Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Sterke woorden! Paweł Miter: hoeveel ‘journalisten’ die zogenaamd ‘onafhankelijk’ zijn, bevinden zic

Gestart door Pieszyce, 17 april 2024, 21:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Sterke woorden! Paweł Miter: hoeveel 'journalisten' die zogenaamd 'onafhankelijk' zijn, bevinden zich op de 'inwerpstrips'?

16 april 2024

Herinnert u zich het tapeschandaal nog? Hard-rechtse redacties werden daar bewust niet geopend, alleen de tegenover PiS sympathiserende redacties. Dit werd gedaan om meer shock te creëren. Over alles was goed nagedacht, zoals het feit dat een bepaalde bekende 'journalist' anderen opriep naar de redactie van Wprost. Afgezien van het hele circus met de Binnenlandse Veiligheidsdienst en de laptop, was PiS van de mediakant bezig zijn vaardigheden aan te scherpen in het maken van effectieve invoegingen in de juiste redacties om een grotere impact te maken. Vandaag is het hetzelfde en zelfs beter. Acht jaar lang hebben ze bepaalde 'uitgevers', 'journalisten' en 'redactieteams' opgeleid, hoewel ik weet dat sommigen van hen nu de 'keten' willen doorbreken, schrijft Paweł Miter.

WP pl., een portaal dat nog niet heeft uitgelegd wie "Suwart" was, die zich "aan de kant" verstopte bij de PiS-autoriteiten - misschien zullen de omstandigheden hiervan het onderwerp zijn van een onderzoek waarnaar, zoals ik hoor, advocaat Giertych zoekt - hij heeft niet het recht om te zeggen dat dit "onafhankelijk" is, en de uitgevers of "journalisten" ervan hebben niet het recht om verontwaardigd te zijn over de lezers en ontvangers die er aandachtig naar kijken en hen krachtig bekritiseren. De verklaring van mevrouw Długosz dat het portaal de zaak "1.784 keer" heeft afgehandeld omdat het Mikołajewska of Jadczak in dienst had, is een beetje een verwarring. Afgezien van dit alles denk ik dat de grootste fout van de Poolse media het bouwen van hun geloofwaardigheid op namen is. In meer normale 'mediasystemen' is dit ondenkbaar, en wanneer 'sterren' worden geboren, worden ze naast elkaar geboren, zonder redactionele creatie en al de pracht en praal. Ze worden op natuurlijke wijze geboren, niet gedwongen omdat iemand is aangenomen... - voegt hij eraan toe.

Advertenties
Wilt u meer voorkennis lezen uit de wereld van de politiek en de media?
Volg ons profiel op Facebook en Twitter.
Like en deel onze berichten, zo kunnen we meer voor u doen. Po Polsku

Voor mij verloor WP zijn belang toen ik bijna tastbaar zag hoe een bepaalde instantie – de heer Wipler kent het onderwerp waarschijnlijk – aanvallende artikelen inspireerde tegen een bepaalde gerespecteerde vrouw die bekend was in Polen en in het buitenland, die ik persoonlijk ken, en het ging over de rechten op een merk dat vele miljoenen waard is, over de invloed van bepaalde mensen uit Śląśk met de diensten op de achtergrond. Toen het Openbaar Ministerie en een bekende beschermheer van de minister werden gelanceerd, wisten we wie waar mee aan de haal ging, waar en waarom. WP pl publiceerde materiaal waarin deze beroemde vrouw werd aangevallen, en Salon24 deed hetzelfde, geschreven door Marcin - het toeval van deze lancering was veelbetekenend en voor de hand liggend, omdat ik verbanden en verbanden kende en zag, vaak "vies". Naar mijn mening is dit bewust in opdracht gedaan. Ik begreep niet hoe je een vrouw kapot kon maken die tot dan toe zuiver was geweest, die haar levensprestaties te danken had aan haar harde werk en wegbleef van zulke smerige 'spelletjes', wier enige fout in dit alles was dat ze viel. verliefd op "voormalig CBA-agent", op wie Wąsik en Kamiński carrière maakten in de eerste jaren van PiS-heerschappij. Misschien kan meneer Wipler ons er hier meer over vertellen, maar ik denk dat de Pegasus-zaak misschien meer zal verklaren... Hoe ze deze beroemde vrouw wilden vernietigen en haar levensprestaties wilden overnemen onder de vlag van een ander merk - schrijft Miter.

Als we naar de kust gaan, laten we ons niet voor de gek houden door de verklaringen van journalisten, zoals dat de vragen eerder zijn verzonden... Of dat ze publicaties hebben gepubliceerd in oppositie tegen de vuile PiS-regering. Als je de meeste van deze teksten analyseert, leek het meer op het uitschakelen van de interne concurrentie ten gunste van de sterkere, met vuile diensten op de achtergrond. Wat ook grappig is, is dat ik meerdere keren vragen heb gekregen van bevriende advocaten waarom bijvoorbeeld een van deze auteurs zo onaangenaam is in de contacten met hun cliënten, dat hij hooghartig is - lezen we.

Persoonlijk heb ik niets tegen deze twee heren, een van hen werd een paar jaar geleden hier op Twitter aangevallen met privézaken door deze "supergeheime agent van de CBA", onze favoriet, maar als ik kijk naar de staat van de media en hoeveel "journalisten" zogenaamd "onafhankelijk" zijn aan de "bootstraps" weet ik een ding, bepaalde journalisten van bepaalde portals zouden hun teksten moeten beginnen met het rechtvaardigen van de motieven voor het artikel, waarom ze nu onthullen en uit welke kringen ze informatie hadden... Maar het is bekend dat de journalistengemeenschap "heilige koeien" zijn, hansworsten. We zien dit heel goed. En tot slot, let op, de hard-rechtse media hebben tot nu toe geen hacks en aanvallen op mensen uit de huidige regering of met hen verbonden na het verliezen van de macht vrijgegeven. Houd dit beter in de gaten om te zien welke 'media' dit nu wel gaan doen.

En onthoud, als een "journalist" het heeft over het "publieke "belang", dan liegt hij of zij bijna altijd. Vandaag de dag bestaan zulke media niet meer. En het soort journalisten dat echt "ideologisch" was, is al uit dit systeem verdwenen. En als er geen echt "publiek belang" is, dan is er geen objectiviteit en geen streven naar die waarheid. We zijn net op zo'n moment in de realiteit dat wie meer ontwikkeld is dit heel duidelijk kan zien. Dit is bijna de beste periode in 30 jaar waarin we het heel duidelijk kunnen zien in bijna elk aspect, inclusief de wederzijdse aanvallen tussen deze 'media'. - concludeert Miter.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku