Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

URGENT: Europese Unie overweegt grens met Polen te sluiten!

Gestart door Pieszyce, 9 september 2023, 21:34

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


De plaats waar het hoort  ;)


URGENT: Europese Unie overweegt grens met Polen te sluiten!

2023-09-09

Zoals we onofficieel vernemen, overweegt de Europese Unie om strenge grenscontroles in te voeren bij alle grensovergangen met Polen.

Dit is het gevolg van het visumschandaal van de partij Wet en Rechtvaardigheid. Laten we niet vergeten: mensen die verbonden zijn aan Kaczyński's partij leidden tot een gigantische visumcorruptie - een visum voor Polen kost 5000 dollar. Minister Piotr Wawrzyk van de Wet en Rechtvaardigheid partij werd voorlopig uit de regering gezet over deze kwestie, maar de tentakels van de visum maffia reiken veel hoger.

Ambtenaren van de Unie zijn geschokt door de omvang en reikwijdte van de visummaffia, waarvan de tentakels de hoogste Poolse autoriteiten van PiS bereiken. Het draait allemaal om steekpenningen voor visa voor Polen en dus voor de Europese Unie.

In een poging om de toestroom van ongecontroleerde immigranten tegen te gaan, overweegt de Europese Unie om haar grenzen met Polen te sluiten en een speciaal onderzoek in te stellen naar de banden tussen leden van de PiS-regering en de visummaffia.

De gevolgen van deze affaire zijn veel ernstiger dan aanvankelijk gedacht: er kan sprake zijn van Russische inspiratie om de EU te overspoelen met immigranten, en dit is dan niet alleen spionage maar ook verraad, de zwaarste aanklacht.

In de eerste fase zou de landsgrens met Duitsland worden gesloten, daarna Tsjechië en Slowakije. Dit zijn slechts ideeën, maar als PiS aan de macht blijft, kan Polen volledig geïsoleerd raken.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce



Er is verder geen nieuws geplaatst en dat met de reden dat dit bericht niet overschaduwd
mag worden door andere zaken die ook aandacht behoeven.

Als de grenzen dicht gaan en er zware controles komen, hebben ook onze leden daar last van, daarom
het besluit het andere nieuws even in de wacht te zetten.

Excuses voor het ongemak.  :-\

Nemo.omen

Ik ben er nog. Lang niets geplaatst vanwege andere zaken. Sluiting van de grens ben ik voor, Daarmede pak je degenen in Polen die deze onzin hebben bedacht. Sluiting betekent niet dat deze ook voor EU burgers geldt, maar ook zij zullen langer aan de grens staan voordat deze kan worden overgestoken

Pieszyce


Hai Nemo.omen

We hebben je en je reactie gemist, was erg saai zo.    ;)

Ik hoop dat die andere zaken niets ernstigs zijn, je hoort me van de week.  :)

Ik ben ook voor sluiting van de grens, maar het zal moeilijk zijn om een selectie te maken. Wat mij danig irriteert is dat Polen dit doet, Hoe lang hebben ze al geen grote B*k dat ze geen moslims en andere buitenlanders in het land willen? En nu blijken zij de oorzaak te zijn dat er een nieuwe stroom op gang komt. Ik denk dat Brussel meer moet doen dan alleen de grens sluiten.  >:(

Het wordt voor mij ook steeds moeilijker om te vertalen, want regelmatig is de irritatie zeer groot. Is dat het land wat we in het verleden met voedselpakketten de winter door geholpen hebben? Is dat het land waar ik in het begin met veel risico alleen doorheen reed en dat niet alleen overdag?

Ik heb tegen Ewa gezegd en ze begrijpt mij precies, dat als ik wist wat ik nu weet, ik waarschijnlijk anders gereageerd had. De PiS maffia maakt misbruik van mensen en velen zijn te slap om ze aan te vallen. Waar zijn de demonstraties?? Waar zijn de stakingen, iets wat zeker gerechtvaardigd is.

Ik geloof ook pas dat we van ze af zijn als de verkiezingen totaal afgerond zijn.  :o