Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Lex Super Omnia scherp: geen enkel voorrecht kan beschermen tegen aansprakelijkheid

Gestart door Pieszyce, 5 maart 2024, 23:23

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Lex Super Omnia scherp: geen enkel voorrecht kan beschermen tegen aansprakelijkheid
in dit geval disciplinaire aansprakelijkheid


4 maart 2024

– Een door de plaatsvervangend procureur-generaal – aanklager Michał Ostrowski – ondertekende kennisgeving werd gepubliceerd op de sociale netwerksite "X", op het gebruikersaccount van de "Ad Vocem Association". De verklaring bevat, tenzij deze moet worden ondertekend door aanklager Michał Ostrowski, verbazingwekkende inhoud - zo lezen we op de website van de vereniging Lex Super Omnia.

– Aanklager Michał Ostrowski heeft laten weten dat uw melding is gedaan vanwege: "het behandelen van mij – mij behandelen door de plaatsvervangend procureur-generaal, die openbare juridische opmerkingen maakte en genomen procedurele maatregelen, zoals in het geval van aanklager Bogusława Zapaśnik – als een gewone crimineel.
Hier is de beslissing om disciplinaire aanklachten in te dienen, zoals de naam doet vermoeden, ben ik, zoals de verdachte, verplicht te worden onderworpen aan... organisatorische inspectie, het nemen van vingerafdrukken, psychiatrische onderzoeken, tests met definitieve resultaten op het lichaam, de belangrijkste bloedafname, lichaamsafscheidingstests en het afnemen van een uitstrijkje van het mondslijmvlies.

– Deze ervaring wekt verbazing, omdat dergelijke instructies verplicht – Vervolg met het gebruik van verspreiding – aan de beschuldigde entiteit worden verstrekt in een disciplinaire aanvraag. De inhoud wekt de indruk dat aanklager Michał Ostrowski zich beledigd voelde omdat hij 'als een gewone crimineel' werd behandeld. Niet gerechtvaardigd.

– Iedereen is gelijk voor de wet. Iedere officier van justitie wordt in een tuchtprocedure aangeklaagd. Net als iedere burger die van een misdrijf wordt verdacht, wordt hij of zij schriftelijk geïnstrueerd over zijn of haar rechten en plichten. Wacht niet tot Michael Ostrowski de klus heeft geklaard, zodat u de klus kunt klaren, zodat u de klus snel kunt klaren. Iedereen is gelijk voor de wet, ook de aanklagers.

– Aanklager Michał Ostrowski zelf heeft als tuchtrechter nooit de instructie over het lezen van het dossier in twijfel getrokken. De woorden van aanklager Michał Ostrowski zijn ronduit ongepast: "Ik verwacht dat de reactie van procureur-generaal Adam Bodnar doorslaggevend zal zijn", in een situatie waarin hij plaatsvervangend procureur-generaal is en deelnemer aan een andere disciplinaire procedure. De dagen dat u een beroep deed op de bescherming van uw meerdere zijn voorbij.

– overige uitkeringen die niet tegen aansprakelijkheid kunnen worden beschermd, in dit geval tuchtrechtelijke aansprakelijkheid – samenvatting Lex Super Omnia.

Bron wiesci24.pl     język po Polsku