Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Abortus en de Poolse RK katholieke kerk wat wil ze nu

Gestart door Pieszyce, 30 januari 2024, 00:31

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Abortus en de Poolse RK katholieke kerk wat wil ze nu

Jan Kot         @JanKot07

Kler katolicki chce kształtować prawo obowiązujące wszystkie Polki i Polaków. Abp Gądecki właśnie wezwał prezydenta i parlamentarzystów do zatrzymania liberalizacji drakońskiej ustawy antyaborcyjnej...

De katholieke geestelijkheid wil vorm geven aan de wet die op alle Polen van toepassing is. Aartsbisschop Gądecki heeft zojuist de president en de parlementariërs opgeroepen om de liberalisering van de draconische anti-abortuswet te stoppen...


Pieszyce


Waarom? Bemoei je dan alleen met katholieke vrouwen, maar leg anderen die niet tot je gemeenschap behoren niets dwingend op, dat maakt vijanden.  >:(

Wat heeft een bisschop te maken met het leven van niet gelovige vrouwen?  :-\  Vreselijk arrogant die bedilzucht. Straks zegt die bisschop, "protestanten en moslims hebben zich ook aan die wet te houden"!

Voor mij gaat dat mijlen te ver.

Door deze drift van verplichtingen jaagt men mensen uit de kerk. Had men minder dwang uitgeoefend dan was waarschijnlijk alles anders geweest.

Ik ben een gelovig mens, maar het instituut zegt mij niets meer, WAAROM??  Door DIT soort mensen en hun dwingelandijen.


Bobal

Oude celibataire (?) RK-kerkmannen in een jurk lijken mij niet de juiste personen om zich met medische vrouwenzaken te bemoeien voor het hele land. Ze mogen hun eigen volgelingen een mening geven maar daar blijft het wat mij betreft bij.
Zo moeilijk hoeft het voor de regering toch niet te zijn, om een medisch verantwoorde en veilige abortuswetgeving op te tuigen in Polen. Er zitten veel werkbare oplossingen tussen totaalverbod en strafbaarheid enerzijds en complete vrijheid anderzijds.




Pieszyce


Osiem Gwiazd  @RuchOsmiuGwiazd

Moralne są za to orgie na plebanii w Dąbrowie Górniczej, ukrywanie pedofilii i bagatelizowanie tego problemu.

Wat moreel is, zijn de orgieën in de pastorie in Dąbrowa Górnicza, waarbij pedofilie wordt verborgen en dit probleem wordt gebagatelliseerd.



Poolse episcopaat conferentie alarmeert,
Morning-afterpillen innemen is immoreel



In Polen brengt men dezelfde angst als die men vroeger in Nederland rondstrooide en dat in 2024