Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Een tragisch ongeluk op de A1 zorgt voor controverse

Gestart door Pieszyce, 28 september 2023, 00:54

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Een tragisch ongeluk op de A1 zorgt voor controverse
Het gaat om de politie en de BMW-rijder


Een tragisch ongeluk op de A1, waarbij een gezin met een jong kind in een KIA-auto verbrandde, heeft voor veel twijfel en discussie gezorgd op internet. Er zijn vragen gesteld over het optreden van de politie en de banden van de BMW-bestuurder met de agenten.

26 september 2023 15:42
mat

200 m van het wrak stond een vernielde BMW 8-serie.

Op zaterdag 16 september rond 20.00 uur vond er een ongeluk plaats op de A1 in het district Piotrków in Sierosław. Een gezin van drie personen, waaronder een vijfjarig kind, kwam om het leven. Volgens de eerste politieverklaringen was er slechts één voertuig betrokken bij het ongeluk en raakte de Kia de vangrails "door onverklaarbare omstandigheden".

De volgende dag verschenen er echter beelden op internet die erop wezen dat er mogelijk ook een BMW bij het incident betrokken was. Brandweerlieden onthulden dat een beschadigd voertuig van dit merk 200 meter van het wrak stond. De bestuurder en passagiers hadden medische hulp nodig.
De politie in de media betwijfelde echter of de BMW überhaupt bij het incident betrokken was.

Er begonnen meer opnames op internet te verschijnen. Ze tonen een auto die met hoge snelheid en knipperende lichten rijdt.

Parlementslid vraagt naar 'schokkend gedrag politie'

Een interventie over het ongeval werd ingediend bij het ministerie van Binnenlandse Zaken en Bestuurszaken door burgercoalitieparlementslid Hanna Gill-Piątek. "Ik stel vragen over de redenen voor het schokkende gedrag van de politie, die ondanks opnames en getuigenverklaringen het feit negeert dat een BMW op volle snelheid tegen de auto van de slachtoffers aanreed, schreef het Kamerlid. - Het onderzoek moet onder toezicht staan - voegde ze eraan toe.

Politie reageert op ongeval op A1

In reactie hierop heeft de gemeentelijke politie van Piotrków-Trybunalski haar standpunt bekendgemaakt. Het liet weten dat de zaak momenteel wordt onderzocht door het Openbaar Ministerie van het district Piotrków Trybunalski om alle omstandigheden van het incident op te helderen. "Op dit moment is bekend dat er twee voertuigen bij betrokken waren: een BMW en een KIA. Politieagenten hebben een aantal sporen veiliggesteld en getuigen ondervraagd. Er was ook een officier van justitie ter plaatse om toezicht te houden op het werk van de agenten. We hebben ook een aantal camerabeelden bekeken, waarvan we hopen dat ze meer duidelijkheid zullen geven over de oorzaak van deze enorme tragedie. Het onderwerp van dit onderzoek is ook om op te helderen of het gedrag van de bestuurder van de BMW een directe invloed had op het ontstaan van het incident in kwestie". - staat in de verklaring.

Onder internetgebruikers ontstonden theorieën dat de persoon die de BMW bestuurde banden had met de politie in Łódź. Deze berichten werden echter ontkend door een woordvoerster van de politie in Łódź.

Meer informatie is te vinden in het antwoord van het Openbaar Ministerie op vragen van journalisten van Onet. Het luidt als volgt: "Het Openbaar Ministerie in Piotrków Trybunalski voert een procedure met betrekking tot een verkeersongeval dat op 16 september 2023 plaatsvond op de snelweg A1, waarbij twee voertuigen betrokken waren. De procedure wordt gevoerd op grond van artikel 177, lid 2, van het Wetboek van Strafrecht. Bij het incident zijn drie personen, van wie de identiteit is vastgesteld, ter plaatse overleden. Daarnaast liepen twee andere personen verwondingen op, waarvan de omvang tijdens het onderzoek zal worden vastgesteld. De omstandigheden waaronder het ongeval heeft plaatsgevonden worden nog vastgesteld. De zaak wordt momenteel onderzocht. Autopsie werd uitgevoerd op 21 september 2023".

Hypothese van het Openbaar Ministerie

Dinsdag werd bekend dat het onderzoek naar het tragische ongeval op de A1 is overgenomen door het Openbaar Ministerie in Piotrków Trybunalski.

We eren de beste en meest verantwoordelijke werkgevers

Zoals officier van justitie Magdalena Czołnowska-Musioł vandaag al aangaf, is het waarschijnlijk dat de KIA van de weg is gereden en tegen de vangrails is gebotst, waarschijnlijk heeft de BMW deze auto aangereden.

Łukasz Zbolarski van het industrieportaal brd24.pl is van mening dat "een dergelijke hypothese in ernstige tegenspraak is met wat tot nu toe is onthuld in de opnames vanaf het moment van het ongeval. Ze laten duidelijk zien dat iets de KIA-auto raakt terwijl deze nog op de rijbaanrijdt (je kunt zelfs de vonken zien), waarna de auto uit zijn rijstrook wordt geduwd en de vangrails raakt."

Een woordvoerster van het Regionaal Parket vertelde dat de bestuurder van deze auto op de plaats van het ongeval werd getest op alcohol en vervolgens op bedwelmende middelen. Beide tests leverden negatieve resultaten op. Daarom besloot de openbare aanklager ook het bloed van de BMW-bestuurder op beide te testen, zei ze.

Tot nu toe is er niemand aangeklaagd in deze zaak, voegde ze eraan toe. Het Openbaar Ministerie wacht nu op een expertiserapport over het ongeluk.

Bron: onet.pl / brd24.pl / polsatnews.pl / rp.pl

Pieszyce



De Citaat FOTO van het BMW wrak Vanwege copyright niet Live. Niet fijn om die auto te zien.

Iedereen die BMW'S kent, weet bij het zien van deze auto, dat de KAI, verplettert moet zijn geweest.

Toch zegt een woordvoerster van het Regionaal Parket, dat de bestuurder van deze auto op de plaats van het ongeval werd getest op alcohol en vervolgens op bedwelmende middelen.

Kan IEMAND mij vertellen hoe je TERPLAATSE, bij TOTAAL VERBRANDDE lichamen vast kunt stellen of ze alcohol of verdovende middelen hebben gebruikt?.

Ik ben destijds uit een auto gehaald, ook een BMW, die er bijna net zo uitzag, alleen was de passagierskant waar ik zat, gevouwen en zat ik klem tussen vloer en dak, mijn collega's lagen buiten de auto. Deze woordvoerster LIEGT.

Bij mij zijn pas de volgende dag de waarde bepaald [totaal nuchter], op de vraag van mij waarom zo laat? "omdat het lichaam een verkeerde reactie kan geven na zo'n klap", was het antwoord. {reactie was van medewerker van het traumateam in de Radboud in Nijmegen, ik kon dat vragen omdat ik zelfs na die klap niet buiten  bewustzijn ben geweest, dat kwam later pas)  ???

Alleen Autopsie kan in deze situatie iets bepalen en die is nog niet gebeurt.

Grzegorz Kot   @gfkot

W sprawie wypadku na autostradzie, w wyniku którego w uderzonym przez BMW samochodzie spłonęła 3-osobowa rodzina, postępowanie prowadzone jest dynamicznie. Po 10 dniach od wypadku nikomu nie postawiono zarzutów. W Oświęcimiu o winie
@S_Koscielnik przesądzono w ciągu doby.

Het onderzoek naar het ongeval op de snelweg, waarbij een gezin van drie personen in een door een BMW aangereden auto verbrandde, wordt dynamisch uitgevoerd. Tien dagen na het ongeval is er nog niemand aangeklaagd. In Oświęcim werd binnen 24 uur over de schuld van
@S_Koscielnik beslist.

De woordvoerster nu:



Wie de video bekijkt zal zich afvragen waarom haar stem zo bibbert.
Dat doet de stem als je zenuwacht bent en liegt, kijk naar haar gezicht.

Video:   https://twitter.com/i/status/1706647179706659005

Pieszyce


Burgeronderzoek op de A1. Diensten gaven blijk van onbeholpenheid

28 september 2023

Bijna iedereen dacht dat wat er gebeurde na het ongeluk waarbij een gezin op een snelweg bij Łódź is verbrand, een poging was om het in de doofpot te stoppen. Helaas is het erger dan dat - de Poolse politie gaf een vertoning van extreme incompetentie en grandioosheid. Het enige goede nieuws is dat de Poolse staat sinds woensdag een apparaat heeft om zwarte dozen van auto's uit te lezen. Maar ze is ook onbekwaam - hoe heeft de politie tot nu toe ongelukken onderzocht? We hebben ook het bewijs gekregen dat de ongevallenstatistieken van de politie geschikt zijn voor de prullenbak

Wat gebeurde er twee weken geleden? De zoon van een rijke zakenman bouwde een BMW om van sportief naar nog sportiever. Aan de vierhonderd paarden voegde hij er nog eens tweehonderd toe, zodat de monteur niet alleen de fabrieksmuil moest verwijderen die de snelheid beperkte tot 250 km/u, maar er ook een nieuwe wijzerplaat op moest zetten die gekalibreerd was op 330 km/u (voordat deze informatie van het web verdween, schepte de monteur erover op onder applaus van de petrolheads). Het was een mooie avond toen hij en zijn collega's besloten een ritje te maken en misschien de wekker te zetten. Het stuk snelweg voorbij het knooppunt Rzgów is geweldig - de snelweg verbreedt zich naar drie rijstroken en er is weinig verkeer tot Piotrków.

Dat was ook zo, maar toen ze naar driehonderd versnelden, was er een wirwar op de linkerrijstrook. Ze gaven de lange een paar keer op om achter de opa aan te gaan. Hij ging te langzaam op, dus besloot de bestuurder het van rechts te doen, op de middelste rijstrook. Maar de achtervolgde auto begon op hem in te rijden. De bestuurder vertelde later aan brandweerlieden dat de 'grappenmaker' in zijn pad was uitgeweken.

De sporen zijn vandaag nog steeds zichtbaar op de rijbaan. Ik ben ernaar gaan kijken, dit weet ik. Meer dan tweehonderd meter schokkerig ABS-remmen om de achterkant van de auto te raken, wat gebeurde met 253 km/u. Dan zijn er de verwrongen sporen van de rondtollende auto met het gezin, de vernielde vangrail waar de geramde auto vanaf stuiterde, honderd meter verderop een verschroeid stuk asfalt aan de kant van de weg. Tweehonderd meter verderop stopte een BMW. De driekoppige remcalculator geeft een duidelijk antwoord. Het duurt meer dan een halve kilometer om vanaf die snelheid tot stilstand te komen. Dus het klopt allemaal.

Toen ik op de plaats van het ongeluk was, had ik in mijn gedachten het geschreeuw van een gezin met een jong kind dat levend verbrandde en een nachtmerrieachtige nijdige blik op wat er daarna begon te gebeuren. De politie besloot dat de BMW niets met het ongeluk te maken had. En liet de snelle autoliefhebbers vrijuit gaan. Zodat ze vrij waren om het eens te worden over hun versies?

Er is in de geschiedenis nog nooit een groot onderzoek door het publiek geweest. Niet de politie maar gewone mensen stelden vast wat er was gebeurd. Mensen stuurden beelden van het ongeluk in en interpreteerden die, inclusief het vaststellen van de snelheid van de BMW. Ze vonden de eigenaar van de auto, de garage waar de auto was omgebouwd en zelfs de trouwfoto's van de dader, hoewel die na het ongeluk zorgvuldig waren verborgen.

Precies het tegenovergestelde van wat enkele tientallen jaren geleden gebeurde met het bloedbad in Połaniec. Bijna niemand herinnert het zich meer, ook al was er zelfs een speelfilm over. Tijdens de middernachtmis besloot een kruidenier met zijn auto een gezin aan te rijden dat uit de kerk terugkeerde, met wie hij al lang een conflict had. De auto slaagde er niet in hen te doden, dus maakten hij en zijn vrienden de gewonden af. En dit alles voor de ogen van 30 buspassagiers terugkomen uit de kerk. De nouveau riche gaf enkele honderdduizenden zloty's aan de passagiers en liet hen op de rozenkrans zweren dat ze geen woord zouden zeggen. Alleen dankzij de volharding van de politieagenten was het mogelijk deze misdaad op te lossen en de samenzwering van het zwijgen te doorbreken, zij het niet volledig. 18 mensen gingen de gevangenis in omdat ze valse getuigenissen hadden afgelegd. De moordenaars kregen twee doodvonnissen en levenslange gevangenisstraf.

Terug naar vandaag - de politie toonde zo'n extreme incompetentie dat je er tanden pijn van gaan doen. Het leek echt op een doofpotaffaire. Mijn enige zorg was of ze de opname van de omnidirectionele camera van de BMW en de zwarte doos hadden veiliggesteld. Ik dacht naïef dat het onderzoeken van het geheugen van de datarecorder van de auto standaard was bij dit soort ongelukken. Toen Ziobro toegaf dat ze dergelijke apparatuur nu pas hadden aangeschaft, was ik stomverbaasd.
 
Hoe verbeter je de verkeersveiligheid als de statistieken niet betrouwbaar zijn? Het grootste aantal ongelukken zou te wijten zijn aan gedwongen voorrang en pas op de tweede plaats kwam illegale snelheidsovertreding. Dit klonk voor mij helemaal niet waar, omdat ik dagelijks incidenten op lokale wegen waarneem en weet wat het mechanisme van ongevallen is.

Van één ding kunnen we vandaag de dag zeker zijn - als de politie incidenten tenminste gedeeltelijk onderzoekt zoals ze in de buurt van Łódź heeft gedaan, zijn de statistieken een nest waard. Mijn mening is nog duidelijker - de oorzaak van ongelukken is de evolutionaire aanpassing van onze lichamen om met snelheden te rijden die hoger zijn dan natuurlijk, maar de oorzaak van dood en invaliditeit is al de snelheid en de resulterende kinetische energie. Om onszelf niet langer te doden, moeten we vertragen tot de snelheden die op de borden staan. Er is geen andere redding.

En er is nog iets dat ik heb gedaan met het oog op dit compromis van de politie dat zelfs een granaatwerper op het hoofdbureau waardig is - ik heb een camera voor mijn auto gekocht. Snelheidsovertreders - pas op!
 >:(  >:(

De auteur is adjunct-directeur van de gemeentelijke wegen- en brugautoriteit in Jaworzno.

Bron:  brd24.pl         język po Polsku 

Pieszyce


Ongeval op de A1. Dodelijke snelheid van bmw-bestuurder

De bestuurder van een BMW zou met kosmische snelheid de achterkant van een voor hem rijdende KIA hebben geraakt. Onder druk van het publiek heeft het Openbaar Ministerie het ongeluk geanalyseerd en een aanklacht ingediend.

Bijgewerkt: 29 september 2023 
Izabela Kacprzak , Grażyna Zawadka

Het Openbaar Ministerie heeft een aanklacht ingediend tegen de bestuurder van een BMW voor het veroorzaken van een ongeluk op de A1 waarbij een echtpaar dat terugkeerde van zee met een vijfjarig kind om het leven kwam - hun auto vloog in brand nadat ze de vangrails hadden geraakt. De achtergrond van het tragische verhaal van de familie uit Myszków is een paar dagen lang achterhaald door journalisten en sociale media die wegpiraten achtervolgden. De doorbraak in de zaak bleken de beelden te zijn van de momenten voor het ongeluk.

Opnieuw onderzoek van het ongeluk op de A1

Het ongeluk bij Piotrków Trybunalski gebeurde op zaterdagavond. Volgens de eerste verklaringen van de politie en het Openbaar Ministerie was er maar één voertuig bij betrokken - een Kia, die "om onverklaarbare redenen" de vangrails raakte.

Deze versie was in tegenspraak met een video die op internet verscheen (opgenomen door een auto met een camera die op de tegenoverliggende rijstrook reed). In de video is te zien hoe een auto met te hoge snelheid met zijn lichten knippert en het voertuig voor hem (een Kia) uit de rijstrook jaagt. Er ontstaat een botsing - het voertuig ramt de Kia en duwt hem tegen de vangrails. Een BMW was ter plaatse - 200 meter van de vernielde Kia. De bestuurder zou Sebastian M. zijn, een jonge ondernemer uit Łódź.

De minister van Justitie en procureur-generaal Zbigniew Ziobro heeft de laatste bevindingen bekendgemaakt over het tragische ongeval op de A1, waarbij een gezin met een jong kind in een KIA-auto verbrandde. Het gaat om de snelheid waarmee de BMW, die ook bij het ongeluk betrokken bleek te zijn, reed. De bestuurder van de BMW zal naar verwachting worden aangeklaagd.

Onder druk van de publieke opinie heeft Zbigniew Ziobro, de procureur-generaal, zich voor de zaak geïnteresseerd. In zijn opdracht werd uit Duitsland een speciaal programma geïmporteerd om de zogenaamde zwarte doos van de BMW uit te lezen. Het resultaat was dat werd vastgesteld dat de bestuurder 253 km/u reed, dat wil zeggen 113 km/u te hard (op een snelweg mag je maximaal 140 km/u rijden). De bestuurder van de BMW werd in eerste instantie ondervraagd als getuige. Op donderdag werd besloten om hem aan te klagen voor het veroorzaken van het ongeval. Hier staat een maximumstraf van acht jaar op.

Hiermee is het onderzoek naar de zaak echter nog niet afgerond. Het verloop van het ongeval moet door deskundigen worden gereconstrueerd op basis van al het verzamelde bewijsmateriaal, waaronder de gegevens van de recorders van de BMW en andere sporen - waaronder het remmen (een drone heeft dit opgenomen - deze is zichtbaar op de middelste rijstrook van de A1).

Dodelijke snelheid van BMW-bestuurder

Deskundigen op het gebied van ongevallenonderzoek hebben hun mening.

- De expert stelde vast dat de BMW-bestuurder 253 km/u reed, of 70 meter per seconde. De KIA, met de toegestane snelheid - 140 km/u reed, of 39 meter per seconde. De BMW-bestuurder kwam elke seconde 31 meter dichter bij de KIA. Hij reed er haastig op af, wat te zien is op de opnames, knipperde met zijn koplampen, en de KIA verliet daarom de linkerrijstrook naar rechts," analyseert Wojciech Pasieczny, voormalig hoofd van de verkeerspolitie van Warschau, nu verkeersdeskundige, op basis van de beschikbare opnames. - Naar mijn mening is de meest plausibele versie dat de BMW de achterkant van de KIA heeft geraakt terwijl de KIA van rijstrook veranderde, waarbij de BMW waarschijnlijk ook van rijstrook veranderde, omdat uit de lay-out van de lichten blijkt dat hij naar rechts ging. De schade aan de BMW is schuin, aan de rechterkant," zegt hij, eraan toevoegend dat de KIAa na de botsing tegen de vangrail botste en ronddraaide, waarbij de bestuurder geen tijd had om te reageren.

De expert legt uit dat de gegevens van de 'zwarte doos' van de BMW van onschatbare waarde zullen zijn. - Deze registreert alles wat er vijf seconden voor het incident gebeurde. Met welke snelheid het voertuig reed, welke manoeuvres de bestuurder uitvoerde. In deze klasse auto's registreert de zwarte doos zelfs of het stuurwiel gedraaid werd en of de richtingaanwijzers aan stonden, aldus Pasieczny.

De auto van Sebastian M. was, zoals internetgebruikers ook ontdekten, afgesteld. Hijzelf was nuchter en had geen bedwelmende middelen in zijn lichaam.

- De vraag moet gesteld worden: wie controleert auto's met "getuned" motorvermogen, hebben zulke auto's homologaties en zijn ze toegestaan op de weg? Houdt de politie toezicht op deze 'markt'? - vraagt Łukasz Zboralski, hoofd van het portaal brd24.pl en verkeersveiligheidsexpert, retorisch.

Ook volgens hem was de buitensporige snelheid van de BMW cruciaal voor de tragische botsing.

Ze onderzoeken de connectie tussen de BMW-chauffeur en . . .

Na het ongeval verscheen er informatie op forums over vermeende familiebanden van de BMW-bestuurder met een politieagent uit Łódź, Roman M. Dergelijke banden met een actieve politieagent zijn niet vastgesteld door het Openbaar Ministerie. De zaak van mogelijke "afspraken" en connecties werd uitgebreid onderzocht door het Bureau Interne Zaken van de KGP. Roman M. is 13 jaar geleden met pensioen gegaan - of hij een familieband heeft met de dader hebben we niet kunnen vaststellen.

Bron::  Rzeczpospolita  przez Izabela Kacprzak , Grażyna Zawadka[/b]

Pieszyce

#4
ACHT jaar voor de moord met voorbedachten rade op drie mensen???
Je kunt namelijk rekening houden met zoiets als je te hard rijdt.  >:(   >:(

Mag het ook 3 maal 8 jaar zijn vermenigvuldigt met twee wegens onbezonnen verwent gedrag???

Na bovenstaand artikel in vorige post, kwam er nog laat nieuws binnen



ewa egejska    @ewaegejska

Sebastian Majtczak - zabójca rodziny z dzieckiem R.I.P.  popisywał się przed dwoma kolegami jazdą tuningowanym autem - gość z dobrego domu: ojciec prowadzi firmę, mama lekarz-radiolog, wuj Roman dobry oficer drogówki... i po co te tajemnice, mataczenia - ktoś za nie beknie?

Sebastian Majtczak - moordenaar van een gezin met een kind RIP  was aan het pronken met het besturen van een getunede auto voor twee vrienden - een man uit een goede familie: zijn vader runt een bedrijf, zijn moeder is radioloog, zijn oom Roman is een goede verkeersagent... en wat is het nut van deze geheimen en bedrog: iemand zal ervoor betalen?










Łukasz Zboralski      @_zboral

Majtczak uciekł z Polski - jak ustaliłem - około 5 dni temu. Zwiał tuz po tym, jak do sieci trafiło nagranie świadka wypadki na A1. Prokuratura nie informowała o sprawie tak długo właśnie z tego powodu - już go szukali

Majtczak is, zoals ik ontdekte, ongeveer vijf dagen geleden uit Polen ontsnapt. Hij vluchtte kort nadat een opname van een getuige van het ongeval op de A1 online was gepubliceerd. Het parket heeft om deze reden zo lang niet over de zaak geïnformeerd - ze waren al naar hem op zoek



Dit is de auto van de leeghoofdige  . . . .






Damian Żurawski         @damian_zurawski

Pilne  Proszę o RT  Wydano list gończy za sprawcą wypadku na A1 w dniu 16.09.2023. Poszukiwany Sebastian Majtczak, wiek 31 lat. W dniu wczorajszym zostały mu postawione zarzuty w trybie zaocznym, jednak nie zgłosił się do prokuratury. Nie jest znane miejsce jego przebywania, mógł wyjechać za granicę. Proszę o jak największą ilość udostępnień. Osoby, które znają jego miejsce pobytu proszone są o NIEZWŁOCZNE POWIADOMIENIE ORGANÓW ŚCIGANIA!

Dringend  RT alstublieft  Er is een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen de dader van het ongeval op de A1 op 16 september 2023. Gezocht Sebastian Majtczak, 31 jaar oud. Gisteren werd hij bij verstek aangeklaagd, maar hij meldde zich niet bij het parket. Zijn verblijfplaats is onbekend, mogelijk is hij naar het buitenland gegaan. Deel alstublieft zoveel mogelijk. Mensen die weten waar hij is, wordt gevraagd om ONMIDDELLIJK DE WETSHANDHAVINGSAUTORITEITEN OP DE HOOGTE TE STELLEN!



Foto's zijn citaatfoto's van Twitter.com

Pieszyce


zie boven

Łukasz Zboralski

Majtczak is, zoals ik ontdekte, ongeveer vijf dagen geleden uit Polen ontsnapt. Hij vluchtte kort nadat een opname van een getuige van het ongeval op de A1 online was gepubliceerd. Het parket heeft om deze reden zo lang niet over de zaak geïnformeerd - ze waren al naar hem op zoek


De smeerlap is dus gevlucht. Goed, 3 x 8 x 2 + 10 jaar extra voor het op de loop gaan bij een drievoudige moord. >:(  >:(  >:(

Pieszyce


ANUeuropejka        @ANU17778097

PiSiwska  Policja dała  2  tygodnie bananowemu mordercy na ucieczkę z kraju.  >:(   Gdyby nie upór internautów i świadków sprawa byłaby całkowicie zamieciona pod dywan  >:(  KTO ZA TYM STOI  Po ponad 2 tygodniach wydano list gończy ale dopiero wtedy gdy z już dawno ZWIAŁ  >:(

PiSiwska politie gaf  2 weken aan de bananenmoordenaar om het land te ontvluchten.  >:(   Zonder de volharding van internetgebruikers en getuigen zou de zaak zijn geweest volledig onder het tapijt geveegd  >:(  WIE STAAT ACHTER DIT Na ruim 2 weken werd er een arrestatiebevel uitgevaardigd, maar pas nadat allang was gevlucht.  >:( 


Citaatfoto twitter.com

Pieszyce


Martyna, Patryk en hun 5-jarige zoon Oliwier stierven terwijl ze thuiskwamen van vakantie
'Alleen hun hond blijft over'


28 september 2023
Auteur:  JM
Bron:  Uwaga! TVN

De gemaakte Video[ kunt u hier bekijken . . . . . .  
Vanaf 0:15 ziet u de BMW met knipperende lichten aankomen. Vanaf 0:26 vindt de aanrijding plaats, iets verder ziet u dat de auto direct in brand vliegt. Spreekt u zelf geen Pools, misschien wil uw partner u helpen de uitleg is belangrijk.

Heel Polen werd opgeschrikt door de tragedie die op 16 september plaatsvond op de snelweg A1. Bij het ongeluk kwamen drie mensen om het leven, onder wie een kind. - Ik had de indruk dat er zo meteen een groene KIA zou stoppen waar Patryk uit zou stappen. Dat het allemaal een flauwe grap was. Een vergissing. Het hele gezin was omgekomen. Alleen hun hond bleef over," zegt een vriend van de slachtoffers. Internetgebruikers begonnen hun eigen onderzoek. Pas enkele dagen later kondigde het Openbaar Ministerie in Piotrkowska aan dat de bestuurder van de BMW die bij het ongeluk betrokken was, was aangeklaagd. De zaak werd onderzocht door verslaggevers van Uwagi! TVN.

De tragedie gebeurde op de 338e kilometer van de A1 richting Katowice, net buiten Piotrków Trybunalski. Op zondag 16 september, na 19.30 uur, zagen getuigen hoe een sportieve BMW extreem hard reed op de linkerrijstrook en de achterkant van een correct rijdende KIA raakte. De KIA spinde, werd opgetild en raakte de vangrails met zo'n enorme kracht, dat hij onmiddellijk in vlammen opging.

Ongeluk op de A1. Een heel gezin kwam om het leven

Getuigen vertelden verslaggevers later dat er geschreeuw en hulpgeroep uit de auto kwam, maar door de enorme hitte konden ze niet eens in de buurt van het brandende wrak komen. Een gezin van drie personen verbrandde levend in de KIA. Patryk, Martyna en hun 5-jarige zoontje Oliwier kwamen terug van een vakantie in hun geboortestad Myszków.

- Ze keken uit naar deze vakantie, ze waren blij dat het mooi weer was," zegt mevrouw Małgorzata, een vriendin van de familie. En ze voegt eraan toe: - Ik geloofde het niet. Ik had de indruk dat er zo meteen een groene KIA zou stoppen en dat Patrick uit zou stappen. Dat het allemaal een flauwe grap was. Een vergissing. Het hele gezin was gestorven. Alleen hun hond is nog over. Het is een verschrikkelijk, onvoorstelbaar drama. Het is niet te zien, het is niet te beschrijven.

Wie was er betrokken bij het ongeluk op de A1? De brandweer heeft het vanaf het begin over twee auto's gehad.

- De communicatie ging de hele tijd over een ongeval met twee auto's," zegt Jędrzej Pawlak van de Staatsbrandweer in Łódź.

Maar tot verbazing van getuigen en familieleden van de slachtoffers werd net na het weekend een communiqué van de politie vrijgegeven. Daarin stond: "Voorlopige bevindingen geven aan dat de bestuurder van het KIA voertuig, vooralsnog om onverklaarbare redenen, de energiebarrière heeft geraakt, waarna de auto in brand vloog."

In de mededeling werd geen melding gemaakt van de BMW die te snel reed of van zijn mogelijke betrokkenheid bij het ongeval.

- Er werd niet verzwegen dat de BMW betrokken was bij het incident. Eerst en vooral moest worden opgehelderd of het gedrag van de bestuurder van de BMW een invloed had op het verloop van dit tragische ongeval en dit wordt momenteel opgehelderd door het onderzoek van de openbare aanklager," verklaart korpschef Aneta Sobieraj, woordvoerster van het regionale hoofdbureau van politie in Łódź.

Internetgebruikers onderzochten het ongeluk op de A1

Getuigen reageerden onmiddellijk op het ongeluk. Video's van telefoons en camera's in de auto's gingen online. In een van de video's, nadat de beelden zijn vertraagd, is te zien hoe een auto met te hoge snelheid met zijn lichten knippert naar de KIA, om plaats te maken. Dit ondanks het feit dat de bestuurder van de KIA meteen zijn rechter richtingaanwijzer aanzet en aan de kant wil gaan.

Wat cruciaal werd voor de internetgebruikers was een foto die door een van de getuigen was genomen. De nummerplaat was duidelijk zichtbaar op de BMW die op ongeveer 200 meter van de brandende KIA stond. Commentatoren met toegang tot databases uploadden verdere informatie, waaronder details en foto's van de eigenaar van de sportwagen.

Anderen schatten, op basis van online geplaatste video's, de snelheid van de BMW voor het ongeluk op basis van de metrische paaltjes die de auto passeerde. Volgens hen reed de auto met een astronomische snelheid van bijna 300 kilometer per uur.

- Wie rijdt er normaal 300 kilometer per uur? Deze man kun je niet normaal noemen. Hij is gek," zegt de heer Przemysław, een vriend van de slachtoffers.

- Ik reed tegelijkertijd met 130 km/u over de weg en plotseling begon hij van achter me met zijn Grote lichten te knipperen. En onmiddellijk versnelde de BMW met hoge snelheid. Het was 100 procent dezelfde auto," verzekert in een interview met Attention! een van de bestuurders.

Ongeluk op de A1. Internetgebruikers over de connecties van de BMW-bestuurder

In een poging om redenen te vinden voor de vreemde mededeling van de politie, vonden internetgebruikers onder het personeel van het politiebureau van Łódź drie agenten met dezelfde, niet erg populaire achternaam als de BMW-bestuurder. Dit gaf aanleiding tot vermoedens over de banden van de vermeende dader met de politie en de wens om de zaak van het vreselijke ongeluk onder het tapijt te vegen.

- Alle sporen en hypotheses die naar boven komen worden onderzocht. In de huidige fase van het onderzoek zijn dergelijke omstandigheden niet bevestigd," zegt Magdalena Czołnowska van het Openbaar Ministerie in Piotrków Trybunalski.

Volgens internauten zaten er drie mannen in de BMW op het moment van het ongeluk en werd hij bestuurd door een 32-jarige uit Łódź. De auto werd geleased door het bedrijf van zijn vader, die al jaren een bedrijf runt. We hebben geprobeerd de mannen te spreken. De telefoon deed het niet, maar de vader van de vermoedelijke bestuurder van de BMW zei in een interview met een portaal dat zijn zoon niet de dader was, maar slechts een deelnemer aan het ongeluk. Dit wakkerde de verdenking op internet alleen maar aan. Enkele dagen na de tragedie sprak het openbaar ministerie zich uit.

- De BMW heeft de auto waarschijnlijk aan de haak geslagen, maar dit zijn hypotheses. Alle hypotheses en aanwijzingen worden onderzocht en geverifieerd," zei Magdalena Czolnowska.

- De video's [van internetgebruikers - red.] worden geverifieerd door de bureaufunctionaris van dit onderzoek, ze kunnen niet worden gebruikt als bewijs van dit onderzoek, omdat niet bekend is van wie ze afkomstig zijn, of het daadwerkelijk opnames van het incident zijn," verklaarde ze, eerder gevraagd door een journalist van Uwagi!

Wat leidde tot het tragische ongeluk op de A1 waarbij een gezin van drie personen om het leven kwam?

Auteur:  JM
Bron: Uwaga! TVN,  dziendobry.tvn.pl przez JM    język po Polsku




Robert Karcher      @Robert08938405

Robert Majtczak to naczelnik Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi1 Roman Majtczak to **starszy aspirant** i **rzecznik prasowy** Sekcji Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Lodzi Panie
@ZiobroPL
Jak pan myśli,kto umożliwił ucieczkę temu skurwysynow?
 
Robert Majtczak is hoofd van de strafrechtelijke afdeling van het provinciale politiehoofdkwartier in Łódź1 Roman Majtczak is **senior aspirant** en **perswoordvoerder** van de afdeling Wegverkeer van het hoofdbureau van de gemeentelijke politie in Łódź Meneer
@ZiobroPL
Wie denk je dat deze klootzak heeft laten ontsnappen?



Pieszyce


Vals spel'. Details van slachtoffers ongeval op A1 onthuld

Rafał Mrowicki
29-09-2023 20:48

Schandaal in de aankondiging van het parket. Het arrestatiebevel tegen Sebastian Majtczak – de BMW-chauffeur die verantwoordelijk was voor het tragische ongeval op de snelweg A1 – bevatte de details van de slachtoffers van de tragedie. - Ik heb nog nooit zoiets in mijn leven gezien. Ik weet niet welk belang aanklager Ziobro heeft - zegt advocaat Bartłomiej Piotrowski van de Hoge Raad van Advocaten in een interview met WP.

Zoals aangekondigd door de minister van Justitie en procureur-generaal Zbigniew Ziobro, heeft het Openbaar Ministerie een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen de 32-jarige Sebastian Majtczak – de dader van een dodelijk ongeval op de snelweg A1 in de gemeente Moszczenica in het woiwodschap Łódź. Bij een tragisch incident op 16 september kwamen een echtpaar en hun zoon om het leven toen hun auto werd aangereden door een BMW bestuurd door Sebastian Majtczak. Details van de slachtoffers onthuld.

"Ik begrijp het absoluut niet"

Het arrestatiebevel, ondertekend door aanklager Krzysztof Wiernicki van het districtsofficier van justitie in Piotrków Trybunalski, bevatte naast de gegevens van de dader van het dodelijke ongeval ook de volledige namen van alle drie de slachtoffers. In een interview met Wirtualna Polska steekt advocaat Bartłomiej Piotrowski, lid van de Hoge Raad van Advocaten, zijn verontwaardiging hierover niet onder stoelen of banken.

- Ik heb nog nooit zoiets in mijn leven gezien. Ik begrijp absoluut niet waarom de voor- en achternaam van de slachtoffers in het arrestatiebevel moeten worden opgenomen, becommentarieerde advocaat Bartłomiej Piotrowski.

- Een arrestatiebevel bevat informatie over de persoon die gezocht wordt voor een misdrijf, waarbij het niet uitmaakt hoe de slachtoffers heten. Er moet informatie zijn over de persoon die op een bepaald tijdstip en op een bepaalde plaats het dodelijke ongeval heeft veroorzaakt. Ik zoek naar een motief, maar kan het niet vinden. Ik weet niet welk belang aanklager Ziobro heeft bij het niet anonimiseren van de slachtoffers van een dodelijk ongeval - voegt de advocaat toe.

"Puur geknoei"

Kunnen de nabestaanden van de drie overledenen consequenties eisen tegen de mensen die de namen van hun familieleden op de gezochte poster hebben vermeld? - Ik denk het wel, zegt advocaat Piotrowski.

Tussen het verstrekken van informatie over de beschuldigingen en het uitvaardigen van het arrestatiebevel, had Sebastian Majtczak kunnen ontsnappen.

- Dit is puur geknoei. Als ik een cynische advocaat was, zou ik zeggen: doe het altijd zo. Maak eerst de beschuldigingen publiekelijk bekend, zodat de crimineel tijd heeft om te ontsnappen of zich voor te bereiden op de rechtszaak. Dit zou niet het bevel moeten zijn, zegt een lid van de Poolse Orde van Advocaten.

- Er kan een persconferentie worden belegd zodra de aanklacht is ingediend, en hier hebben we een situatie waarin de dader ten tijde van de conferentie bekend was bij minister Ziobro, die aankondigde dat hij een aanklacht tegen hem zou indienen. Dit getuigt van een gebrek aan professionaliteit, - aldus de advocaat.

De namen van de slachtoffers zijn bekend gemaakt. Nog een geval

Het is niet de eerste keer dat het Openbaar Ministerie de afgelopen maanden gegevens openbaar maakt over slachtoffers van misdrijven. Dit was het geval op 2 augustus, toen minister Zbigniew Ziobro een persconferentie belegde over Marika M., veroordeeld tot drie jaar gevangenisstraf wegens poging tot diefstal. De leider van het soevereine Polen slaagde erin haar uit de gevangenis te bevrijden en deed een beroep op president Andrzej Duda om clementie.

Marika M. werd veroordeeld voor het mishandelen van een andere vrouw. De reden was een regenboogtas die de benadeelde partij vasthield. De minister van Justitie stelde dat de beslissing van de rechtbank om Marika M. te veroordelen ideologisch was. De veroordeelde werd geassocieerd met fascistische bewegingen en verklaarde haar aanval door te strijden tegen 'de bevordering van de linkse ideologie en homoseksualiteit'. Aanklager Tomasz Szafrański maakte publiekelijk de naam bekend van de persoon die gewond raakte bij dit incident.

- Ik had de indruk dat het ging om het stigmatiseren van de gewonde, maar ik weet niet wat ze wilden bereiken - zegt advocaat Piotrowski.

Wirtualna Polska heeft op 2 augustus bij het ministerie van Justitie naar deze zaak gevraagd. We vroegen naar de redenen voor het openbaar maken van de gegevens van de benadeelde, het herhalen van de verklaring van de officier van justitie op sociale media en naar de mogelijke gevolgen voor het openbaar maken van de gegevens van een slachtoffer van een misdrijf. Tot op de dag van vandaag hebben wij geen antwoord ontvangen.

Rafał Mrowicki, journalist bij Wirtualna Polska

Bron:  wiadomosci.wp.pl  przez Rafał Mrowicki



Adam Mazguła   @amazgula

Z drogi, bo cię mafia władzy z rodziną spali. Oby obraz i wrzask palącej się rodziny śnił się Ziobrze, sprawcy, jego policyjnej rodzince i faszystom politycznym całe życie.

Ga uit de weg, anders zullen de machtsmaffia en je familie je verbranden. Moge het beeld en de schreeuw van de brandende familie hun hele leven in de dromen van Ziobro, de dader, zijn politiefamilie en politieke fascisten zijn.  >:(








Pieszyce


Kabinet PiS verantwoordelijk voor ontsnapping familiemoordenaar op A1

2 oktober 2023

De onbekwaamheid van het Openbaar Ministerie en de politie in de zaak van de moord op een gezin met een jong kind op de A1 is geen toeval. Zbigniew Ziobro, die de leiding heeft over het Openbaar Ministerie, en Mariusz Kamiński, die de leiding heeft over de politie, zijn verantwoordelijk. Het was de politie die er niet in slaagde de moordenaar aan te houden en het was het openbaar ministerie dat dagenlang verlamd was als gevolg van de vreemde familiebanden van de dader. Er zijn al meer aanwijzingen die naar hoge ambtenaren leiden en dit is de ernstigste aanklacht voor de regering van Wet en Rechtvaardigheid.

Een onschuldig familielid is vermoord door een gek in een BMW. Dit was geen ongeluk. Een man die 250-300 km/u rijdt op een snelweg in Polen is een moordenaar. Hij is schuldig aan de dood van een onschuldig gezin, waaronder een 5-jarig kind dat levend verbrand werd in de auto.

De moordenaar heeft het land verlaten alsof er niets gebeurd is, omdat iemand - journalisten weten al wie, ze zoeken nu bevestiging - heel hoog, de acties van het openbaar ministerie heeft geblokkeerd. Deze zaak is een directe aanklacht tegen Zbigniew Ziobro en Mariusz Kamiński. Zij zijn verantwoordelijk voor het gebrek aan actie.

Iemand anders trok aan de touwtjes, maar het echte schandaal is dat deze touwtjes werkten. Elke politieagent die heeft bijgedragen aan het laten gaan van de dader, elke aanklager, heeft bloed aan zijn handen.

Politieke instellingen die worden bemand door hulpjes van moordenaars zijn het beste bewijs dat we op 15 oktober achter deze pissige bende aan moeten. Anders zal niemand in dit land ooit veilig zijn.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku



Pajo    @szymapajo

Sebastian #Majtczak, poszukiwany za spowodowanie śmiertelnego wypadku na autostradzie A1 pod Łodzią jest rodziną
@JKowalski_posel    (JANUSZA KOWALSKIEGO).
@ZiobroPL  długo nie znajdzie Sebastianka. Czegoś jeszcze nie rozumiecie.
 
Sebastian #Majtczak , gezocht wegens het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de snelweg A1 bij Łódź, is de familie van
@JKowalski_posel  (JANUSZ KOWALSKI).
@ZiobroPL  Sebastianek zal lange tijd niet te vinden zijn. Is er iets dat je nog niet begrijpt.






Pieszyce


Sebastian Majtczak aangehouden in de Verenigde Arabische Emiraten

4 oktober 2023

Mariusz Kamiński liet via Twitter weten dat de arrestatie was verricht in de Verenigde Arabische Emiraten. Een speciaal zoekteam nam deel aan de operatie en ondersteunde de lokale politie. Sebastian Majtczak wordt verdacht van het veroorzaken van het ongeluk waarbij een gezin van drie om het leven kwam. Volgens de onderzoekers reed hij in zijn auto met een snelheid van meer dan 250 kilometer per uur op de A1.

"Een speciale zoekgroep die is opgezet door de hoofdcommandant van politie in de Verenigde Arabische Emiraten heeft de lokale politie ondersteund die vandaag de arrestatie van de gezochte Sebastian Majtczak heeft verricht. De taken werden uitgevoerd in nauwe samenwerking met het kantoor van de nationale openbare aanklager, - schreef hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken Mariusz Kamiński op Twitter.

"Ik heb beloofd dat er geen ontkomen aan justitie is en dat we er alles aan zullen doen om ervoor te zorgen dat de BMW bestuurder, die verdacht wordt van het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de A1, wordt aangehouden. En dat is gebeurd. Hij is aangehouden in de Verenigde Arabische Emiraten." - schreef minister van Justitie Zbigniew Ziobro op zijn beurt.

De advocaat wilde een vrijgeleidebrief voor Sebastian Majtczak

Woensdagochtend maakte de advocaat van de man bekend dat hij een vrijgeleidebrief voor zijn cliënt had aangevraagd. Volgens het Wetboek van Strafvordering is een vrijgeleide een speciaal document dat door de rechtbank wordt afgegeven en dat ervoor zorgt dat de verdachte vrij blijft totdat de laatste procedure is afgerond.

Op dezelfde dag stuurde Bartosz Tiutiunik, die Sebastian Majtczak vertegenwoordigt, een verklaring naar de media. "Sebastian Majtczak verliet het grondgebied van Polen nadat hij als getuige procedurele activiteiten had verricht. Zijn vertrek had geen verband met de lopende strafprocedure. Het werd Sebastian Majtczak ook niet verboden het land te verlaten, noch verplicht om te informeren over de verandering van woonplaats. - leest de verklaring.

"Het was en is niet de bedoeling van Sebastian Majtczak om aan de rechtsgang te ontsnappen of zich te verstoppen. Door de inhoud van de publieke verklaringen van de minister van Justitie, de procureur-generaal en de vaak valse informatie die op sociale media wordt gegeven over het verloop van het weg ongeval, hem en zijn familie – Sebastian Majtczak is bezorgd dat de procedure tegen hem niet objectief, en eerlijk zal zijn", luidt de verklaring.

Op zijn beurt heeft de vertegenwoordiger van de familie van de slachtoffers van het ongeval op de A1 dinsdag bij het parket een verzoek ingediend om het misdrijf opnieuw aan te merken als moord. - Voor mij: als iemand 253 km per uur rijdt, is hij een moordenaar omdat hij de snelweg in een racecircuit heeft veranderd - zei advocaat Łukasz Kowalski.

Dit was niet het eerste ongeluk met deze BMW

Al enkele dagen schrijven de media over de details van een tragisch ongeval dat op 16 september plaatsvond op de A1. De auto waarin een gezin van drie - Martyna, Patryk en hun 5-jarige zoontje Oliwier - zat, werd aangereden door een BMW. Het ongeluk werd bekendgemaakt door internetgebruikers die video's begonnen te delen waarop te zien was hoe de BMW met hoge snelheid reed. Zbigniew Ziobro kondigde op een persconferentie aan dat de bestuurder van de auto is aangeklaagd voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval. Er is een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen Sebastian Majtczak, die de BMW bestuurde.

De auto die werd bestuurd door Sebastian Majtczak op het moment van de tragedie op de A1 was al eerder betrokken geweest bij een ander ongeluk. Dit blijkt uit een overheidsdatabase die beschikbaar is gesteld door het ministerie van Digitalisering. De gebruiker van de BMW - zo blijkt uit het overheidsregister - "had nadat hij in 2020 betrokken was geweest bij een ongeval", het voertuig een "aanvullend technisch onderzoek" laten ondergaan. Uit onze bevindingen blijkt dat dit gebeurde kort nadat zijn prestaties waren verbeterd door een gespecialiseerde tuningservice.

Auteur:  DP

Bron:  onet.pl przez DP    język po Polsku

Pieszyce


Vijf belangrijke vragen aan Zbigniew Ziobro over het ongeluk op de A1

5 oktober 2023

We stellen belangrijke vragen over het ongeluk op de A1 waarbij een gezin met een jong kind in doodsnood om het leven kwam:

  • ) Zijn er sporen veiliggesteld om te bewijzen dat de bestuurder van de auto Sebastian M was? Hebben onderzoekers bewijs wie de auto bestuurde?
  • ) Waarom is Sebastian M. niet gearresteerd in Polen? Wie is verantwoordelijk voor de mededelingen van het Openbaar Ministerie en de politie direct na het ongeluk dat er "één auto betrokken was bij het incident?".
  • ) Zijn er sporen van de BMW veiliggesteld? Is vastgesteld met wie de bestuurder en de passagiers van de BMW contact hadden na het ongeval?
  • ) Onderzoeken de aanklagers of er een poging is gedaan om sporen na het ongeluk te verdoezelen en te verdoezelen?
  • ) Waarom zijn de eerste aanklachten tegen Sebastian M. veel milder dan die tegen de aanklager in de zaak van de dood in 2019 van een man die werd overreden door een verkeerspiraat in de Sokratesstraat in Warschau?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku 

Pieszyce


315 km/u. Zo hard reed Sebastian M. voordat hij het ongeluk op de A1 veroorzaakte.

Experts op het gebied van ongevallenreconstructie hebben een incident op de A1 gereconstrueerd waarbij een gezin met een kind levend in een auto verbrandde. Hun reconstructie wijst naar de schuld van Sebastian M., die maar liefst 315 km/u reed met zijn bmw.

9 oktober 2023


Citaatafbeelding: Deskundigen van Crashlab.co.uk hebben een reconstructie gemaakt van het ongeluk dat op 16 september plaatsvond op de A1 Bron: YouTube/Road Battles

Op 16 september vond er een verkeersongeval plaats op de A1 bij Piotrków Trybunalski. Een passagier-Kia vloog in brand en een gezin met een jong kind erin verbrandde. De aanklagers stelden vast dat de bestuurder van de bmw - Sebastian M. - minstens 253 km/u reed. Hij stond op het punt om de Kia te raken, die vervolgens in vlammen opging en de vangrails raakte. De bmw-bestuurder vluchtte na het ongeluk het land uit. Een paar dagen geleden werd hij aangehouden in Dubai, waar hij in afwachting is van zijn uitlevering.

Hoe is het gebeurd?

Onderzoekers wachten nog steeds op een volledige deskundige analyse om het mechanisme van het ongeluk te beschrijven. Ondertussen is zo'n eigen analyse al gepresenteerd door experts van Crashlab.co.uk. Zij onderzochten onder andere de plaats van het ongeval en de sporen van de auto. Ook analyseerden ze de video van een getuige van het incident. Ze gebruikten een drone, fotogrammetrie en 3D-beeldvorming bij hun reconstructie.

Wat hebben ze opgemerkt? Ten eerste zijn er remsporen (met ABS) van de bmw-auto op de rijbaan. De bestuurder had 169 m geremd en reed van de linkerrijstrook naar de middelste rijstrook. Daar moeten de twee voertuigen contact hebben gemaakt. De Kia slipte tegen de vangrail. De bestuurder van de bmw is - volgens de sporen - na de aanrijding nog lange tijd in een slip doorgereden. De bmw kwam 572 m vanaf het begin van het remmen tot stilstand.

Experts schatten dat de bmw-bestuurder 253 km/u reed toen hij de kia raakte. De bestuurder van de Kia reed op dat moment ongeveer 130 km/u. Het snelheidsverschil tussen de voertuigen was dus ongeveer 120 km/u.

Volgens de reconstructeurs had Sebastian M. ongeveer 315 km/u op de teller toen hij het gevaar van de Kia voor hem opmerkte. Hij remde en week tegelijkertijd uit naar de middelste rijstrook. Met deze snelheid gaf hij zichzelf geen kans om goed te reageren.

Volgens de experts van Crashlab.nl werd de fout, ongeacht het gedrag van de Kia-bestuurder, gemaakt door de bmw-bestuurder, die meer dan twee keer de maximumsnelheid op de snelweg reed. De kia-bestuurder maakte geen fout omdat hij op de linkerrijstrook reed - bovendien veranderde hij van deze rijstrook naar de rechterrijstrook na een 'suggestie' met lichten van Sebastian M.

Video:  https://www.youtube.com/watch?v=6Ygh1KVAhq8&t=837s
Reconstructievideo: wegens copyright alleen een link, video is 25 minuten uitleg.

Auteur: brd24
Bron:  brd24.pl

onet.pl przez brd24          język po Polsku

Pieszyce


Leszek Kraskowski Reporterzy Online        @LKraskowski

Łódzki adwokat Patryk #Krupa był pasażerem #BMW, prowadzonego przez Sebastiana #Majtczaka. Członkowie łódzkiej palestry mówią, że Krupa jest w znakomitych relacjach z byłym wicewojewodą łódzkim, a dziś "wiceZiobrą" wiceministrem Piotrem Ciepluchą. #ReporterzyOnline

Patryk #Krupa een advocaat uit Łódź, was een passagier #BMW , bestuurd door Sebastian #Majtczaka . Leden van de balie van Łódź zeggen dat Krupa uitstekende betrekkingen onderhoudt met de voormalige plaatsvervangende voivode van Łódź, en tegenwoordig met "vice Ziobro", vice-minister Piotr Cieplucha. #ReporterzyOnline

Patryk Krupa






Pieszyce


Ongeluk op de A1
Er is een gerechtelijke uitspraak in de zaak van een aanklacht tegen Sebastian M.

17 november 2023

De rechtbank in Piotrków Trybunalski ging niet akkoord met het uitvaardigen van een vrijgeleidebrief voor Sebastian M. In deze zaak werd een verzoek ingediend door de advocaat van de persoon die verdacht werd van het veroorzaken van een ongeval op de snelweg A1, waarbij een gezin van drie omkwam. . De BMW-chauffeur, die werd aangehouden in Dubai, bevindt zich nog steeds in de VAE en heeft niet ingestemd met uitlevering aan Polen.

De rechtbank in Piotrków Trybunalski heeft een beslissing genomen over het verzoek van de raadsman van de 32-jarige Sebastian M. om een tenlastelegging uit te vaardigen. Vanaf het begin was de aanklager tegen de afgifte van het document.

 - Het verzoek van de verdediger kan om verschillende redenen niet worden aanvaard - zei rechter Grzegorz Krogulec. - In de eerste plaats blijkt uit de inhoud van het artikel zelf dat het verstrekken van de sten de aanklager een voorkeursbehandeling geeft als hij bezwaar maakt tegen de uitvaardiging ervan in de fase van de voorbereidende procedure. Dit betekent dat het in deze fase van de procedure geuite bezwaar van de officier van justitie een negatieve voorwaarde vormt voor het inwilligen van het verzoek om vrijgeleide, vervolgde de rechter.

Beslissing over de tenlastelegging van Sebastian M.

- Ongeacht het bovenstaande is er nog een tweede reden om te weigeren de verdachte vrijgeleide te verlenen. Van het uitvaardigen van een vrijgeleide wordt bij uitzondering gebruik gemaakt, vooral wanneer het in het algemeen belang is om de zaak op te helderen en de verblijfplaats van de verdachte buiten het land niet bekend is of bekend is, maar de uitlevering van zo iemand door een buitenlandse land is onmogelijk of zou aanzienlijke problemen veroorzaken, legde de rechter uit.

Hij benadrukte dat de doctrine er terecht van uitgaat dat het niet mogelijk is om vrijgeleide uit te vaardigen tegen een verdachte voor wie om uitlevering is verzocht, omdat het verzoek om uitlevering door het buitenland van de persoon tegen wie een procedure is gestart, gepaard gaat met de ondertekening van het besluit tot voorlopige aanhouding.

De rechter voegde eraan toe dat het moeilijk te veronderstellen is dat de verdachte op de afgesproken datum zal verschijnen op de dagvaarding van de rechtbank of de officier van justitie en dat hij de procedure niet zal belemmeren. – De huidige houding van de verdachte biedt geen dergelijke garantie. Uit het gedrag van de verdachte blijkt dat hij, zich bewust van zijn procedurele situatie, opzettelijk het grondgebied van de Republiek Polen heeft verlaten, aldus Krogulec.

De advocaat kondigt een beroep aan bij het hof van beroep

De advocaat van Sebastian M., Bartosz Tiutiunik, kondigde aan dat hij in beroep zou gaan tegen de beslissing van het Hof van Beroep in Łódź. - Als we zouden beslissen zoals de rechtbank in Piotrków deed, zou dit de facto betekenen dat de beslissing over het al dan niet toestaan van vrijgeleide niet door de rechtbank wordt beslist, maar door de officier van justitie - aldus de advocaat.

Hij voegde eraan toe dat deze bepaling "een voorbeeld is van recente veranderingen die ertoe zouden moeten leiden dat het niet de rechtbank is die beslist over verschillende belangrijke kwesties in de fase van de strafprocedure, maar de aanklager."

- De gewijzigde regelgeving maakt het mogelijk om de voorlopige hechtenis in te trekken bij het aanvaarden van borgtocht, benadrukt Tiutiunik.

De advocaat voegde eraan toe dat "een vrijgeleidebrief niet afhankelijk kan worden gesteld van het feit dat iemand uit Polen is ontsnapt." - Het feit dat een verdachte niet wil weglopen en zich wil verstoppen voor het Poolse rechtssysteem is het indienen van een vrijgeleidebrief. Dit instrument is bedoeld om in Polen te verschijnen - zei de raadsheer.

Hij voegde eraan toe dat het ministerie van Justitie volgens zijn informatie niet weet in welk stadium de uitleveringsprocedure zich bevindt, behalve dat deze nog lopende is.

Sebastian M. ging niet akkoord met uitlevering aan Polen

De eerste besloten zitting over de uitgifte van het vrijgeleide vond plaats op 6 november. Rechter Grzegorz Krogulec besloot daarop de uitspraak uit te stellen tot 17 november.

Advokaat Bartosz Tiutiunik vroeg om afgifte van het document nog voordat de man werd aangehouden. Een vrijgeleide garandeert dat de verdachte vrij blijft totdat een definitieve rechterlijke uitspraak is gedaan.

Volgens de advocaat van de bmw-rijder is het uitvaardigen van zo'n brief nog steeds mogelijk, zelfs nadat de uitleveringsprocedure in gang is gezet, omdat zijn cliënt zich in het buitenland bevindt.

Sebastian M. werd op 4 oktober in Dubai gearresteerd. Op dezelfde dag ondertekende de minister van Justitie Zbigniew Ziobro een verzoek tot uitlevering van de 32-jarige aan Polen. Het verzoek wordt momenteel door de lokale rechtbank onderzocht met het oog op de formaliteiten.

Zoals eind oktober gemeld, weigerde de bmw-bestuurder te worden uitgeleverd aan Polen en gaf hij drie redenen op:

  • de sociale hegemonie die met hem geassocieerd wordt,
  • Zbigniew Ziobro's persoonlijke betrokkenheid bij de zaak en de
"ondergeschiktheid van de rechtbanken aan een politieke factor".[/b][/li][/list]

Ongeluk op de A1. Een gezin van drie personen overleden

Op 16 september vond er een tragisch ongeluk plaats op de A1, waarbij een gezin van drie personen om het leven kwam. De inzittenden van een Kia waren op weg van zee naar Śląsk. Ter hoogte van Sierosław (Łódzkie Voivodeship) raakte een te hard rijdende BMW het voertuig, dat vervolgens tegen de vangrails botste en in vlammen opging. Martyna, Patryk en hun vijfjarige zoontje Oliwier hadden geen schijn van kans.

Volgens het verzamelde bewijs reed de auto bestuurd door Sebastian M. met een snelheid van meer dan 300 km/u.

De bestuurder van de bmw had de status van getuige aan het begin van het onderzoek. Hij hoorde van de beslissing om hem aan te klagen voor het veroorzaken van het fatale ongeluk toen hij in het buitenland was. Er werd een opsporingsbericht voor hem uitgevaardigd en tientallen uren later werd hij in Dubai aangehouden.

Marta Stępień/polsatnews.pl

Bron:    Marta Stępień

Pieszyce


Ongeluk op de A1
Er is een gerechtelijke uitspraak in de zaak van een aanklacht tegen Sebastian M.


17 november 2023

De rechtbank in Piotrków Trybunalski ging niet akkoord met het uitvaardigen van een vrijgeleidebrief voor Sebastian M. In deze zaak werd een verzoek ingediend door de advocaat van de persoon die verdacht werd van het veroorzaken van een ongeval op de snelweg A1, waarbij een gezin van drie omkwam. . De BMW-chauffeur, die werd aangehouden in Dubai, bevindt zich nog steeds in de VAE en heeft niet ingestemd met uitlevering aan Polen.

De rechtbank in Piotrków Trybunalski heeft een beslissing genomen over het verzoek van de raadsman van de 32-jarige Sebastian M. om een tenlastelegging uit te vaardigen. Vanaf het begin was de aanklager tegen de afgifte van het document.

 - Het verzoek van de verdediger kan om verschillende redenen niet worden aanvaard - zei rechter Grzegorz Krogulec. - In de eerste plaats blijkt uit de inhoud van het artikel zelf dat het verstrekken van de sten de aanklager een voorkeursbehandeling geeft als hij bezwaar maakt tegen de uitvaardiging ervan in de fase van de voorbereidende procedure. Dit betekent dat het in deze fase van de procedure geuite bezwaar van de officier van justitie een negatieve voorwaarde vormt voor het inwilligen van het verzoek om vrijgeleide, vervolgde de rechter.

Beslissing over de tenlastelegging van Sebastian M.

- Ongeacht het bovenstaande is er nog een tweede reden om te weigeren de verdachte vrijgeleide te verlenen. Van het uitvaardigen van een vrijgeleide wordt bij uitzondering gebruik gemaakt, vooral wanneer het in het algemeen belang is om de zaak op te helderen en de verblijfplaats van de verdachte buiten het land niet bekend is of bekend is, maar de uitlevering van zo iemand door een buitenlandse land is onmogelijk of zou aanzienlijke problemen veroorzaken, legde de rechter uit.

Hij benadrukte dat de doctrine er terecht van uitgaat dat het niet mogelijk is om vrijgeleide uit te vaardigen tegen een verdachte voor wie om uitlevering is verzocht, omdat het verzoek om uitlevering door het buitenland van de persoon tegen wie een procedure is gestart, gepaard gaat met de ondertekening van het besluit tot voorlopige aanhouding.

De rechter voegde eraan toe dat het moeilijk te veronderstellen is dat de verdachte op de afgesproken datum zal verschijnen op de dagvaarding van de rechtbank of de officier van justitie en dat hij de procedure niet zal belemmeren. – De huidige houding van de verdachte biedt geen dergelijke garantie. Uit het gedrag van de verdachte blijkt dat hij, zich bewust van zijn procedurele situatie, opzettelijk het grondgebied van de Republiek Polen heeft verlaten, aldus Krogulec.

De advocaat kondigt een beroep aan bij het hof van beroep

De advocaat van Sebastian M., Bartosz Tiutiunik, kondigde aan dat hij in beroep zou gaan tegen de beslissing van het Hof van Beroep in Łódź. - Als we zouden beslissen zoals de rechtbank in Piotrków deed, zou dit de facto betekenen dat de beslissing over het al dan niet toestaan van vrijgeleide niet door de rechtbank wordt beslist, maar door de officier van justitie - aldus de advocaat.

Hij voegde eraan toe dat deze bepaling "een voorbeeld is van recente veranderingen die ertoe zouden moeten leiden dat het niet de rechtbank is die beslist over verschillende belangrijke kwesties in de fase van de strafprocedure, maar de aanklager."

- De gewijzigde regelgeving maakt het mogelijk om de voorlopige hechtenis in te trekken bij het aanvaarden van borgtocht, benadrukt Tiutiunik.

De advocaat voegde eraan toe dat "een vrijgeleidebrief niet afhankelijk kan worden gesteld van het feit dat iemand uit Polen is ontsnapt." - Het feit dat een verdachte niet wil weglopen en zich wil verstoppen voor het Poolse rechtssysteem is het indienen van een vrijgeleidebrief. Dit instrument is bedoeld om in Polen te verschijnen - zei de raadsheer.

Hij voegde eraan toe dat het ministerie van Justitie volgens zijn informatie niet weet in welk stadium de uitleveringsprocedure zich bevindt, behalve dat deze nog lopende is.

Sebastian M. ging niet akkoord met uitlevering aan Polen

De eerste besloten zitting over de uitgifte van het vrijgeleide vond plaats op 6 november. Rechter Grzegorz Krogulec besloot daarop de uitspraak uit te stellen tot 17 november.

Advokaat Bartosz Tiutiunik vroeg om afgifte van het document nog voordat de man werd aangehouden. Een vrijgeleide garandeert dat de verdachte vrij blijft totdat een definitieve rechterlijke uitspraak is gedaan.

Volgens de advocaat van de bmw-rijder is het uitvaardigen van zo'n brief nog steeds mogelijk, zelfs nadat de uitleveringsprocedure in gang is gezet, omdat zijn cliënt zich in het buitenland bevindt.

Sebastian M. werd op 4 oktober in Dubai gearresteerd. Op dezelfde dag ondertekende de minister van Justitie Zbigniew Ziobro een verzoek tot uitlevering van de 32-jarige aan Polen. Het verzoek wordt momenteel door de lokale rechtbank onderzocht met het oog op de formaliteiten.

Zoals eind oktober gemeld, weigerde de bmw-bestuurder te worden uitgeleverd aan Polen en gaf hij drie redenen op:

  • de sociale hegemonie die met hem geassocieerd wordt,
  • Zbigniew Ziobro's persoonlijke betrokkenheid bij de zaak en de
  • "ondergeschiktheid van de rechtbanken aan een politieke factor".

Ongeluk op de A1. Een gezin van drie personen overleden

Op 16 september vond er een tragisch ongeluk plaats op de A1, waarbij een gezin van drie personen om het leven kwam. De inzittenden van een Kia waren op weg van zee naar Śląsk. Ter hoogte van Sierosław (Łódzkie Voivodeship) raakte een te hard rijdende BMW het voertuig, dat vervolgens tegen de vangrails botste en in vlammen opging. Martyna, Patryk en hun vijfjarige zoontje Oliwier hadden geen schijn van kans.

Volgens het verzamelde bewijs reed de auto bestuurd door Sebastian M. met een snelheid van meer dan 300 km/u.

De bestuurder van de bmw had de status van getuige aan het begin van het onderzoek. Hij hoorde van de beslissing om hem aan te klagen voor het veroorzaken van het fatale ongeluk toen hij in het buitenland was. Er werd een opsporingsbericht voor hem uitgevaardigd en tientallen uren later werd hij in Dubai aangehouden.

Marta Stępień/polsatnews.pl

Bron:    Marta Stępień

Pieszyce


CiteerDe huidige houding van de verdachte biedt geen dergelijke garantie

Sebastian M. is een grote lafbek, blitzen en flitsen met een Te snelle BMW is voor hem geen probleem, het wordt pas een probleem als hij verantwoording af moet leggen over drie mensen die hij vermoord heeft.

Hoe moet je iemand vertrouwen in zaken, [hij heeft een bedrijf] die zo ingesteld is, dat alleen zijn hachie belangrijk is??

Zijn ouders, zijn vrouw en allen die hem helpen zijn medeplichtig in deze. Als het mijn zoon was, scheurde ik zijn rijbewijs voor zijn ogen kapot, zijn dure BMW zou in vlammen opgaan en hij zou vastgebonden op een aanhang wagen naar een politiebureau worden gereden. Daarna zou ik zo'n lafbek noooooooooooit meer willen zien. Ik zou er alles aan doen hem te onterven.

Pieszyce


In Nederland reed een idioot ook een gezin dood, hier zijn oordeel, hij reed MAAR 200 km per uur.


Tien jaar cel en tbs voor dronken man die met 200 kilometer per uur gezin doodreed

19 december 2023 

De man die met hoge snelheid een dodelijk ongeval op de A59 bij Sprang-Capelle veroorzaakte, is dinsdag veroordeeld tot tien jaar cel en tbs. Bij het ongeval op 10 maart kwam een gezin van vier om het leven.
De straf is hoger dan de eis van het Openbaar Ministerie (OM) begin december. Het OM eiste zeven jaar cel en tbs met dwangverpleging.
De rechtbank vindt de man, Thomas de G. uit het Brabantse Zevenbergschen Hoek, schuldig aan doodslag. De slachtoffers van het dodelijke ongeluk waren een 10-jarig meisje, een 13-jarige jongen en hun 46-jarige ouders uit Raamsdon . . . . . . .

Bron:  Lees hier verder . . . . . . . .

In Polen reed een idioot een gezin dood, hij reed MAAR ruim 300 km per uur. Hij leeft nog steeds in luxe in Dubai.

Tijd voor een getrainde ophaal ploeg??

Nemo.omen


Pieszyce


Dat wilde ik nu net niet zeggen.

Maar ik ben benieuwd wat Bodnar gaat doen.

Uitleveren en 20 jaar geven, dat zal hem leren.