Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Kolonel Mazguła verscheurd Schetyna!

Gestart door Pieszyce, 5 januari 2023, 02:00

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kolonel Mazguła verscheurd Schetyna!
29. Nov 2020 at 21:33



Kolonel Mazguła verscheurd Schetyna!
Bullshit, met welk recht maak je van abortus weer een beleid van onbekwaamheid en kwaadwilligheid..."


25 november 2020

Grzegorz Schetyna was maandag te gast bij Polsat televisie. Hij sprak onder meer in het kader van de Vrouwenstaking. Kolonel Mazguła heeft besloten
 om de gedachten van de voormalige voorzitter van het Burger Platform in militaire bewoordingen te becommentariëren.

Schetyna zei in het programma, dat hij geen voorstander is van "abortus op verzoek".

  • Ik wil geen abortus op verzoek. Ik geloof dat je conclusies moet trekken uit wat er is gebeurd,
    dat je kalm moet praten, hoe je terug kunt keren naar het abortuscompromis, hoe je het kunt
    moderniseren en het een nieuw leven moet geven na bijna 28 jaar functioneren, omdat hij ons
    heeft gered van de burgeroorlog tegen abortus, zei hij.

Hij zei dat het gepast zou zijn om ons te concentreren op de voorstellen van Szymon Hołownie of PSL. Hij voegde eraan toe dat hij fan was van het
referendum over deze kwestie.

  • Het is de meerderheid van de Poolse vrouwen en mannen die moeten beslissen hoe we een
    einde moeten maken aan de abortusoorlog, benadrukte Schetyna.

"Waar komt de mode voor alwetende idioten vandaan?"

Ontmoedigd door de woorden van Schetyna liet kolonel Mazguła zich niet los. Naar zijn mening doet hij onnodige uitspraken in vrouwenzaken, omdat hij
er "een beleid van onbekwaamheid en kwaadwilligheid" van maakt.

  • Ik hoorde je zeggen dat je geen abortus wilt. En wie wil het je aandoen en met welk doel?
    Waar komt de mode voor alwetende idioten vandaan? Kunt u mij vertellen waarom u spreekt
    over zaken die u niet aangaan? Met welk recht maakt u opnieuw van abortus een politiek van
    waanzin, incompetentie en gemeenheid, de wil om vrouwen te onderwerpen als onwaardig
    om hun eigen beslissingen te nemen? Mr Grzegorz Schetyna, ik hoor ook Władysław Kosiniak
    - Kamysza, je houdt niet van abortus, doe het niet zelf. Als het je ondanks de vrouwenstaking
    nog niet heeft bereikt dat geen enkele vrouw abortus pleegt omdat ze dat wil, maar dat het
    altijd pijn, wroeging en dilemma is die botst met schade, extreme levensomstandigheden.

Bullsh*t

In het volgende deel van de overwegingen in de context van Grzegorz Schetyna's verklaringen beschuldigt de kolonel politici ervan zich niet
bezig te houden met alledaagse zaken. Volgens hem worden vrouwen in Polen op geschikte momenten "gecontroleerd" om politieke
voordelen te behalen.

  • Maar je weet alles beter, omdat je moet reageren, omdat je groot en invloedrijk bent ?! Onzin!
    Waarom geef je geen commentaar op de omstandigheden waaronder mannen mogen masturberen?
    Waarom gaat het jullie niet om het betalen van alimentatie, of eigenlijk niet betalen, of het
    verkopen van kinderen door nonnen, de schandalige schaal van pedofilie in de kerk en de
    straffeloosheid van folteraars, en je geeft om vrouwelijke tragedies? Niet om ze te helpen, maar
    om ze te beperken, te dwingen, te vervolgen, gevangen te zetten, te veroordelen tot marteling,
    en zelfs iedereen die hen wil helpen?

Ik schrijf jullie, ik zou tegen je willen schreeuwen: "Rot op".

Een gepensioneerde ambtenaar is van mening dat sommige politici (zoals Schetyna, red.) betonnen grootvaders en troggen zijn.

  • Respecteer dit alstublieft, hoewel ik maar een bescheiden burger van ons land ben. Denk ik
    dat  het tijd is om deze in ongenade gevallen partijen en hun politiek correcte godvrezende
    kleermakers te veranderen. Ze kunnen het zich niet eens veroorloven om mensen te
    respecteren, in dit geval de vrouwen die al jaren hun slogans naar hun oren schreeuwen,
    spontaan en massaal de straat op gaan, en ze hebben nog steeds hun eigen aanwijzingen.
    Dus haal de politici van alle opties af van vrouwen en hun seksualiteit - politieke eunuchen
    van de geplaveide scène van grootvaders en doorlopende boeven, die wetten maken voor
    hun fobieën! Tijd om na te denken over alle Poolse vrouwen en Polen, over hun
    onvervreemdbare waardigheid, en niet alleen over je gemene interesses en invloeden.

Bron:  gazetaplus.pl przez Michał Skrzecz  język po Polsku