Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Owsiak versloeg Błaszczak terecht

Gestart door Pieszyce, 30 januari 2024, 01:20

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Owsiak versloeg Błaszczak terecht
Dat moet pijn hebben gedaan!

29 januari 2024

Mariusz Błaszczak was, net als veel andere PiS-functionarissen, kieskeurig over de volgende editie van WOŚP. – De soldaten zullen bevelen opvolgen en Owsiak moeten steunen. Dit is één groot misbruik; we kunnen het niet eens zijn om uit het oog te verliezen wat het allerbelangrijkste is: de veiligheid van het land, betoogde de voormalige minister van Defensie.

Maar zo'n antwoord had hij van Owsiak niet verwacht.

– Mijnheer de voormalige minister, eigenlijk heeft niemand iemand een bevel gegeven. Iedereen wilde spelen, zei Owsiak. Weerleggend de beschuldiging dat het leger "opgedragen" was om te spelen tijdens de finale van het Great Orchestra of Christmas Charity. Voor het eerst in acht jaar.

– Dames en heren, voormalig minister, iedereen wilde spelen en dit waren grassroots-picknicks, geïnitieerd door mensen. Ik herinner me je picknicks, maar ik zal er geen commentaar op geven. Omdat jij het bestelde en wij niet, zei Owsiak.

Błaszczak viel stil.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Bobal

Die Blaszczak is toch echt oliedom en bekrompen. Ook leger, politie, brandweer, ambulancediensten hebben nu en in de toekomst nieuwe medewerkers nodig. Dit is een geweldige manier, om je positief te presenteren. Ik heb ze gisteravond op televisie gezien, iedereen leek er veel plezier in te hebben. Activiteiten voor het publiek en een informatiestand voor personeelsvereniging. Plus een collectebus voor WOSP. Een triple-winsituatie tegen lage kosten. Dit heeft alleen niemand in de afgelopen acht jaar kunnen bedenken......