Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Dure prijzen veroorzaken veranderingen in het gedrag van de Polen

Gestart door Pieszyce, 3 maart 2023, 01:17

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Dure prijzen veroorzaken veranderingen in het gedrag van de Polen

2 maart 2023

Een internetgebruiker deelde online hoe zijn gedrag is veranderd als gevolg van de te hoge prijzen:

  • Ik ben gestopt met meerdere keren per week uit eten/bestellen - ik ga geen 50 złoty betalen voor een kaastaart
    die ik zelf in een half uur beter kan maken met kant-en-klaar deeg uit de lieveheersbeestjeswinkel. Trouwens, nu
    zelfs een goede karbonade of een ander eenvoudig diner bestellen zou bedrijven 60 zloty met bezorging opleveren,
  • Ik heb netflix/hbogo/spotify/itp opgegeven,
  • Als mijn auto kapot gaat, probeer ik hem in het weekend zelf te repareren, want niet alleen breken de monteurs hem
    kapot, ze vragen ook 1.500 zloty voor  elk klein dingetje,
  • Alcohol met vrienden niet meer in clubs maar in iemands flat/buiten,
  • Ik koop niets meer in supermarkten en doe één keer per week echt boodschappen, kijk naar promoties en plan wat
    ik ga eten vanuit dat oogpunt,
  • Besparen op domme dingen zoals huishoudelijke chemicaliën - 90% je kunt het goedkoopste afwasmiddel gebruiken
    en het zal hetzelfde zijn,
  • grijs toiletpapier in plaats van wit,
  • Over het algemeen probeer ik steeds meer zelf te doen in plaats van professionals in te huren. Ik denk dat ik binnenkort
    een cursus tandboren moet doen omdat er iets pijn doet en tandartsen al 500 złoty vragen voor een vulling,

Ehh geen drama in het algemeen, ik vraag me af of er iets mis is met mij of dat iedereen zo met elkaar omgaat? En het mooiste is dat ik goed verdien
(5k in de hand) alleen heb ik niets van mijn ouders gekregen dus moet ik 2,5k betalen voor huur....

Bron:  wiesci24    język po Polsku

Bobal