Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Door Pegasus afgeluisterd. Het Openbaar Ministerie heeft een andere naam bevestigd

Gestart door Pieszyce, 6 april 2024, 23:26

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Door Pegasus afgeluisterd. Het Openbaar Ministerie heeft een andere naam bevestigd

REN
4 april 2024 

Voormalig burgemeester van Sopot en nu parlementslid voor de Burgercoalitie Jacek Karnowski heeft onthuld dat hij een van de mensen was die door de vorige regeringsploeg werd gecontroleerd met behulp van Pegasus-software.

- Ik wist er 99 procent van, nu zal ik 100 procent bewijs presenteren. – zei Jacek Karnowski op de vraag in het programma 'Onet Rano' of hij een van de slachtoffers van Pegasus surveillance was.

Hij gaf wat meer informatie in een interview met de Gazeta Wyborcza. - Ik heb een kennisgeving over deze zaak ontvangen van het Openbaar Ministerie. Ik zal uitleg en details eisen," zei Karnowski. Dit betekent dat hij één van de 30 mensen is die een melding hebben ontvangen dat er observatie met Pegasus tegen hem is gebruikt.

Zoals het Onet portaal onthulde, bestaat de lijst van gecontroleerden uit meer dan honderd namen. Op de lijst staan diplomaten, ambtenaren en politici - zowel van de huidige coalitie als van het in 2015-2023 regerende Verenigd Rechts.

De volledige bevindingen over de omvang van de surveillance met het Pegaus-systeem moeten op dit moment bekend worden bij verschillende mensen in de staat, waaronder de premier, de minister-coördinator van Speciale Diensten en het hoofd van het ministerie van Justitie.

Auteur:  REN

Bron:  businessinsider.com.pl przez REN       język po Polsku