Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

We herinneren ons de schokkende verklaring van Wojciech Kwaśniak

Gestart door Pieszyce, 25 januari 2024, 00:04

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


We herinneren ons de schokkende verklaring van Wojciech Kwaśniak
vastgehouden op bevel van Zbigniew Ziobro


24 januari 2024

WE HERINNEREN WAT ER GEBEURDE ONDER DE PIS-REGEL

"VERKLARING VAN WOJCIECH KWAŚNIAK, voormalig plaatsvervangend hoofd van de Poolse financiële toezichthoudende autoriteit, vastgehouden op bevel van Zbigniew Ziobro en vrijgelaten tegen een borgsom van 200.000 PLN.

In april 2014 werd ik het slachtoffer van een aanslag op mijn leven. De aanval was een gevolg van mijn werk bij de Poolse financiële toezichthoudende autoriteit. Het resultaat van dit werk was onder meer het ontmaskeren van een criminele groep die meer dan 1 miljard złoty van SKOK Wołomin heeft overgeheveld. De directe daders van de aanval werden snel geïdentificeerd door de politie. Tot op heden zijn ze echter niet berecht of gestraft.

Momenteel ben ik het slachtoffer van een aanval op mijn professionele prestaties en goede naam. Ik werd ervan beschuldigd te handelen met de bedoeling financieel gewin te behalen voor de daders van SKOK Wołomin en voor criminelen die enorme hoeveelheden geld uit dit fonds hebben afgeperst. Dit betekent dat ik moest samenwerken met mensen die besloten opdracht te geven tot moord op mij - uitsluitend omdat ik heb bijgedragen aan het onthullen van hun criminele activiteiten. Ik laat het aan iedereen over die de logica van deze situatie wil beoordelen.
Naar mijn mening wordt de absurde beschuldiging die tegen mij is ingebracht uitsluitend ingegeven door de huidige politieke en propagandabehoeften.


Er werd op zo'n manier aan deze behoeften voldaan dat ik om zes uur 's ochtends werd vastgehouden, van mijn vrijheid werd beroofd, geboeid en vervolgens werd onderworpen aan vele uren ondervraging op het regionale parket van Szczecin. Deze gebeurtenissen werden bekendgemaakt door de minister van Justitie, de procureur-generaal en zijn plaatsvervanger tijdens een speciaal georganiseerde persconferentie die plaatsvond terwijl ik naar Szczecin werd vervoerd, dat wil zeggen voordat ik formeel werd beschuldigd van het plegen van het bovengenoemde misdrijf. Ik hoop en geloof dat ik binnenkort volledig zal worden vrijgesproken van de ongegronde beschuldigingen, en dat de geuite beschuldigingen officieel en publiekelijk als vals zullen worden erkend door alle mensen die er verantwoordelijk voor zijn."

Dit is hoe het PiS-systeem en het vernietigen van mensen op bevel van politieke bandieten werkte.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku