Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

"Jezus heeft een ander plan voor jou"

Gestart door Pieszyce, 27 februari 2023, 14:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

"Jezus heeft een ander plan voor jou"
De Warszawianka ervoer een schok bij de gynaecoloog

anticonceptie
26-02-2023 
Martyna Śmigiel

Omdat de dokter niet in de anticonceptiehandel zit. Omdat Jezus een ander plan voor je heeft. Weigeringen om een recept uit te schrijven voor hormonale anticonceptie komen nog steeds voor in dokterspraktijken, zelfs in Warschau.

Emilia, een twintiger, maakte een afspraak met een particuliere gynaecologie praktijk in Warschau. - Het was een privé praktijk en geen onderdeel van een medisch netwerk. Ik deed wat basistests en vroeg om een recept voor hormonale anticonceptie. De dokter weigerde het te geven. Ze zei dat Jezus een ander plan voor me had," herinnert Emilia zich.

Ze ging niet in discussie met de dokter, dat leek haar zinloos. Ze wist ook dat ze terug moest naar haar kantoor voor een nieuwe afspraak om de testresultaten op te halen en te raadplegen. - Wat anticonceptie betreft, gebruik ik gewoon de voorschrijver op internet, geeft het meisje toe.

Betaalmuur:

Bron:  warszawa.wyborcza.pl przez Martyna Śmigiel    jezyk po Polsku

Pieszyce

Dat is een verlegen meisje geweest.  :-\

Ik zou gezegd hebben, "klopt niet, want ik heb net gebeld en Jezus weet nergens vanaf"  :)

Maar onvoorstelbaar, hoe de Poolse overheid vrouwen dwingt zwanger te worden, als die
gynaecologe dat tegen mijn schat zou hebben gezegd, kreeg zij van mij een kort maar
krachtig bezoek.

Wat een land waar dit mogelijk is. Ik heb altijd gedacht dat religie en alles wat daaraan
verbonden is een vrije keuze is. In Polen lijkt het langzaam aan een Staatsrechtelijk geloof.  >:(  >:(