Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Ik zoek hulp, wie kan mij helpen?

Gestart door Pieszyce, 23 juli 2023, 23:31

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Heeft even niets met Polen te maken, maar ik zoek hulp.  :'(


Heeft iemand van jullie wel eens van Dansko schoenen gehoord.

Nu verkocht door Intersko.nl

Geweldige maar wel dure schoenen, breed soepel en van diverse soorten zeer goed leder.
Vanwege mijn moeilijke lopen waren dit de ideale schoenen voor mij.

De laatste keer dat ik ze moest verzolen was in 2016, door een bedrijf genaamd Warmerdam Ortopedsiche in Den Helder.

2 weken geleden, zoals altijd, een paar naar hen toegestuurd. Normaal had ik ze altijd dezelfde week terug, de zool werd er tot op het leer onderuit getrokken en een totaal nieuwe zool van geweldig rubber werd er weer onder geplakt. Daarna konden ze altijd weer een aantal jaar mee.

Na een week niets meer te hebben vernomen, belde ik . . . . tuut . . . . tuut . . . . .Met Voetzorg Noord Holland. Ik vertelde mijn verhaal,  . . . . dat ik Warmerdam zocht en vooral mijn dure schoenen.
 - Tja, we hebben Warmerdam overgenomen en uw schoenen zullen we moeten zoeken.

Na een dag kreeg ik telefoon dat ze de schoenen gevonden hadden en snel in orde zouden maken. Jammer genoeg niet hoe ze dat zouden doen.

Zaterdag kreeg ik ze terug, de zolen waren vlak en recht afgeslepen en daaronder was een stuk stug rubber geplakt. Het hoogteverschil tussen voetzool en hak wat vroeger zeker 8 mm was, was nu  totaal weg, dus nu heb ik het gevoel dat ik naar achteren overhel als ik loop. Verder loopt het zeer stug, omdat ik met een voet bijna op mijn tenen loop. Dankzij Ewa explodeerde ik net niet.

Bellen lukte niet meer, maar ik heb wel Intersko.nl geschreven en ook die Voetzorg, men kan beter zeggen Voet en Zorg weglaten, want deze reparatie kan ook mijn Turkse schoenmaker, die dit tot nu toe pertinent vanwege de hele zool verwijdering geweigerd heeft. Ik denk dat ik de rekening, ook nog een 62,00 euro afgerond niet ga betalen.

Voor ik mijn vraag stel, het gaat bij Intersko.nl om

Helvesko
Ladysko
Dansko

https://www.intersko.nl/

Wie van jullie heeft daar wel eens schoenen gekocht en deze laten verzolen, maar dan door vervanging van al het rubber zoals het hoort.

Die reparateur wil ik leren kennen.

De zool die in zijn geheel weggaat als hij versleten is en de vervanging, ziet er zo uit, zodat jullie snappen wat ik bedoel.

https://www.intersko.nl/heren/klittenbandschoen/2380/grand-luxe-elk?c=129







Pieszyce


Niemand, jammer, zelfs niet ? wat bedoel je.  :o

Zaak is inmiddels opgelost Voetzorg Noord, heeft na een tijd dat ik weigerde te betalen voor een wanprestatie besloten mij een creditnota te sturen, omdat het schandalig was dat werknemers veel beloofde maar niet nakwamen.

Die creditnota heb ik in dank aanvaard, maar zit nog steeds met hetzelfde probleem.

De meeste rubber zolen zijn namelijk te stug voor mij.

We gaan nu kijken in Spanje waar naar het schijnt iemand met een 3 D printer soepele PUR zolen bij een schoen kan maken.

Als het lukt meld ik me weer. :)

torun marcel

Ik heb op internet gekeken en dan kom ik hier op uit gezien je wensen:
https://www.paulschoenmakers.nl/Nieuwe-rubber-zolen-heren

Wellicht even bellen als je Spaanse mogelijkheid niet werkt.

Pieszyce


Ik ga ze zeker bellen en een mail sturen met wat informatie en foto's waar het om gaat.  :)

Hartelijk dank Marcel, weer een stapje verder.

Toch begrijp ik het niet, bij sportschoenen zijn er bij veel merken geen problemen maar bij Classic schoen wel.

Veel kunde is er niet meer in Nederland.  :-\

Pieszyce



Eindelijk goed nieuws.

Niet via de internet site, maar via de winkel in Houten, kreeg ik contact
met mensen die wisten waar het over ging.

Na veel heen en weer schrijven kwam er het volgende.

"Met HOGE uitzondering, hebben wij het voor elkaar gekregen dat de fabriek
twee paar zolen wil leveren voor uw schoenen. Graag zouden we de maat weten
zodat we ze naar u toe kunnen zenden."


Deze jongen is erg blij, want dat betekend voor zeker 10 jaar de zolen die ik zocht
Daarna zien we wel weer verder desnoods met een 3D printer maar dan met ander materiaal
dan PUR rubber. Maar tegen die tijd, zal er meer mogelijk zijn.  ;D  ;D  ;D

Ik ben blij.  :D  :)