreemden ... moeten ze de hunne vertrouwen, ook al logen, bedriegen, stelen en verkrachten ze kinderen.

In een land waar 80% van de bevolking het afgelopen jaar geen boek heeft gelezen en kennis is ontleend aan bijbelsemfen die worden
 voorgelezen in de massamedia en de agressieve mediapropaganda van Kurski, zou het niet als een verrassing moeten komen.

Niemand wint de verkiezingen als een van de partijen de regels niet volgt, net zoals niemand de marathon wint, wanneer de tegenstander in
de momenten van zwakte de motor raakt en de juryleden het accepteren.

Het feit dat PiS het resultaat van de verkiezingen heeft vervalst, is duidelijk, maar dat betekent niet dat we het moeten opgeven. Dit gaat niet
 over concurrentie, maar over onze vrijheid, het recht op Poolsheid, respect, fatsoen, rechtvaardigheid en het recht op leven.

We kunnen niet afbreken, maar onmiddellijk conclusies trekken.

Ik geloof dat we ons moeten concentreren op een informatie-initiatief, op degelijkheid en waarheid, op sociaal onderwijs, op onderwijs, op
het verzwakken van de onwetendheid van het geloof. We kunnen ons niet laten vertellen dat we geen Polen zijn.

We kunnen niemand uitsluiten, zelfs PiS-stemmers en onderling ruzie maken. We moeten met de leiders van hypocrisie vechten, specifiek en
 op een duidelijke manier, zonder de wildernis in te pakken, zonder suggesties te doen, maar met levendige voorbeelden.

In contacten met het publiek moeten we eindigen in de taal van intelligent verstand.

PiS maakt altijd ruzie met betrekking tot het gezin, het huis, kinderen en Poolsheid, ongeacht het onderwerp en het onderwerp van
de boodschap. Wij hebben het over het tribunaal, de unie, filosofie, Gombrowicz ... en ze weten niet wat of wie het is.

De oppositie moet, ik moet benadrukken, moet!

Een wijze leider hebben met evaluatie en ondersteuning, maar een die een eenvoudige boodschap gebruikt die eenvoudige taal spreekt.

We hebben een initiatief nodig over de onderwerpen, ongemakkelijke macht, beroving en geschiedenis, maar vooral, wat is de toekomst?
 Waar brengen Kaczyński en de bisschoppen ons naartoe, welk lot bereiden ze ons voor?

Hoeveel landgenoten PiS-bisschoppen zullen wegtrekken van hun werk door snellere pensioenen en voordelen,  wanneer zullen we beginnen
te leven door schone lucht in te ademen, zonder de natuur te vernietigen, vrij levende dieren te doden, in omstandigheden van pure energie
 en schone handen?

Het is niet mogelijk om te vechten met geloof, maar wel met onbetrouwbare bisschoppen, zonden, invloeden, verstoringen en voorrechten.

Goede mensen hebben hun keuzes voor bewustzijn en kennis verloren. Dit is gebeurd in de geschiedenis. We gaven ons echter over en
worden slaven.

Het spijt me heel erg dat mijn en waarschijnlijk velen van jullie die 3,5 jaar op straat lezen, protesten die het bewustzijn van het publiek en
de naasten verhogen, geen verkiezend effect hebben gehad. Ze willen schreeuwen!

Laten we echter de vraag beantwoorden, wat zou er gebeuren als we niet protesteerden, als we hoop, geloof in normaliteit en fatsoen niet
 ondersteunden? Als we ons niet verenigden?

Ik ben een vrije Pool en hoewel de autoriteiten alles met me kunnen doen, zal ik nooit een PiS-vazal worden.

En hoewel ik niet lach, ben ik nog steeds vrij en gelukkig zolang ik vecht.

Adam Mazguła

Bron: thefad.pl przez Adam Mazguła     język po Polsku