Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Oekraïne twijfelt over deelname Spelen na IOC-besluit om Russen toe te laten

Gestart door Pieszyce, 11 december 2023, 00:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Oekraïne twijfelt over deelname Spelen na IOC-besluit om Russen toe te laten
 
10 dec 2023 

Oekraïne twijfelt of het atleten afvaardigt naar de Olympische Spelen van Parijs komende zomer. Aanleiding is het besluit van het internationaal olympisch comité (IOC) om Russen en Belarussen onder neutrale vlag toe te laten.

De Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Dmytro Kuleba noemde dit besluit eerder al "beschamend". Sportminister Matviy Bidnyi voegde daar zaterdag aan toe dat meedoen alleen mogelijk is als het IOC zijn "niet-constructieve standpunt" wijzigt.

"Meedoen is onmogelijk als het IOC de deelname van de handlangers van het bloedige (Russische) regime tolereert", zei Bidnyi. De sportminister gaf daarbij wel aan geen overhaaste beslissingen te nemen.

"Het zal een afgewogen besluit zijn. We kunnen streven naar deelname als het onze positie in de wereld bevordert. De beslissing om deel te nemen moet worden genomen op basis van wat het ons land oplevert, wat de reactie zal zijn en in hoeverre het ons dichter bij de overw . . . . . . .

Bron: Lees hier verder . . . .

Pieszyce


Kan me de reactie van Oekraïne goed voorstellen.

Rusland moord, verkracht, vernietigd en steelt in dat land, pleegt GENOCIDE
en dan zou je samen moeten sporten.

Is dat dan sport? Voor mij niet, ik zou gelijk afzeggen en va mij mag de rest
van Europa dat ook doen, laat de Russen maar strijden tegen Belarus en China.  >:(  >:(