Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

De onderzoekscommissie over de enveloppenverkiezingen

Gestart door Pieszyce, 11 januari 2024, 01:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


De enveloppenverkiezing was eigenlijk een poging om de verkiezing van het Poolse volk te 'verdraaien'

8 januari 2024
 
- Bij de "enveloppe-verkiezing" was de ergste misdaad niet alleen de illegale uitgave van 70 miljoen zloty, maar vooral de poging om de verkiezing te "verdraaien"! Het was zoiets als een couppoging! En hiervoor moet een zware straf worden uitgedeeld," schreef Adam Szejnfeld.

Mateusz Morawiecki probeerde in opdracht van Jarosław Kaczyński illegale presidentsverkiezingen te houden in Polen. Hij was het die alle documenten ondertekende en hij is het, samen met zijn baas, die de volledige verantwoordelijkheid draagt voor deze verkiezingen.

Daarom moeten al diegenen die leiding hebben gegeven aan het illegale verloop van de verkiezingen, met inbegrip van de diefstal van persoonsgegevens en de poging om de rechtsorde met geweld omver te werpen, naar de gevangenis.

 Bron:  wiesci24.pl     jezyk po Polsku

Pieszyce


Wat een verspreking!
Waldemar Buda van PiS heeft per ongeluk bevestigd dat Gowin onder toezicht stond van de diensten...


9 januari 2024 
 
Waldemar Buda heeft een enorme uitglijder gemaakt. De PiS apparatsjik onthulde dat Jarosław Gowin, als vice-premier, zwaar werd gecontroleerd door de speciale diensten van de partij. Het is waarschijnlijk dat de CBA opnieuw werd gebruikt voor deze operatie. Het doet denken aan de zaak met Andrzej Lepper. De operatie van de diensten was zeer complex.

Het was al bekend dat op het moment dat Jarosław Kaczyński de beslissing nam om het Gowin-akkoord te vernietigen, de vicepremier al enige tijd onder volledige controle van de diensten stond. Er werd gecontroleerd met wie hij een ontmoeting had en er werd ook geprobeerd te achterhalen waar hij het over had. Er werden allerlei operationele technieken gebruikt, waaronder telefoonbewaking. De operatie om het Verbond te ontmantelen werd uitgevoerd op basis van afgeluisterde gesprekken en operationele kennis van agenten over Gowin en zijn beleid.

In de hele affaire blijft de directe aanval, door middel van psychomanipulatietechnieken, op de gezondheid en het leven van Gowin strikt geheim. Deze zaak moet dringend worden opgehelderd door de Special Services Commission.

Deze informatie komt uit lekken van de diensten. Tot nu toe is er echter geen officiële bevestiging dat een dergelijke operatie is uitgevoerd. Het is echter volledig onbewust gedaan door... Waldemar Buda. De politicus van Wet en Rechtvaardigheid heeft duidelijk niet nagedacht over de gevolgen van zijn gedrag, want hij schreef ronduit:

"We weten veel over de achtergrond van deze situaties. Ik waarschuw u dat de getuigenis zal plaatsvinden na het afleggen van de eed, d.w.z. op straffe van strafrechtelijke aansprakelijkheid voor het afleggen van een valse getuigenis."

Voorafgaand aan dat, de taken verschillende vragen geschreven vermoedelijk op basis van kennis uit CBA rapporten:

"Mijnheer Jaroslaw Gowin, morgen heb ik een aantal vragen:

1. Welke publieke functie werd u beloofd in ruil voor het blokkeren van de postverkiezingen en het toestaan dat de kandidaat werd veranderd van maarschalk Kidawa-Błońska in Rafał Trzaskowski?

2. Wat heeft Radosław Sikorski voorgesteld? Gelieve de omstandigheden van uw contact, vorm en conclusies aan te geven.

3. Wat heeft Michał Kamiński voorgesteld? Vermeld de omstandigheden van het contact, de datum, de vorm, de plaats en de conclusies.

4. Wat heeft Władysław Kosiniak-Kamysz voorgesteld? Vermeld omstandigheden van het contact, data, plaats en conclusies.

5) Wat heeft Borys Budka voorgesteld? Vermeld omstandigheden van de ontmoeting, data, plaats en conclusies.

We weten veel over de achtergrond van deze situaties. Ik waarschuw u dat de verklaring zal worden afgelegd na het afleggen van de ambtseed, dus op straffe van strafrechtelijke aansprakelijkheid voor het afleggen van een valse getuigenis."

Fatale fout van Buda op het moment dat Kamiński en Wąsik naar de gevangenis gaan... fataal.

Bron:  wiesci24.pl    jezyk po Polsku

Pieszyce


Jaroslaw Gowin: Adam Bielan was de echte bedenker van de envelopverkiezing

9 januari 2024

De hoorzitting van Jaroslaw Gowin voor de commissie over enveloppenverkiezingen is begonnen. In antwoord op de eerste vraag van Dariusz Joński over wie de bedenker was van de postverkiezingen tijdens de COVID-19 pandemie in 2020, wees Gowin op het volgende 

- Ik kwam erachter door een telefoontje van Adam Bielan, die het aan mij voorstelde als zijn voorstel geïnspireerd door de verkiezingen in Beieren. Het was helemaal eind maart 2020. Volgens mij was hij inderdaad de bedenker. Hij legde dit voorstel ook voor aan Jarosław Kaczyński. Ik heb het idee vanaf het begin sceptisch benaderd," antwoordde Gowin.

- Ik vond deze verkiezingen op zo'n korte termijn onbeheersbaar. Ik kwam tot de conclusie dat voor een betrouwbaar verloop enkele maanden nodig zouden zijn, geen weken. Ik denk dat deze moeilijkheden ook algemeen bekend waren in kringen van PiS," zei hij.

Volgens de getuige die getuigde voor de commissie over de enveloppeverkiezingen, zou het houden van de verkiezingen hebben geleid tot een "intensivering van de pandemie". Hij herinnerde eraan dat hij destijds een grondwetswijziging had voorgesteld om de presidentiële termijn te verlengen tot zeven jaar.

- De verkiezingen waren illegaal. Om ze in zo'n korte tijd tot stand te brengen, zou een aantal wetten overtreden moeten worden, voegde de voormalige vicepremier eraan toe.

- Jaroslaw Kaczynski accepteerde het idee om deze verkiezingen te houden relatief snel en zette het consequent door totdat hij tot de conclusie kwam dat mijn oppositie en die van enkele parlementsleden van het Verbond ertoe zou leiden dat het veto van de Senaat gehandhaafd zou blijven. Hij trok zich toen terug uit het idee, dit was op 6 of 7 mei. Samen hebben we een alternatieve weg uitgestippeld zodat de verkiezingen onder de voorwaarden van een democratische rechtsstaat konden plaatsvinden, zo meldde hij.

De commissie enveloppeverkiezingen is aan de slag gegaan

Op 22 december vorig jaar besloot de onderzoekscommissie van de Sejm naar de zogenaamde enveloppeverkiezingen van 2020 om onder andere voormalig vicepremier Jarosław Gowin, voormalig Sejm-voorzitter Elżbieta Witek, voormalig premier Mateusz Morawiecki, voormalig MAP-chef Jacek Sasin, voormalig hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken Mariusz Kamiński, voormalig hoofd van de Kanselarij Michal Dworczyk en de voorzitter van Wet en Rechtvaardigheid (PiS) Jarosław Kaczyński als getuigen op te roepen.

De enquêtecommissie heeft tot taak de wettigheid, juistheid en doelgerichtheid te onderzoeken van de maatregelen die zijn genomen ter voorbereiding en uitvoering van de verkiezing van de president van de Republiek Polen in 2020 in de vorm van stemmen per post — de zogenaamde envelopverkiezingen — is in de eerste plaats "de wettigheid, juistheid en doelgerichtheid te onderzoeken en te beoordelen van de maatregelen die zijn genomen om de verkiezing van de president van de Republiek Polen in 2020 voor te bereiden en uit te voeren in de vorm van stemmen per brief door overheidsinstanties, met name acties die zijn ondernomen door leden van de Raad van Ministers, waaronder premier Mateusz Morawiecki en vicepremier, minister van Staatsactiva Jacek Sasin, en hun ondergeschikte ambtenaren".

In de resolutie tot oprichting van de commissie werd m.in gewezen op de noodzaak om de wetgevingsprocessen te onderzoeken die door de regering zijn ondernomen in verband met de zogenaamde envelopverkiezingen, de administratieve besluiten die door haar zijn genomen en uitgevaardigd, en om vast te stellen of de acties van de regering hebben geleid tot "een ongunstige beschikking over openbare of andere middelen, of een ongunstig beheer van de eigendommen van de schatkist of de eigendommen van andere rechtspersonen".

Auteur:   kba

Bron:  Onet przez KBA, PAP     język po Polsku

Pieszyce

Drie schokkende conclusies uit hoorzitting Jaroslaw Gowin

10 januari 2024 
 
Gisteren ging de onderzoekscommissie naar de illegale enveloppenverkiezing van start. Jaroslaw Gowin gaf een schokkende getuigenis:

  • Jaroslaw Kaczyński wilde koste wat het kost illegale verkiezingen houden, letterlijk over lijken. Waarom? Omdat hij bang was dat Duda zou verliezen.
  • Jaroslaw Gowin werd gevolgd, afgeluisterd en zijn telefoon werd gehackt. Dit werd gedaan door de Wet en Rechtvaardigheid partij (Wąsik en Kaminski) toen Gowin vicepremier van de Poolse regering was. Bijna identiek aan de situatie met Lepper.
  • De gegevens die uit de telefoon zijn gestolen zijn in het bezit van PiS parlementsleden. Ze zijn gebruikt door ... Waldemar Buda.

Wat naar voren komt uit de getuigenis van Gowin is een beeld van een schokkend systeem van intimidatie gecreëerd door Kaczyński. Er moeten zo snel mogelijk meer PiS parlementsleden in de gevangenis worden gezet.

- Na slechts een paar minuten van Jaroslaw Gowin's ondervraging kun je al zien wie ons regeerde. Ze gedroegen zich als een maffia, intimideerden, zochten haken bij hem, bij zijn zoon. De hele PiS in een notendop," reageerde een internetgebruiker op de hoorzitting.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce


Czarnek gedroeg zich als een lomp in de commissie
Zenuwen of zijn aard?


10 januari 2024
 
Przemysław Czarnek, met zijn opgeblazen, dikke, ongeschoren gezicht, ziet eruit... hoe hij eruit ziet. We zullen geen commentaar geven op hoe hij eruit ziet, maar zijn uiterlijk zou geweldig staan op een bierkraam met een schaduwrijke menigte. Daar zou de voormalige onbekwame minister van Onderwijs en PiS-propagandist het waarschijnlijk het beste doen.

Het gaat helemaal niet goed met hem in de Sejm. Bij de onderzoekscommissie waaraan hij deelneemt, gedroeg hij zich walgelijk en lomp. Hij onderbrak, beledigde en riep "nu ben ik aan het praten". Als een primitief, een Neanderthaler, een man die geen manieren of manieren heeft. Gewoon primitief.

Czarnek zou uit zo'n commissie moeten worden gezet, omdat het ongepast is voor een parlementslid om zo'n dramatisch laag niveau en simpele onbeschoftheid naar voren te brengen.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce


"Kaczyński vertelde me..." Wat weet Gowin?

10 januari 2024
 
Jaroslaw Gowin getuigde voor de onderzoekscommissie naar de zogenaamde envelopverkiezingen. De voormalige vicepremier sprak openlijk over hoe hacks tegen hem werden gericht nadat hij had besloten dit soort verkiezingen niet te houden.

– Mijn collega's vertellen mij dat er veel haat is gezaaid op sociale media sinds de informatie dat ik voor de commissie zou verschijnen, werd gepubliceerd. Het was vergelijkbaar in 2020, toen ik aftrad, en in 2021, toen ik me verzette tegen de goedkeuring van oplossingen die de Poolse Orde worden genoemd, zei het voormalige plaatsvervangend hoofd van de PiS-regering.

– Onder deze bedreigingen zijn er enkele die waarschijnlijk kunnen worden omschreven als criminele bedreigingen, maar toen ik besloot me tegen envelopverkiezingen te verzetten, wist ik wat de gevolgen zouden zijn – vervolgde Gowin. – Hier heb ik een screenshot van de CBA-brief aan het Krakow Technology Park. Het is waar dat dit van 15 maart 2021 is, dat wil zeggen nadat het dispuut over de envelopverkiezingen was opgelost, maar het was op het moment dat Jarosław Kaczyński mij vertelde dat ik waarschijnlijk niet dacht dat hij mij zou laten wegkomen met mijn houding ten aanzien van de verkiezingen - voegde hij eraan toe.

En dan te bedenken dat iemand zo meedogenloos als Kaczyński zo lang over Polen heeft geregeerd. Het is goed dat we er nu overheen zijn.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce


Getuigenis Gowin genoeg voor aanklacht Kaczyński

13 januari 2024 

Jaroslaw Gowin heeft zoveel informatie over het maffiasysteem van Wet en Rechtvaardigheid onthuld dat Jaroslaw Kaczynski mogelijk vandaag al wordt aangeklaagd. De getuigenis van de voormalige vice-premier laat precies zien hoe het maffiasysteem van de president werkte.

Uit de getuigenis van Jaroslaw Gowin blijkt dat Jaroslaw Kaczyński koste wat het kost zijn macht wilde behouden. Daarom vernietigde hij iedereen die zich verzette tegen zijn bevelen en ideeën. Hiervoor gebruikte hij de speciale diensten en de uitvoering van smerige spelletjes en het overtreden van de wet werden verzorgd door Wąsik en Kaminski. Tijdens de verhoren van Gowin kwam bijvoorbeeld aan het licht dat Waldemar Buda van de Wet en Rechtvaardigheid partij materiaal had van afgeluisterde gesprekken en het hacken van de telefoon van de vicepremier.

Gowin werd net als Lepper vernietigd. Volgens onze informatie werden er spelletjes tegen hem gespeeld door de geheime dienst - inclusief een poging om zijn geestelijke gezondheid te beïnvloeden zodat hij voor zijn leven zou onderhandelen. De zaak moet dringend onderzocht worden, maar wat Gowin zei is genoeg om Kaczyński in staat van beschuldiging te stellen en hem zijn immuniteit te ontnemen.

Wat deed Wąsik met Kaminski? Dit is het meest waarschijnlijke scenario

  • Gowins telefoons werden afgeluisterd,
  • zijn telefoon werd gehackt met Pegasus,
  • acties werden uitgevoerd tegen zijn familie, inclusief zijn zoon,
  • zijn entourage werd gemanipuleerd,
  • op basis van gestolen informatie en illegale surveillance werd een psychologisch portret gecreëerd dat werd gebruikt om hem en zijn familieleden aan te vallen,
  • Gowins partij werd vernietigd,
  • zijn politici werden gechanteerd,

Al deze activiteiten werden illegaal uitgevoerd.

Bron:    wiesci24.pl        język po Polsku

Pieszyce


Ik ben nooit echt een fan van Gowin geweest.

Hij was lid van PO, maar kreeg niet de plaats die hij wilde en begon voor zichzelf.
Ik houd niet van wisselaars.

De Overeenkomst waar het een komen en gaan van Parlementariërs was.

Toch heb ik medelijden met deze man die geestelijke gewoon kapot is gemaakt door Kaczor.

Ik hoop dat Kaczyński zijn straf dan ook dubbel en dwars krijgt, zelfs al zou het te zwak zijn om in een cel te zitten.

JK hield daar ook geen rekening mee, hij is meedogenloos.

Rajmund waarschuwde maar niemand luisterde, wie zijn ziektebeeld bestudeerd weet dat het een geboren Psychopaat is.  >:(

Wat er ook met hem gebeurt, ik zal geen traan laten.  >:(


Pieszyce


Grzegorz Furgo       @GrzegorzFurgo

Przesłuchanie Sobonia przez komisję śledczą to prawdziwy kabaret. Sparaliżowany strachem Soboń, nie odpowiada na żadne pytania, narażając się na konsekwencje prawne o które mam nadzieję komisja wystąpi do sądu. Celowo wprowadza komisję w błąd.

Het verhoor van Soboń door de onderzoekscommissie was een waar cabaret. Soboń, verlamd van angst, beantwoordt geen enkele vraag, waardoor hij zichzelf blootstelt aan juridische gevolgen, waarvan ik hoop dat de commissie deze voor de rechter zal dagen. Hij misleidt de commissie opzettelijk.



Voor de Poolse partners



"Ik heb er alles in gezet wat ik te zeggen had
Gratis deel van mijn toespraak"
Artur Soboń 19.01.2024

Video:   https://twitter.com/Desia___/status/1748361298893480147

Pieszyce


Niemand merkte dit op aan het gedrag van Artur Soboń
Een schokkend detail


20 januari 2024

Er is veel geschreven over de rampzalige strategie die Artur Soboń van PiS voor de onderzoekscommissie heeft gekozen met betrekking tot envelopverkiezingen. Soboń was zenuwachtig, hij aarzelde, hij vermeed antwoorden, hij voelde zich duidelijk slecht tegenover de commissie. Er was echter nog een detail dat de moeite waard was om op te letten.

Artur Soboń zocht vaak hulp. Bij het analyseren van de opnames, vooral de opnames waarop hij in close-up te zien is, is duidelijk te zien dat hij soms volledig in paniek raakt en vervolgens smekende blikken werpt naar Przemysław Czarnek, die hij als de meest ondersteunende van hem beschouwt. Er is iets walgelijks aan die blik, wat laat zien hoe bang hij is.

Czarnek hielp hem niet, het onbeschofte PiS-Kamerlid presteerde zeer slecht in de commissie. Soboń, die hulp zocht, ruïneerde zichzelf feitelijk, omdat zijn gedrag zijn schuld bevestigde. Artur Soboń weet waarschijnlijk meer dan we vandaag de dag beseffen. Uit zijn gedrag blijkt dat hij midden in de gebeurtenissen stond.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce


Citeeris duidelijk te zien dat hij soms volledig in paniek raakt en vervolgens smekende blikken werpt naar Przemysław Czarnek,

Ewa en ik volgen elke uitzending van de Sejm, daarnaast ook van alle commissies die uitgezonden worden en het is waar wat bovenstaand artikel zegt.

Telkens als Soboń antwoordt gaf op een vraag zocht hij oogcontact met een van de drie PiS leden van de commissie, het viel niet zo'n klein beetje op. >:(  >:( 

Pieszyce


Pieszyce


Pieszyce

#13

Ewa   @Ewa0909Ewa

Jabłoński za doradzanie Dworczykowi w sprawie wyborów kopertowych poleci z komisji... oczywiście niczego nie pamięta
 
Jabłoński wordt uit de commissie ontslagen omdat hij Dworczyk en Morawiecki adviseerde over envelopverkiezingen... hij herinnert zich natuurlijk niets meer [Hij is op de video duidelijk in paniek]



Korte Video waarin hij ontkent  https://twitter.com/i/status/1754547306072834461


Jabłonski is een rat, tijdens de gehele commissiezat hij met zijn telfoon in de hand en te typen, telkens zag je dat Dworczyk op zijn telefoon zat te kijken voor hij antwoordde. Op een bepaalt moment, zegt Poseł Filiks, "Het irriteert mij dat je steeds op je telefoon zit te ijken als ik je een vraag stel, leg dat ding ergens anders neer of ik stop met vragen tot een ader dat doet."  Dworczyk legt de telefoon een 1,5 meter bij hem vandaan, daarna gaat het beantwoorden van de vragen iets anders . . . . . .

Voorzitter Joński besluit na de brutale uitleg van Jabłoński de commissie te stoppen en te verplaatsen naar 14 februari zodat eerst e.e.a. duidelijk kan worden gemaakt.


Nog iets over dit heerschap.

Powiadam Wam! @PowiadamW

Szanowny przewodniczący, pośle  @Dariusz_Jonski , przerwijcie natychmiast komisję, bo Wasz członek @paweljablonski_  ludzi na parterze zaleje...
 
Beste voorzitter, Kamerlid @Dariusz_Jonski , stop onmiddellijk met de commissie, want uw lid @paweljablonski_ wordt overspoeld met mensen op de begane grond...



Waarom zweet hij ineens zo??




Pawel Jabłoński objęty śledztwem w sprawie kradzieży dokumentów na szkodę kancelarii @GiertychRoman
Dokumenty pozyskano za pomocą oprogramowania szpiegowskiego Pegasus

Onderzoek naar Pawel Jablonski voor het stelen van documenten ten nadele van advocatenkantoor @GiertychRoman
Documenten werden verkregen met Pegasus spyware


Dus niet alleen een leugenaar/manipulant maar ook een dief.

Pieszyce


Komisja Śledcza  @Komisja_sledcza

Michał Dworczyk przyznaje, że konsultował się w tematach związanych z wyborami kopertowymi z Pawłem Jabłońskim, co rzuca nowe światło na obecność Jabłońskiego w komisji śledczej ds. wyborów kopertowych.

Michał Dworczyk geeft toe dat hij Paweł Jabłoński heeft geraadpleegd over onderwerpen die verband houden met envelopverkiezingen, wat een nieuw licht werpt op Jabłoński's aanwezigheid in de onderzoekscommissie voor envelopverkiezingen.


citaatfoto twitter.com

Video:  https://twitter.com/i/status/1754547580720013343

Pieszyce


Zwetend maakte Jabłoński doodsbang bij de commissie voor envelopverkiezingen

6 februari 2024



– Het was de eerste keer dat ik eindeloze zweetstromen over iemands gezicht zag stromen in een kamer met airconditioning – schreef parlementslid Magdalena Filiks, in commentaar op de gruwel van PiS-apparatchik Paweł Jabłoński.

– De camera liet het niet zien. Er waren streams die niet op tv te zien zijn – voegde de MP toe.

Dit gaat over de rol van Jabłoński bij de envelopverkiezingen. Het blijkt dat hij mogelijk bij de hele procedure betrokken is geweest, wat hem diskwalificeert als lid van de commissie. Langzaam komen feiten en informatie aan het licht die hem in een verschrikkelijk daglicht plaatsen, aangezien hij mogelijk verantwoordelijk is voor medeplichtigheid aan de hele operatie.

Wat zal er met hem gebeuren? Er wordt gesproken over vele jaren gevangenisstraf.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce


#Belarus  #Ukraine     @propeertys

Paweł Jabłoński autorem podstępna wniosku do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją ustawy covidowej umożliwiającej wybory kopertowe Fakt ten zataił przed komisja śledczą

Paweł Jabłoński is de auteur van het verzoek aan het Constitutioneel Hof om de grondwettigheid van de Covid-wet te onderzoeken die envelopverkiezingen mogelijk maakt Hij hield dit feit verborgen voor de onderzoekscommissie


Citaatfoto van een Vies achterbaks mannetje dus.

Pieszyce


Dworczyk gaf op de radio toe dat Morawiecki de wet met betrekking tot envelopverkiezingen had overtreden

6 februari 2024

In een radio-interview gaf Michał Dworczyk toe dat envelopverkiezingen een illegaal idee waren en dat Morawiecki een illegaal idee uitvaardigde. Het beschuldigen van de oud-premier laat zien dat PiS uit elkaar valt.

Mazurek: er is 70 miljoen uitgegeven en de verkiezingen zijn niet gehouden.
Dworczyk: Maar er werd ook 200 miljard PLN uitgegeven aan het schild voor ondernemers.
Mazurek Goed, maar er werd geld uitgegeven aan envelopverkiezingen, of beter gezegd de voorbereiding ervan, zonder wettelijke basis. WAAR?
Dworczyk: Je hebt gelijk, maar ik heb ook gelijk, want de situatie was buitengewoon.

– Ze manoeuvreren nu wel rond, maar ze weten dat ze miljoenen illegaal hebben uitgegeven en dat is strafbaar. De beschuldigingen zijn een kwestie van tijd, aldus Marcin Tyc.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce


De commissie is weer geweest, er is gestemd over of Jabłoński nog in de commissie mag blijven,daar hij een persoon is die volledig geïnformeerd is en eigenlijk als getuige op zou moeten treden omdat alles wat hij weet in overleg met getuige Morawiecki is gebeurd, dus belangenverstrengeling.

Nadat commissie voorzitter Dariusz Joński aankondigde dat de stemming hoe dan ook door zou gaan, ook na poginge van Czarnek dit tegen te houden, verlieten de PiS heren nijdig de zaal

TW Wolfgang      @tw_wolfgang
 
Czarnek z Jabłońskim ostentacyjnie opuszczają komisję śledczą, gdy zostalo zarządzone glosowanie nad odwołaniem  @paweljablonski_ z komisji śledczej.
Czarnek en Jabłoński verlaten opzichtig de onderzoekscommissie toen er een stemming over het ontslag van @paweljablonski_van de onderzoekscommissie werd bevolen.

Video:    https://twitter.com/i/status/1757352481216934291

Grzegorz Kot  @gfkot

Czarnek wreszcie ma dobry pomysł: wykluczyć z komisji wszystkich posłów PiS 
Czarnek heeft eindelijk een goed idee: sluit alle PiS-Kamerleden uit de commissie 

Video:    https://twitter.com/i/status/1757347150873211183

Goed idee, want alleen de PiS leden maken een hoop herrie en werken niet echt goed mee, maar dat is in elke commissie.

Filip       @antyPiS4ever

Mamy to - kacap Jablonski wykluczony z komisji 
We hebben het - Kacap Jablonski uitgesloten van commissie 

Met 6 stemmen voor en 0 stemmen tegen omdat de PiS leden voor de stemming al vrijwillig vertrokken waren.

Op Twitter ging PiS commissie bestuurslid Buda gelijk in de aanval

Waldemar Buda     @waldemar_buda

Dzisiaj posiedzenie komisji śledczej. Przewodniczący  @Dariusz_Jonski zaczął od uchylania pytań, później wyłączał mikrofon a teraz chce wykluczać członków! Za chwilę zostanie sam w komisji i będzie nagrywał TikToki. A ile ma to wspólnego z determinacją do ustalenia prawdy sami oceńcie.
Vandaag is er een vergadering van de onderzoekscommissie. De voorzitter @Dariusz_Jonski begon met het vermijden van vragen, zette vervolgens de microfoon uit en nu wil hij leden uitsluiten! Straks zit hij alleen in de commissie en gaat TikToks opnemen. Oordeel zelf hoeveel dit te maken heeft met de vastberadenheid om de waarheid te vinden.

De altijd wakkere Magdalena Filiks gaf meteen antwoord.

Magdalena Filiks       @FiliksMagdalena

Ja wiele rozumiem - ale jak się panu udało o godzinie 10.15 napisać o tym, że przedwodnuczacy zaczął komisjęod uchylania pytań i wyłączania mikrofonu w sytuacji w której komisja rozpoczęła swoją prace o 10.40 to już nie rozumiem. Ale szanuję ..
Ik begrijp veel - maar hoe je om 10.15 uur wist te schrijven dat de commissievoorzitter startte door geen vragen te stellen en de microfoon uit te zetten toen de commissie om 10.40 uur met haar werkzaamheden begon, begrijp ik niet. Maar ik respecteer..

Men ging weer verder met het ondervragen van Dworczyk,. Die als vanouds afwijkende antwoorden gaf.



Tak
Ja. 

Pieszyce


En weer lopen de PiS kamerleden weg uit de commissie omdat hen iets niet bevalt.

Ik denk dat dit straks gebruikt gaat worden door te zeggen . . . . .

Het was een slechte commissie want er s beslist waar wij niet bij waren. >:(  >:(  >:(