Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Internetgebruikers suggereren de burger coalitie:

Gestart door Pieszyce, 9 april 2024, 11:40

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Internetgebruikers suggereren de burger coalitie:
media, communicatie, activiteit. Luister naar ons!


8 april 2024

Polen willen deelnemen aan de machtsuitoefening en politici controleren, zo luidt de conclusie uit de commentaren na de lokale verkiezingen. Luister naar ons!

1. Na de verkiezingen van 15 oktober vergaten politici van de Burgercoalitie hun kiezers, niet alleen hier op Twitter, maar ook lokaal. KO kan zijn kiezers niet in de watten leggen, ze zorgvuldig behandelen en naar ze luisteren. Echt, niemand verliest de kroon als hij de vraag van een kiezer op sociale media beantwoordt of een bijeenkomst met kiezers organiseert. Er zijn enkele opmerkelijke uitzonderingen (mevrouw Leszczyna), maar voor de rest voel ik me in ieder geval buitengesloten. Dit punt is de basis om naar het onderwerp te gaan:

2. Communicatie. Er is geen. Het gaat niet eens om de regeringswoordvoerder, die een verzameling vertegenwoordigers van verschillende partijen is, maar om de beschikbaarheid van informatie. De overheid pocht niet over wat er al is gedaan en informeert niet over wat zij van plan is te doen. Hoewel het in het geval van het Ministerie van Klimaat en Milieu misschien beter is... De boskap is in volle gang, de veranderingen in de staatsbossen gaan steeds sneller. Dit is een complete mislukking. Het lijkt erop dat politici op dit gebied meer geïnteresseerd zijn in het verdelen van posities dan in het opruimen. Donald Tusk speelt als premier van de regering de rol van woordvoerder, en hij zou deze taak moeten delegeren. Hij heeft iets te doen.

3. PR en marketing. Thema – rivier. Beste politici van de regerende partijen, schep op over jullie successen! Waar zijn de spandoeken over KPO? Waar is informatie over de prestaties van individuele ministeries? Waar is de informatie over de verantwoordelijkheid van de vorige regering? Waar moet informatie over schandalen worden afgehandeld? TVN en GW zullen het werk niet voor u doen. Samenvattend: de communicatie is slecht. PiS zou de voetgangersbrug over de Vistula vier keer openen.

4. Publieke televisie. Opgedragen aan journalisten die geassocieerd zijn met links, die niet kunnen beslissen of ze de regering waarin ze zich bevinden wel of niet zullen steunen, gezien de openlijke vijandigheid in de sociale media jegens KO-politici en kiezers. In plaats van nieuwsprogramma's krijgen de kijkers Warschau-pulp voorgeschoteld, en in plaats van experts zijn er alwetende publicisten. Weinig lokale inhoud, weinig informatie, weinig experts, weinig journalistiek. Warschauflits, onderwerpen die interessant zijn voor een kleine kring van ontvangers. En het gaat hier niet om het maken van feesttelevisie, maar om een betrouwbaar informatiemedium. Het is saai en saai. TVP-kijkers zullen bijvoorbeeld niets leren over PiS-schandalen, misschien omdat sommige linkse politici niet geïnteresseerd lijken in het uitleggen ervan en het ter verantwoording roepen van de verantwoordelijken. Bovendien verbaast het verschijnen van linkse politici zij aan zij met in ongenade gevallen PiS-politici mij, omdat het de acties van PiS tot nu toe legitimeert.

5. PiS wint met lokale structuren in kleinere steden en dorpen. In de loop van acht jaar heeft het wegpompen van de groepen plattelandsvrouwen, WOT en brandweerlieden, het uitdelen van papieren cheques en vooral de aanwezigheid van PIS-politici in kleine steden resultaten opgeleverd. PiS nam het dorp terug van PSL. En het punt hier is niet dat PSL geassocieerd werd met abortus of LGBT. PiS was daar gewoon lokaal aanwezig. En dat is het nog steeds. De burgercoalitie moet lokale structuren opbouwen. Weet je dat KO de verkiezingen in Skierniewice volledig heeft overgeslagen? In Loomianki? Zelfs in Bielany, Warschau. Ik ontving vier folders van KO-kandidaten in mijn brievenbus. Politici, leer eindelijk dat jullie het zijn die mij moeten bereiken en interesseren. Vraag uzelf af: had u een website waarvan ik bijvoorbeeld een foto van de kandidaat kon downloaden en die ik op sociale media kon verspreiden?

6. De afwikkeling van de PiS- en Solidarna Polska-schandalen verloopt veel te traag. Ik weet dat er na PiS een grote chaos is binnen de ministeries, dat er audits plaatsvinden, dat mensen overuren maken, maar dat er geen communicatie hierover is naar de kiezers; wat wordt er gedaan, waarom duurt het zo lang, wat zijn de problemen, wanneer zal het eindigen, etc.

7. CPK. Kom op jongens... Het is nu meer dan 4 maanden geleden. Een leger van werkende arbeiders die uit verveling hun pennen gaan rollen. In dit opzicht is het een organisatorisch en communicatief falen.

8. Politiek gaat niet alleen over Warschau, en u moet voor uw kiezers zorgen! – vat de internetgebruiker samen.

En politici moeten eraan worden herinnerd dat vox populi vox dei.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku