Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Nieuwe registratie en de reden waarom

Gestart door Pieszyce, 9 januari 2023, 00:33

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Geacht Polenforum.nl  lid,

In 2004 werd door hoofdzakelijk Fakty Polenforum.nl gestart.    :)

In de loop der jaren, veranderde er veel, niet alleen in het beheer maar ook onder de leden. Er gingen er en er kwamen er. Zo rolde we de jaren door al dan niet in discussie.

In Maart 2022 kreeg ons team het schokkende bericht, dat de ontwikkelaars van het YaBB forum er mee stopten, de software niet meer zouden ondersteunden en support zelfs met een schijnwerper niet te vinden zou zijn. Polenforum had een probleem, want een van hen Dandello heeft ons naast lid Stary, vooral in de laatste jaren veel geholpen als er wat verkeerd ging.  :o  :o

Erg jammer allemaal, want het Polenforum.nl team is nog lang niet moe c.q. uitgewerkt en in Polen is er heden ten dage genoeg, soms zelfs teveel, gaande. De vraag kwam dus, "Wat gaan we doen"?

Na overleg tussen het team en enkele fanatieke senior leden, werd besloten een forum te starten met software waar nog dagelijks aan gewerkt wordt om het te verbeteren. De Simple Machines Forum  software, een software die op de vorige lijkt maar toch net ietsje anders is. :)

Op 1 oktober 2022 waren we zover dat het nieuwe forum volop kon draaien, hoewel aan de layout nog e.e.a. gedaan moet worden. We hebben NIET alle posts van het oude forum kunnen redden omdat converteren veel geld gekost zou hebben [wat er niet is] en wat er nu staat handmatig is overgebracht.

Leden zullen verzocht worden hun registratie opnieuw te bevestigen omdat de ledenlijst "even" overzetten niet gaat.
Mocht men niet meer geregistreerd willen zijn is een mail voldoende waarna de registratie verwijdert wordt, want iedereen beslist zelf.

Het team besloot de harde maatregel te nemen, dat leden die van 2004 tot 2016 lid zijn en niet meer dan maximaal 10 posts hebben geplaatst, te deleten. Zij kunnen immers elk moment zich weer registreren en zijn altijd welkom.  ;)

De leden met meer dan 10 posts worden allemaal op Email gecontroleerd en is die valide komen ze in aanmerking voor nieuwe registratie, die leden ontvangen een mail met instructies, nadat het team hen geregistreerd heeft, we gaan proberen dit proces zo snel mogelijk uit te voeren.

Het enige wat de nieuw geregistreerde leden daarna moeten doen is inloggen, en in hun account instellen wat ze willen of juist niet, en tevens een nieuw wachtwoord plaatsen.  :)

Vragen kunnen er altijd gesteld worden via - info at polenmail dot com , wij proberen u dezelfde dag nog te antwoorden.

We hopen dat alles op het nieuwe forum volgens ieders wens zal verlopen en misschien hebben de leden ideeën voor het promoten van ons nieuwe forum.

Leden die reeds hier geregistreerd zijn hoeven niets meer te doen.  ;)

Met vriendelijke groet,
Namens het Polenforum.nl team

Pieszyce

Nemo.omen

Beste Pieszyce

Ik vind deze aanpak een goede zaak.

Pieszyce


Dank je Nemo.omen.

Nadenken en raadplegen bij anderen kom je vaak tot een goede beslissing.

Maar geloof me, door het omzetten ben ik 10 jaar ouder geworden. :)

Volgas

Pieszyce,
Goed besluit! Door omstandigheden ben ik al een lange tijd niet meer actief geweest op het forum, maar lees af en toe met plezier wat er op het forum gaande is. Hoop PF nog eens 19 jaar kan blijven bestaan.

Pieszyce


Haaaaaaaaaaaaai Volgas,

Fijn weer eens wat van je te lezen, moet nog zo'n 150 leden overzetten en dan is iedereen er weer.
kost echter veel tijd, en dat naast het vertalen. maar eens zal alles kloppen.  ;D

Groetjes  ;)
Pieszyce

Czrizc

Beste,

Na enkele jaren niet meer op dit forum geweest te zijn, was ik wel blij
met de hernieuwing van mijn 'lidmaatschap'.
Ik zal komende tijd zeker weer eens op zoek gaan naar nieuwtjes hier.

Czrizc
Groetjes, Czrizc

Pieszyce


Scarafax

Ik was al erg lang niet meer op het polenforum geweest en verbaasde me dan ook dat mijn gebruikersnaam niet bekend was. Maar snap nu waarom. Mooi om te zien dat het via andere forumsoftware een doorstart heeft weten te maken.  8)

Pieszyce


Hai Scarafax,

Dank voor het compliment en welkom.

Hoe was je vorige gebruikersnaam, ik heb de oude lijst nog, dus dan kan ik kijken wat er verkeerd is gegaan.

Mvg
Pieszyce