Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Heeft hij de grondwet niet gelezen?

Gestart door Pieszyce, 7 januari 2023, 19:18

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Heeft hij de grondwet niet gelezen?
21. Sep 2022 at 00:41



Heeft hij de grondwet niet gelezen?

19 september 2022

Ik heb de indruk dat de PAD nooit met begrip de grondwet van de Republiek Polen heeft gelezen, waarvan hij geacht wordt de hoeder te zijn.
 Hoe kan hij dan haar verdediger zijn?


  • P. A. Duda, welk constitutioneel systeem heeft Polen dat de paranoïde Jaroslaw Kaczynski
    ondeelbaar en alleen regeert?
  • Waar, opper en voogd, staat geschreven dat PiS-leden niet gebonden zijn aan de wet en dat de
    rechtbanken er zijn om hen te dienen?
  • Waarom de betaalde propaganda agressie van de publieke media en de PiS miljonairs die stelen
    door generaties Polen schulden te laten maken?
  • Andrzej Duda heeft de spot gedreven met rechters, uitspraken van het HvJEU en Polen en
    6 politieke neo-rechters van PiS in de Kamer van Beroep gekozen.

Ik dacht dat het zijn rol was om sociale spanningen tegen te gaan en een compromis te zoeken, maar hij bevestigde dat hij handelde volgens het principe - hoe slechter
het in Polen is, hoe beter voor hem. Hij accepteert geen sociale en constitutionele consensus. Hij heeft liever rechters die beslissen zoals de voorzitter of Ziobro wil,
dan rechters die de grondwet toepassen. Hij heeft zo'n uitbundig ego dat hij biedt en bewijst dat het zal zijn zoals hij wil, niet zoals het zou moeten zijn? Het is zijn
partijbelang om aan de top te staan en dat is alles.

Evenzo heb ik de indruk dat PAD nooit met begrip de grondwet van de Republiek Polen heeft gelezen, waarvan hij geacht wordt de hoeder te zijn. De hele reeks
handelingen van A. Duda tegen de woorden in de Grondwet geeft mij het recht een dergelijke uitspraak te doen. Ik doel op determinanten als samenwerking,
gemeenschap, waardigheid van ieder mens, solidariteit, tripartiete macht, gelijkheid voor de wet, rechtsstaat, Polen, nationaal belang, democratie, openheid van
handelen, eerlijkheid, vrije media.....

Zelfs op het eerste gezicht is het duidelijk dat de PAD de grondwet niet respecteert.

Want hoe kan hij de ongrondwettelijke almacht van de voorzitter van één partij erkennen. Waarom is de autoriteit voor hem het bisschopsambt? Hij tolereert en versterkt
het communistische principe van de leidende rol van PiS en de toe-eigening door deze partij van alle organen van de staat, waardoor partiocratie ontstaat in plaats van
democratie. Hij neemt deel aan een soort machtsoverdracht, kroning tot koning van Polen en zijn maagd Maria. Het verwart de belangen van Polen met de belangen van
de partij, democratie met factionalisme, beschaving met religieuze agressie, nationalisme met patriottisme, verdienen met het uitmelken van de staat, informatie met
propaganda. Hierdoor kan Polen uit de Europese Unie worden geleid en kunnen de banden van het moderne PiS-doel in Polen steeds sterker worden.

Ik weet niet of hij uit luiheid, onwetendheid of angst geen last heeft van de ecologische, educatieve, diplomatieke, economische ruïne, de verwoesting van het leger.
Hij komt niet in opstand tegen het alomtegenwoordige afluisteren en de daaropvolgende dood van burgers door toedoen van politieagenten. Hij wekt de indruk dat hij
niets in zich heeft van een staatsman en hoeder van kernwaarden. Meer een feestkreet met elementen van hilarische komedie.

Waarom tolereert hij aanvallen op leider Tusk zoals hij ooit op mij heeft gedaan? Hij weet immers dat hij leugens gebruikt en tolereert ze, op zijn zachtst gezegd.

Waarom stopt hij de Smoleńsk leugen niet?

Waarom laat hij partijsymbolen toe in plaats van rationele actie? Zoals in het geval van de kostbare opgraving die een ander symbool van pedofilie, overmoed, geld
en flab opofferde? Pathologie aan elkaar plakken?

Alleen met betrekking tot de oorlog in Oekraïne kan hij handelen zoals het hoort. Tenminste zoveel.


Meneer Andrew,

waarom lees je niet eindelijk de grondwet en ga je hem grondig toepassen?

Dat is tenslotte jouw rol. Voor het welzijn van de burgers, wat de hoogste orde zou moeten zijn. Dat heb je gezworen. Moge God je helpen.

Adam Mazguła

Bron:  mazgula.pl przez Adam Mazguła       język po Polsku