Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Grzesiowski: We hebben net zoveel Covid-19-infecties als we in de herfst van 2020 hadden

Gestart door Pieszyce, 26 november 2023, 02:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Grzesiowski: We hebben net zoveel Covid-19-infecties als we in de herst van 2020 hadden

23 november

Volgens officiële cijfers van het ministerie van Volksgezondheid stijgt het aantal Covid-19-infecties, met minstens anderhalf duizend patiënten per dag en 15.000 mensen bij wie sinds begin november het coronavirus is vastgesteld. "Er zijn ongeveer evenveel infecties als tijdens de eerste golf, in de herfst van 2020, - zegt Dr. Pawel Grzesiowski, de expert van de Hoge Medische Raad op het gebied van de strijd tegen Covid-19, op online Radio RMF24.

Eén op de twee testen op Covid-19 is positief, waardoor het mogelijk is dat de schattingen van het Ministerie van Volksgezondheid drastisch onderschat zijn. De dagelijkse toename van infecties is zelfs honderdduizend. Warschau en Europese landen melden daarentegen dat er hoge concentraties genetisch materiaal van het virus zijn aangetroffen in rioolwater. Infecties zijn ongeveer hetzelfde als tijdens de eerste golf, in de herfst van 2020, zegt Dr. Paweł Grzesiowski.

Immuniteit voor COVID-19 neemt af

Ondanks het feit dat ze gevaccineerd zijn of Covid-19 hebben overleefd, is de opgebouwde immuniteit niet langdurig. [/b] Er is het probleem van constante mutaties van het virus, waaronder Omicron en Kraken, waarvoor ons lichaam geen kans heeft gehad om immuun te worden. In de huidige golf kunnen we twee keer ziek worden, met verschillende varianten van het coronavirus. Als we dit seizoen geen vaccin nemen, zijn we zo goed als weerloos, - benadrukt de expert.[/b]

Ook wordt er weer getest op Covid-19, zodat ziekenhuizen zich beter kunnen voorbereiden op het enorme aantal besmette mensen. Het gebrek aan testen veroordeelt ons om verrast te worden door het virus. Omdat we deze kennis niet hebben, halen we het op dit moment uit indirecte resultaten. Laten we ook niet vergeten dat de tests worden vergoed, dat wil zeggen dat de patiënt geen kosten hoeft te maken, - zegt Dr. Paweł Grzesiowski.

Wat zeggen de autoriteiten hierover?

Nadat de pandemie in juli van dit jaar officieel was afgelopen, hielden de organisaties die het toezicht op de ontwikkeling van het virus en de coördinatie van de vaccinatiekwestie coördineerden ermee op. Op dit moment hebben we door een conflict tussen de Poolse autoriteiten en Pfizer, de grootste leverancier van vaccins, geen up-to-date vaccinatiemogelijkheid voor de Covid-19 mutatie. Het orale medicijn is ook niet beschikbaar en kost 6.000 łoty door gebrek aan vergoeding. [-i]Als het ministerie van Volksgezondheid of het Nationaal Gezondheidsfonds zouden doen wat ze zouden moeten doen, namelijk preventieve interventies plannen en onze gezondheid beschermen, dan hadden deze plannen al in juli gemaakt moeten zijn[/i], - zegt de expert.

Volgens hem geldt hetzelfde voor de griepvaccinatie, die in tegenstelling tot Covid-19 geen politieke maar een seizoensgebonden ziekte is. Op dit moment is het programma volledig inefficiënt omdat geen enkele apotheek een contract kan tekenen met de National Health Service, dus er zijn geen gratis vaccinaties in apotheken. Als gevolg hiervan heeft een patiënt die gevaccineerd wil worden tegen griep vandaag de dag een probleem met de toegang, ook al zijn de vaccins in theorie gratis, zegt Dr. Paweł Grzesiowski.

Volgens de expert heeft het ministerie van Volksgezondheid drastische veranderingen nodig, in de eerste plaats een competente samenstelling die een effectief actieplan kan ontwikkelen op basis van ervaringen uit het verleden met Covid-19. Ik verwacht geen massale sterfgevallen, maar we moeten het virus onder controle houden, het in de gaten houden, want het verandert voortdurend en we weten niet of de volgende versie niet degene zal zijn die het sterftecijfer zal verhogen,' - zegt Dr. Paweł Grzesiowski, de expert van de Hoge Medische Raad in de strijd tegen Covid-19, op internetradio RMF24.

Oprac:  Wiktoria Krzyżak

Bron: rmf24.pl przez Wiktoria Krzyżak      język po Polsku

Pieszyce

CiteerNadat de pandemie in juli van dit jaar officieel was afgelopen, hielden de organisaties die het toezicht op de ontwikkeling van het virus en de coördinatie van de vaccinatiekwestie coördineerden ermee op.

Wat voor een land is Polen? Voor zover ik weet houden alle EU landen goede contacten met Pfizer, alleen de arrogante PiS regering moet het weer verzieken. Iedereen die Covid volgt, [ja dat doe ik] weet dat er ineens mutaties kunnen zijn die de IC's weer vol laten stromen.

Dit kan voorkomen worden door vaccinatie, ik Begrijp ook nog steeds niet wat men tegen vaccinatie heeft. Als het je leven kan verlengen, waarom dan niet. Ik zie het net als met de Kinkhoest, net na de oorlog stierven kinderen, zoals mijn twee broertjes, er aan. Er was vaccinatie, maar ook een op alles schietende vijand dus niet iedereen werd gevaccineerd met alle gevolgen.  Mijn ouders zijn er nooit overheen gekomen wat zijn weerslag weer had op ons.

Nu wordt, kan en wil men vaccineren en zijn er idioten die het weigeren want er kan van alles in zitten. Juist, er zit wat in . . . . . . . . . . iets dat er voor zorgt dat JE DE PIJP NIET IUITGAAT.

Als je dus iets voor je Poolse familie kunt regelen, laat ze dan naar NL komen voor een paar dagen en laat ze vaccineren, het is wat kunst en vliegwerk maar