Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Belasting over aankoop zakelijk object? + info rond hypotheek gevraagd s.v.p.

Gestart door Arne, 16 februari 2023, 12:03

Vorige topic - Volgende topic

Arne

Hallo allemaal,

Vind helaas verschillende percentages  die men zou moeten betalen over de aankoop van een object in Polen.
Één website had het over tussen 2 en 3%, terwijl een andere site sprak over 23%. Dat scheelt nogal... En 23%  lijkt me erg veel, komt er bijna een kwart bovenop...

Wie weet welk percentage gehanteerd wordt bij aankoop van een zakelijk object in Polen. Wil het ook zakelijk kopen, dus nie5 als privé persoon.

Het betreft een camping die al 20 jaar in bezit is van huidige eigenaar. Deze wil met pensioen en biedt hem nu te koop aan.

____

Een heel andere vraag:


Verder merk ik dat Poolse banken geen hypotheek lijken te willen verstrekken aan niet inwoners van Polen....

Ik wil er permanent gaan wonen, kan waardebepaling object aantonen, kan omzet/ winst camping aantonen & kan flink deel aankoopprijs zelf al financieren waardoor het bedrag qua hypotheek te overzien is. Bij aankoop koop ik de camping plus bijbehorende b.v. mey alle vergunningen. Ben pas 42 jaar oud.

Hebben jullie hier tips zodat ik toch een hypotheek kan krijgen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, waarvoor alvast dank!

Pieszyce



Beste Arne,

Welkom op het forum.

Ik heb zelf even zitten zoeken, maar kwam er niet direct uit.

Dit forum is nieuw, en niet alle leden zijn al overgezet.

Ik zal proberen vanavond er twee toe te voegen die reeds een camping in Polen hebben..

Namelijk:

Vakantiepark Nowa Holandia - Sieraków

Camping MAŁE MIASTO - Boguszyn

Als ze overgezet zijn, zal ik de contactgegevens hier melden, immers zijn zijn al langere tijd in Polen actief, dus ervaren. ;)

Pieszyce