Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

De onderzoekscommissie over de enveloppenverkiezingen

Gestart door Pieszyce, 11 januari 2024, 01:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Kaczyński en Morawiecki zullen het zelf uitleggen
Parlementariërs hebben veel vragen


29 april 2024

De voorzitter van de parlementaire commissie voor envelopverkiezingen, Dariusz Joński, beweert dat de parlementariërs hun werk snel zullen afmaken.

– Toen ik voorzitter van de commissie werd, heb ik beloofd dat het werk niet langer dan zes maanden zou duren en dat ik mij aan mijn woord zal houden. De hoorzittingen eindigen op 24 mei, zei Joński van KO in een interview met Interia.

– Adam Bielan zal op 7 mei voor de commissie verschijnen, voormalig voorzitter van de Senaat Tomasz Grodzki op 15 mei en voormalig premier Mateusz Morawiecki op 16 mei. De laatste hoorzitting vindt plaats op 24 mei. Vervolgens willen we de president van PiS, Jarosław Kaczyński, ondervragen, zei hij.

PiS-leiders zullen veel uit te leggen hebben. Uiteindelijk moest Kaczyński de beslissing nemen om deze verkiezingen te houden. Hoewel, zoals Joński opmerkt, het Morawiecki was die de juiste beslissing tekende.

Bron: 

Pieszyce


Onderzoekscommissie voor het verloop van de verkiezingen voor de president van de Republiek Polen in de vorm van stemmen per post
Sejm van de Republiek Polen

   
 
62 minuten geleden begonnen met streamen

Hoorzitting van Adam Bielan, lid van het Europees Parlement, opgeroepen om te getuigen in lopende procedures gericht op het onderzoeken van de wettigheid, regelmatigheid en wenselijkheid van acties die zijn ondernomen ter voorbereiding en uitvoering van de verkiezingen voor de president van de Republiek Polen in 2020 in de vorm van post stemmen.

Benoeming van een permanente adviseur van de Commissie.

Pieszyce


Het verhoor was een ramp, Bielan was agressief, onderbrak de leden van de commissie wanneer
hij zin had en als gevraagd werd te zwijgen ging hij door. Allemaal op de video te zien. 
  >:(


Diabeł Stockton     @DiabelStocktonX

Dziś na komisji śledczej ds. wyborów kopertowych  @AdamBielan kłamał, że nie miał nic wspólnego z organizacją wyborów kopertowych. W materiałach dowodowych znalazły się jednak maile udowadniające, że z Bielanem konsultowano nawet rodzaj zabezpieczeń na drukach PWPW.
 
Vandaag loog hij bij de onderzoekscommissie envelopverkiezingen @AdamBielan dat hij niets te maken had met de organisatie van envelopverkiezingen. Het bewijsmateriaal omvatte echter e-mails waaruit bleek dat zelfs het type beveiligingskenmerken op PWPW-formulieren met Bielany was geraadpleegd.


Robert Anacki         @RobertAnacki

Bielan zeznaje, że nie miał pojęcia co ustalają JG i JK - wprost w tym uczestniczył, uczestniczył w procesie tworzenia przepisów, oddelegował do tego swojego mecenasa, cały czas zeznaje nieprawdę. Załączam dowód - kolejny - jaki mieliśmy ,,konflikt" i jak Bielan dziękuję że go pochwaliłem w kontekście pomocy przy ustaleniach dotyczących zakresu noweli ustawy aby były bezpieczne. Mój konflikt z Bielanem - a raczej jego ze mną, bo mi on był obojętny - zaczął się w momencie kiedy wysłał Karola Rabendę i Marcela Klinowskiego do mnie do mieszkania aby mnie przekupić na zniszczenie Jarosława Gowina i pomoc w przejęciu Porozumienia i przekonaniu posłów aby zbudować większość. To wtedy nagle zaczęły się publikacje na mój temat, moich firm i dalej kolejne prowokacje, inwigilacja, kryminalizacja, itd. Adam Bielan stale kłamie przed komisją, udaje że czegoś nie pamięta, itd.
 
Bielan getuigt dat hij geen idee had wat JG en JK aan het beslissen waren - hij was er rechtstreeks bij betrokken, hij nam deel aan het proces van het opstellen van regelgeving, hij delegeerde zijn beschermheer om het te doen, en hij blijft onwaarachtig getuigen. Ik voeg bewijs bij – nog een bewijs – van welk 'conflict' we hadden en, net als Bielan, bedank ik hem voor zijn lof in de context van het helpen bepalen van de reikwijdte van het amendement op de wet om ze veilig te maken. Mijn conflict met Bielany – of beter gezegd zijn conflict met mij, omdat ik onverschillig tegenover hem stond – begon toen hij Karol Rabenda en Marcel Klinowski naar mijn appartement stuurde om mij om te kopen om Jarosław Gowin te vernietigen en hem te helpen de Overeenkomst over te nemen en de parlementsleden ervan te overtuigen een meerderheid opbouwen. Toen begonnen plotseling de publicaties over mij en mijn bedrijven, gevolgd door verdere provocaties, surveillance, criminalisering, enz. Adam Bielan liegt voortdurend voor de commissie, doet alsof hij zich iets niet herinnert, enz.




Robert Anacki        @RobertAnacki

Pan Bielan kłamie, że był ze mną w konflikcie, wręcz był w dobrych relacjach do majowych wyborów i pracowaliśmy wspólnie w kwietniu i maju aby pogodzić strony odnośnie wymagań jakie stawiał PJG co do organizacji wyborów prezydenckich w okresie pandemii, nawet próbował przez Panów Rabendę i Klinowskiego nakłonić mnie do wyrzucenia Jarosława Gowina z jego własnej partii po ustaleniach. Konflikt był konsekwencję tego, że nie stanąłem po stronie tak Bielana jak i Jarosława Kaczyńskiego aby zniszczyć Gowina - oferowano mi za to wiele benefitów - wyrzuciłem oferujących za drzwi i na to też są dowody, świadkowie. W dowód tego, że to Bielanowi puszczały nerwy, skakał po ławce i krzyczał, że zniszczy JG publikuję poniższe wiadomości - mam z Bielanem wiele innych wiadomości i wcale się nie odciął - to kłamca.
 
De heer Bielan liegt dat hij in conflict met mij was, sterker nog, hij stond op goede voet tot aan de verkiezingen van mei en we hebben in april en mei samengewerkt om de partijen te verzoenen met betrekking tot de eisen die PJG stelde aan de organisatie van de presidentsverkiezingen tijdens Na de pandemie probeerde hij mij zelfs via de heer Rabenda en Klinowski over te halen Jarosław Gowin na de regelingen uit zijn eigen partij te zetten. Het conflict was een gevolg van het feit dat ik niet de kant van zowel Bielany als Jarosław Kaczyński koos om Gowin te vernietigen - ik kreeg hiervoor veel voordelen aangeboden - ik gooide de aanbieders de deur uit en daar is ook bewijs van, getuigen. Om te bewijzen dat Bielan zijn geduld verloor, sprong hij op de bank en schreeuwde dat hij JG zou vernietigen. Ik publiceer de volgende berichten - ik heb veel andere berichten met Bielan en hij nam helemaal geen afstand - hij is een leugenaar.






Robert Anacki         @RobertAnacki

Odnośnie Pana Bielana, dowody które opublikowałem to niewielki fragment materiałów wskazujących na to, że Bielan czynnie uczestniczył w ustaleniach dotyczących tego jak mają się odbyć wybory, czy kiedy mają się odbyć - czyli możliwie jak najwcześniej co zwiększało szansę
@AndrzejDuda
na reelekcję i była jedyna motywacja Adama Bielana, nawet jego mecenas nie zgadzał się z nim. Odnośnie nazywania mnie aferzystą - zarzutów jakie mi postawiono za rządów PiS po to aby mnie skryminalizować z byle powodu i móc dzisiaj takie rzeczy o mnie opowiadać, to informuję że postępowanie się kończy, a w sprawie umorzono już większość postawionych zarzutów, ściągnięto wszelkie środki zabezpieczające tak ze mnie jak i innych podejrzanych, a między pokrzywdzonymi a mną prokurator zainicjował w świetle dowodów wskazujących na to że to Bielan i ministrowi rządu PiS niszczyli spółkę TECRA mediacje abyśmy podali sobie rękę i rozeszli się bez dalszego marnowania czasu i pieniędzy państwa polskiego, bo szkoda środków na sprawy inicjowane i inspirowane przez zaszłą władzę - a wątki wskazujące na aferę z TECRA dobrze opisał w materiale
@tvn24
@JacekZalek
, który nazwał Adama Bielana i działań jego kolegów przypominających mu "zorganizowaną grupę przestępczą". Z zawiadomienia właściciela TECRA przeciwko Bielanowi ale nie tylko toczą się postępowania i jak jest jakaś afery dotycząca spółki TECRA to jedynie związane z jej niszczeniem przez Bielana - co wprost powiedział Żalek i dostarczył na to dowody. Rozumiem, że po aby opublikowane zdjęcia wiadomości nie wyszły na jaw zniszczono mi 2 z 4 urządzeń w procesie analizy dowodów w sprawie która właśnie się kończy, ale niestety dla Adama Bielana zachowały się jeszcze 2 urządzenia i dowody wskazujące na to jak wiele decyzji podejmował, jak aktywnie uczestniczył w procesie organizacji wyborów i to z jego inicjatywy i działań zmarnowano pieniądze publiczne. Niech pan Bielan mnie nie prowokuje do dalszej publikacji korespondencji z nim bo wskażę kolejne dowody w których np. Bielan pisze mi, że "słyszał że go chwaliłem" - co musiał dotrzeć do Jarosława Kaczyńskiego - tak chwaliłem, że mimo skakania po ławce udało się ustalić co powinno się znaleźć w ustawie dotyczącej sprawnego organizowania wyborów w pandemii. Co lepsze są dowody na to, że JG jedyne czego oczekiwał to dobrych przepisów, niezależnie kto wygra - co było największym bodźcem do wściekłości Bielana i prezesa Kaczyńskiego, którzy musieli skapitulować.
 
Wat de heer Bielan betreft: het bewijsmateriaal dat ik heb gepubliceerd bestaat uit een klein fragment van materiaal waaruit blijkt dat Bielan actief heeft deelgenomen aan de afspraken over hoe de verkiezingen zouden worden gehouden, of wanneer ze zouden worden gehouden – d.w.z. zo vroeg mogelijk, wat de kans vergrootte dat de verkiezingen zouden worden gehouden. kans
@AndrzejDuda
op herverkiezing en was de enige motivatie van Adam Bielan, zelfs zijn beschermheer was het niet met hem eens. Wat betreft het feit dat ik een schandaal ben - de aanklachten die tegen mij zijn ingediend tijdens de PiS-regering om mij om welke reden dan ook te criminaliseren en om vandaag zulke dingen over mij te kunnen zeggen, zou ik u willen informeren dat de procedure ten einde is en dat de meeste van de De aanklacht in de zaak is al stopgezet en alle beschermende maatregelen zijn genomen, zodat mij en andere verdachten, en tussen de benadeelde partijen en mij, de aanklager is begonnen, in het licht van bewijsmateriaal waaruit blijkt dat het Bielan en de minister van PiS-regering waren die het bedrijf TECRA heeft vernietigd, bemiddeling voor ons om elkaar de hand te schudden en uit elkaar te gaan zonder de tijd en het geld van de Poolse staat verder te verspillen, omdat het een verspilling van geld zou zijn voor zaken die door de voormalige autoriteiten zijn geïnitieerd en geïnspireerd – en de draden die daarop wijzen het TECRA-schandaal werd goed beschreven in het materiaal
@tvn24
@JacekZalek
, waarin Adam Bielan en de acties van zijn collega's werden genoemd als een "georganiseerde criminele groep". Volgens de kennisgeving van de eigenaar van TECRA is er een procedure aanhangig tegen Bielany en niet alleen tegen Bielany, en als er een schandaal is met betrekking tot het bedrijf TECRA, houdt dit alleen verband met de vernietiging ervan door Bielany - wat Żalek rechtstreeks zei en er het bewijs van leverde. . Ik begrijp dat om te voorkomen dat de gepubliceerde foto's van het nieuws aan het licht komen, twee van de vier apparaten zijn vernietigd tijdens het analyseren van bewijsmateriaal in de zaak die nu ten einde loopt, maar helaas voor Adam Bielan zijn twee apparaten en bewijsmateriaal vernietigd bewaard gebleven waaruit blijkt hoeveel beslissingen hij nam, hoe hij actief deelnam aan het proces van het organiseren van de verkiezingen en dat het door zijn initiatief en daden was dat overheidsgeld werd verspild. Laat de heer Bielan mij niet provoceren om de correspondentie met hem verder te publiceren, want ik zal wijzen op verder bewijsmateriaal waarin Bielan mij bijvoorbeeld schrijft dat "hij hoorde dat ik hem prees" - dat Jarosław Kaczyński moet hebben bereikt - Ik prees hem zo erg dat het, ondanks dat ik op de bank was gesprongen, mogelijk was om vast te stellen wat er moest worden opgenomen in de wet inzake de efficiënte organisatie van verkiezingen tijdens de pandemie. Wat beter is, is het bewijs dat het enige wat JG verwachtte goede regelgeving was, ongeacht wie er won – wat de grootste stimulans was voor de woede van Bielan en president Kaczyński, die moesten capituleren.


Bron:  https://twitter.com/RobertAnacki/status/1787848730655195273

Pieszyce

   
Onderzoekscommissie voor het verloop van de verkiezingen voor de president van de Republiek Polen
 in de vorm van stemmen per post 



46 minuten geleden begonnen met streamen

Ontvangst van het deskundig advies van prof. Piotr Uiębła, benoemd door de Commissie bij resolutie nr. 4 van 22 december 2023.

Hoorzitting van Mateusz Morawiecki, voormalig premier, opgeroepen om te getuigen in lopende procedures gericht op het onderzoeken van de wettigheid, regelmatigheid en doelgerichtheid van de acties die zijn ondernomen ter voorbereiding en uitvoering van de verkiezingen voor de president van de Republiek Polen in 2020 in de vorm van correspondentiestemming.

Pieszyce


Morawiecki probeerde Kaczyński te beschermen. Het pakte niet zo goed uit voor hem

16 mei 2024

Tijdens de hoorzitting van Mateusz Morawiecki vandaag voor de parlementaire commissie voor de enveloppeverkiezingen werd een vraag gesteld over de rol van Jaroslaw Kaczynski. Het hoofd van de commissie, Dariusz Joński, vroeg de voormalige premier wanneer hij een dergelijk idee had besproken met Jaroslaw Kaczynski.

- Het was zeker achteraf toen de PO stemde voor een verkiezing per post op 28 maart 2020," zei Morawiecki.

- De mening van Jaroslaw Kaczynski was positief, net zoals de mening van president Borys Budka positief was, of de mening van Kosiniak-Kamysz, zei Morawiecki.

– De mening van Jarosław Kaczyński was positief, net zoals de mening van Borys Budka positief was, evenals de mening van Kosiniak-Kamysz – zei Morawiecki.

Dit klinkt prachtig. Behalve dat, zoals de heer Joński aangaf, Morawiecki de leden van het Europees Parlement probeerde te misleiden. Want hij wist heel goed dat er naar een andere wet werd verwezen.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Het leven van Morawiecki is EEN grote leugen, mede dankzij papa Kornel. Het soort dat zijn eigen familie verkoopt voor winst.  >:(

Ik heb alles gevolgd en mijn schoonheid werd boos dat het zo lang duurde, maar het was het waard.

De ENIGE manier om achter de waarheid te komen is dat de commissie een aantal figuren aan de leugendetector leggen tijdens de ondervragingen, want als je net zo lang de Poolse politiek volgt als ondergetekende, kun je maar één concluderen.

PiS is niets anders dan één grote leugen die letterlijk op lijken staan om gelijk te krijgen.


De laatste zin is niet van mij, maar van een Poolse journalist die in NL woont.
Ben het wel met hem eens.  ::)


Pieszyce


Morawiecki gaat zorgvuldig om met de waarheid. Daarom vergat hij één ding

17 mei 2024

Mateusz Morawiecki hield een vurige toespraak. Hij begon PO te beschuldigen van 'het in gevaar brengen van de gezondheid en het leven van burgers'.

– Ik beschuldig u ervan de Poolse staat te schaden door zo'n circus, zo'n kerststal te organiseren. Omdat ambtenaren die toen in een uiterst moeilijke situatie beslissingen namen, bij een volgende crisis naar L4 zullen vluchten en geen beslissingen willen nemen, aldus de oud-premier.

– Ik beschuldig de PO ervan de waarheid te verbergen (...) dat jullie, vertegenwoordigers van de leiding van de PO, vier jaar geleden de presidentsverkiezingen hebben vernietigd vanwege jullie bekrompen en partijbelangen, omdat jullie bang waren dat jullie kandidaat (Małgorzata Kidawa-Błońska) ) zou een compromitterend resultaat hebben – betoogde Morawiecki.

Hij vergat blijkbaar dat PiS toen aan de macht was. Dat PiS-politici belangrijke beslissingen namen. Ook al was hij slechts een marionet in Kaczyński's handen, hij is er ook verantwoordelijk voor. En niet de politici die toen in de oppositie zaten. De toenmalige autoriteiten zorgden ervoor hun invloed onder de Polen te beperken.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku