Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

De Pegasus-affaire

Gestart door Pieszyce, 10 maart 2024, 00:31

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


De Pegasus-affaire
Dorota Brejza verplettert de leugens van de Rzeczypospolitej Polskiej.


9 maart 2024

– Informanten van de krant Rzeczpospolita misleiden helaas de publieke opinie, en de tekst van vandaag bevat de volgende onnauwkeurigheden en onwaarheden – schrijft Dorota Brejza, die het valse verhaal van de krant vernietigt.

– Allereerst is het verhaal over de certificering van de ruimte waar Pegasus werd gebruikt erg grappig. Deze zaak betreft de certificering door de ABW van het Pegasus-SYSTEEM, bij de diensten bekend als Jervis, d.w.z. de bevestiging dat het systeem voldoet aan de Wet op de Bescherming van Gerubriceerde Informatie en de bevestiging van de geschiktheid ervan voor het uitvoeren van operationele controle. Het probleem van het ontbreken van Pegasus-certificering is het grootste probleem voor degenen die verantwoordelijk zijn voor de aanschaf en het gebruik van dit systeem, omdat dit argument op een dag de strafrechtelijke aansprakelijkheid zal bepalen. Het gaat eigenlijk niet om de certificering van gebouwen, legt Brejza uit

– Ten tweede was ik ontroerd door de uitleg over de steriliteit van de kamers waar Pegasus werd gebruikt. Ik vraag me af hoe steriel het daar moet zijn geweest toen operationele berichten verkregen door Pegasus in een gemanipuleerde formule naar TVP lekten? – voegt Brejza toe.

– Ten derde is blijkbaar de grootste mythe de mogelijkheid dat Pegasus zich met de telefoon bemoeit en de inhoud ervan verandert. Dit is geen mythe, maar een triest feit. Hieronder voeg ik voorbeelden toe van directe interferentie met de telefoon van Krzysztof Brejza
. Op 11 juli 2019 gebruikten de diensten Pegasus om zich rechtstreeks te bemoeien met de telefoon van Krzysztof, waardoor de inhoud ervan werd gewijzigd. Er werd een bericht geüpload, naar verluidt geschreven door Agata van de PO-club, gericht aan Krzysztof Brejza en naar verluidt aan Jan Grabiec. Dit waren valse verkiezingsanalyses die verband hielden met de lopende campagne. Inclusief het telefoonnummer van Krzysztof Brejza
Er is bijna 1 GB aan gegevens geüpload, we hebben een document - een forensische analyse - legt de advocaat uit.

– Ten vierde werd Pegasus gebruikt buiten het tijdsbestek van de door de rechtbank bevolen controle. Het is niet waar dat er geen omgekeerde berichten zijn gebruikt. Als voorbeeld: ALLE berichten verkregen van Krzysztof Brejza
Pegasus, dat geclassificeerd operationeel materiaal vormt dat in 2019 naar TVP is gelekt, kwam VOOR de bevolen operationele controle. Ze waren uit 2014 en 2015, jaren vóór de keuring. Hieronder voeg ik als bewijs een voorbeeldfoto toe van een van de berichten die ik met Pegasus heb ontvangen, samen met de datum ervan.

– In de vijfde plaats zijn de rechtbanken misleid, niet alleen op het gebied van de legitimiteit van de controles zelf (in politieke zaken), maar hebben zij ook geprofiteerd van het feit dat gerechtelijk toezicht op de operationele controle werkelijk een illusie is.

– De inhoud van het arrest van het Constitutioneel Hof van 30 juli 2014 (K 23/11), waarin de aanduiding van het SOORT technische middelen dat werd gebruikt voor de operationele controle en de METHODE van controle VEREIST, werd consequent NIET geïmplementeerd. Pegasus werd niet voor de rechter gedaagd. Maar de codenaam werd bijvoorbeeld gewijzigd: de gebruikelijke PTK, d.w.z. het afluisteren van de telefoon was voor Rattlesnake. En Pegasus zat op Rattlesnake J (J voor Jervis). Ach ja. De rechtbanken raadden het niet.

Hieronder staan twee sms-berichten die met Pegasus zijn geüpload naar de telefoon van Krzysztof Brejza en een sms die is verkregen en gebruikt vanaf de telefoon van Krzysztof Brejza met een datum vier jaar vóór de operationele inspectie.

Bron: wiesci24.pl      język po Polsku