Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Hij raakte een vrouw en kind op een zebrapad!

Gestart door Pieszyce, 1 september 2023, 00:05

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Wees gewaarschuwd beelden zijn heftig


Hij raakte een vrouw en kind op een zebrapad!


31 augustus 2023

Een 27-jarige BMW-bestuurder reed door rood licht in op een zebrapad. De te hard rijdende auto reed in op een vrouw en haar zoontje. Beiden werden met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. De dader werd aangehouden door politieagenten van Pulawy. Een blaastest toonde geen alcohol aan. Er werd bloed van hem afgenomen voor onderzoek op andere bedwelmende middelen. Het ongeluk gebeurde gisteren in de Lubelska straat in Puławy.

Video van een vrouw en kind die worden aangereden op een zebrapad.
Video:  https://twitter.com/i/status/1697206416132415973    (format mp4 - rozmiar 13.27 MB)

De zaak van het ongeluk in de Lubelska straat in Puławy wordt onderzocht door politieagenten. Volgens hun voorlopige bevindingen en de beveiligde videobewaking van de stad Puławy reed de bestuurder van een BMW een gemarkeerd zebrapad op ondanks het rode licht van het verkeerslicht.

Op het moment dat voetgangers het zebrapad betreden volgens de regels van het groene licht, verscheen de snel rijdende auto op de rijbaan en raakte twee voetgangers. De kracht van de botsing was zo groot dat de moeder en haar kind in een fractie van een seconde de lucht in gingen. De 22-jarige vrouw en haar driejarige zoon werden met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.



Foto: 1 seconde voor ze geraakt worden.   https://lubelska.policja.gov.pl/dokumenty/zalaczniki/68/68-227069_g.jpg

De bestuurder van de BMW bleek een 27-jarige man te zijn. Hij werd onmiddellijk aangehouden door politieagenten van Pulawy. Een blaastest toonde geen alcohol aan. Er werd bloed van hem afgenomen voor onderzoek op andere bedwelmende middelen. Het ongeluk gebeurde gisteren in de Lubelska straat in Puławy.

We willen u herinneren aan de juridische gevolgen van het veroorzaken van een ernstig ongeluk. Als het slachtoffer ernstige verwondingen oploopt, riskeert de dader een gevangenisstraf van 6 maanden tot 8 jaar.

We publiceren de video om te laten zien wat de gevolgen zijn van onverantwoord gedrag van bestuurders. Overmatige snelheid en het niet naleven van de verkeersregels leiden vaak tot ernstig letsel of de dood.

Hoofdinspecteur Andrzej Fijołek
Woordvoerder van de politiecommandant van de provincie 
in Lublin

Bron:    lubelska.policja.gov.pl 

Pieszyce

Pas op:  ;)

Ik zeg niet dat alle BMW rijders zo zijn, maar hier in mijn wijk ken ik er een paar
die telkens als ze de straat door komen, de klinkers een paar mm opschuiven.

Straf voor de 27 jarige bestuurder:

8 jaar cel
BMW in de schredder.
Levenslang geen rijbewijs meer.
Zelfs niet toegestaan een elektrische fiets of step te besturen.

Misschien dat we dan eens dit soort idioten tot rust kunnen brengen.  >:(  >:(  >:( 


En voor hen die de vraag willen stellen.

Nee, ik heb nooit ergens harder gereden dan mocht, zonde van de bekeuringen.  ::)