Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

17 schoten afgevuurd op een weerloze man

Gestart door Pieszyce, 28 februari 2023, 00:26

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


17 schoten afgevuurd op een weerloze man
Wyborcza' onthult schokkende beelden van politieoptreden


27 februari 2023
Piotr Żytnicki


Citaatfoto poznan.wyborcza.pl:  Het politieoptreden werd opgenomen door drie bewakingscamera's. Op de beelden is te zien hoe politieagenten 17 schoten lossen op Luke, die ongewapend is en aan schizofrenie lijdt.

Bijna een halve minuut lang schoten de agenten van dichtbij op de schizofrene patiënt. Ze zagen dat hij niet gewapend was. Dit wordt bevestigd door de bewakingsvideo's die wij hebben ingezien.

Deze video's zijn tot nu toe door hooguit enkele tientallen mensen gezien. De politie en het OM hebben ze niet aan het publiek laten zien. De rechtbank heeft ons de toegang tot de video's geweigerd. We hebben ze zelf bereikt.

Het incident in Poznań werd door drie camera's tegelijk opgenomen. Dit zijn waarschijnlijk de meest aangrijpende beelden van politieoptreden sinds de video van Igor Stachowiak die op het politiebureau in Wrocław werd gemarteld met een verdovingsgeweer.

De beelden uit Wrocław waren schokkend vanwege het sadisme van de politieagenten die de mishandeling van de weerloze, geboeide jongen met voorbedachten rade uitvoerden. De beelden uit Poznań zijn schokkend vanwege de hulpeloosheid van de politieagenten.

Rest van de foto's HIER

Bron:  poznan.wyborcza.pl przez Piotr Żytnicki     język o polsku

torun marcel

Laten we hopen dat dit niet tot het "dagelijks leven" hoort.
Als je met drie man een zwakke onbewapenden man niet kan overmeesteren
dan is er veel mis. Vooral in de hoofden van die agenten.

Pieszyce



Ik heb gisteren via mijn zwager, contact gehad met een oud politieman
in Jasień.

Deze heeft destijds de politie verlaten, toen PiS haar regels ging opstellen
en Ziobro de baas werd.

Deze zei . . . . . . 80% bestaat uit maar half opgeleide agenten, ze worden aangesteld
vanwege het vertrek van totaal opgeleide politiemensen en het gebrek dat zo ontstaat.

De opleiding gaat verder terwijl ze al praktijk doen. Daarom zie je ook zoveel snotneuzen
in uniform. Ook hij noemt het de "PiS militie" en voorspelt nog meer zaken die niet deugen.

Pieszyce


Jacek Fogiel      @J74Jacek


Szkoleni do miesięcznic dla Jarosława.

Getraind voor maandbladen voor Jarosław.  >:(  >:(

Video van de slotsituatie: https://twitter.com/i/status/1630960083885608960

torun marcel

Zo heel weerloos was de man toch ook weer niet nu ik de video zie.
De foto en video geven a.h.w. twee verschillende interpretaties. 
Schieten blijft uit den boze. Drie agenten hadden
heb ook op een "gewone" manier kunnen overmeesteren.

Pieszyce



De man had een aardappelschilmes bij zich. Een goed getrainde politieman heeft daar geen moeite mee. Die weet dat zo'n mesje hem niet kan doden.

Ik schreef dus al via mijn contact:
CiteerDeze zei . . . . . . 80% bestaat uit maar half opgeleide agenten, ze worden aangesteld
vanwege het vertrek van totaal opgeleide politiemensen en het gebrek dat zo ontstaat.

Dat de foto anders interpreteert dan de video komt waarschijnlijk omdat dit een bewakingscamera is en dus vanuit één positie filmt waardoor ik weer een screenshot kon stelen.  ;)

Men wist dat de man ziek was, want hij is een bekende. Mijn contact heeft dat voor mij nagevraagd, ook kreeg deze te horen dat de politieagenten totaal geen schorsing hebben gehad of ook maar 1 andere reprimande. Dat soort agenten noemen wij altijd de PiS militie, slecht getrainde politiemensen [wat de video ook zegt) die doen wat hun uitkomt.  >:(

Wat de denken van die kogelgaten een dat Board, je zult er maar met je kindje, of als toerist gelopen hebben.  >:(

Niet overal in Polen wordt geschoten, maar op Twitter zie ik dagelijks wel een video van een misstand met politie voorbij komen. Jammer van zo'n mooi land.