Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

WAARSCHUWING - Let op een brief van Tinka

Gestart door Pieszyce, 21 april 2024, 00:07

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce



Wat ik nu schrijf heeft niets met Polen te maken. Zie het als een waarschuwing.

Vandaag kregen wij een brief van een bedrijf dat "Tinka" heet. Gericht aan mijn schoonheid met naam en toenaam.

Daarin stond, dat door maatregelen wij geen krediet meer zouden kunnen krijgen. Ondanks het feit dat we nergens op de wereld krediet hebben, was mijn meisje alleen al door die brief in paniek.

Ik naar Trustpilot en ja hoor daar stonden de eerste klachten al van mensen die net als ik geen krediet hadden. Een paar posts lager stond een reactie van Tinka.

De belangrijkste regel voor mij was . . . .

Omdat wij alle klanten die in het verleden met Wehkamp Finance een krediet overeenkomst hebben gehad of die momenteel met Tinka een kredietovereenkomst hebben een brief/e-mail hebben toegestuurd ter informatie, heeft u ook een brief ontvangen.

Er gaat een lichtje branden 22 jaar geleden heb ik voor mijn meisje bij Wehkamp een jas gekocht die haar beviel, die heb ik na 14 dagen betaald. [nagekeken want ik bewaar alles] Daar ik niet meteen betaalde, kwam ik dus zonder waarschuwing bij Wehkamp finance terecht [zonder dat ik dit wilde] Ondanks dat ik 14 dagen later betaalde, werd ik zonder mededeling bij Wehkamp finance opgenomen nu dus doorgegeven aan Tinka. Dat accepteer ik niet.  >:(  >:(

Vandaag een mail naar:
klacht@tinka.com
socialmedia@wehkamp.nl    gestuurd:

Dat ik gezien het feit, ik nergens kredieten wilde hebben, met onmiddellijke ingang de privacywet AVG claimde en hiermee het 'recht op gegevenswissing' en 'recht op vergetelheid'. Dus het onmiddellijk wissen van mijn data bij beide bedrijven inclusief een schriftelijke bevestiging daarvan.

Wees dus gewaarschuwd als je een brief van Tinka krijgt, Wehkamp finance heeft simpelweg de gegevens doorverkocht aan Tinka.  DAT is dus verboden.

Weg met dat soort gegevens doorverkopers.  >:(  >:(