Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Opgelicht door een Poolse aannemer in Polen

Gestart door Osvar, 7 november 2023, 04:06

Vorige topic - Volgende topic

Osvar

Hi, wat kan ik het beste doen als ik in Polen ben opgelicht door een Poolse aannemer? Het gaat om een B2B klus, we hebben een schade post van bijna 1miljoen PLN doordat deze frauderende bedrijf niet zijn afspraken wil na komen, typische gedrag om weer niet op te nemen en ze hebben een virtueel kantoor... Ik vermoed stap 1 naar de politie en stap 2 advocaat?

Pieszyce


Beste Osvar,

Welkom op ons forum.

Ik weet niet wat een B2B klus is en waaruit estaat de schade?

Ik heb met deze materie geen verbinding, misschien een ander lid, maar uit mijn persoonlojke ervaring zou ik voor de volgorde . . . . . goede advocaat zoeken, die zijn talen beheerst, hem alles vertellen en daarna samen met hem naar de politie gaan.

Ik heb elf een akkefietje gehad met een overval, ging eerst naar de politie, omdat anderen daarvoor kozen en zorgden. Mijn vader had een vriend die destijds op de NL ambassade werkte en omdat we die belde stapte hij toen in. Hij kon echter niets meer herstellen omdat de politie al alles dichtgemetseld had en de dader ook nog eens beschermde. Tegen mij werd gezegd, "Mijnheer, u komt uit rijk Nederland en klaagt een arme geen werk hebbende Pool aan, schaamt u zich niet"?

Schadepost was ruim 16.000 gulden, waarvan ik uiteindelijk via de reisverzekering 1.500 gulden terugkreeg omdat de Poolse papieren volgens de verzekeringsmaatschappij niet klopten.

Om dit alles, vraag rond, zoek een goede advocaat, ik weet niet of je Pools spreekt, maar dat is handig om te weten wat de "heren" onderling elkaar zeggen.

Succes en sterkte en beste leden, weten jullie iets help dan Osvar s.v.p.

Bobal

Een vervelende zaak, Osvar.
Ik ben het met Pieszyce eens, laat de politie er nog even buiten. Dat is mogelijk voor later als oplichting daadwerkelijk bewezen kan worden. Dat wordt dan een strafzaak met mogelijk gevangenisstraf. Daar heb je nu niets aan. Want je wilt nu eerst vooral de schade claimen wegens ondeugdelijk werk. Dat is een civiele zaak. Zoek een goede, betrouwbare en praktische advocaat. Bij voorkeur op aanbeveling van iemand met goede ervaring. Dat is uiteraard nog geen garantie maar beter dan niets. Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met Poolse advocaten. Maar een kennis heeft een slechte ervaring met een advocaat die maar steeds nieuwe dingen verzon en maar bleef doorprocederen. Een in mijn ogen eenvoudige echtscheidingszaak duurde daardoor bijna 10 jaar en kostte een schandalig bedrag.
Succes in elk geval!

Osvar

@all

Bedankt voor jullie reacties! Excuus voor de late response. Inmiddels hebben wij idd advocaat in hechternis genomen. Advocaat heeft ons geinformeerd dat wij de case 100% gaan winnen.

Mochten jullie ooit deze malafide makelaar vinden, pas op voor GICSA Sp. z o.o. meneertje is ook vaak te vinden in Duitsland en Nederland.