Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

De zuiveringen van Kaczyński? Weer een PiS-ster verdwijnt uit de politiek

Gestart door Pieszyce, 23 april 2024, 00:49

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


De zuiveringen van Kaczyński? Weer een PiS-ster verdwijnt uit de politiek

22 april 2024

Vandaag kondigde Tomasz Poręba, jarenlang lid van het PiS-parlement, onverwachts aan dat hij de politieke activiteiten zou verlaten.

–  Ik heb de laatste stemming en de zitting van het Europees Parlement voor mij. Er komt geen vervolg. Bijna een jaar geleden nam ik de beslissing en liet ik de partijleiding weten dat ik me niet kandidaat zou stellen en dat ik de huidige politiek zou verlaten. Het was een bewuste en zeer doordachte beslissing. Ik vertrek met opgeheven hoofd en het gevoel dat we de afgelopen jaren samen veel hebben bereikt, schreef Poręba.

– Ik vertrek met een gevoel van trots, opluchting en vreugde. Door alle verkiezingen te winnen en de beste procentuele resultaten in Polen te behalen, betoogt Poręba.

Poręba werd lid van het Europees Parlement in 2009. Hij won het mandaat ook in 2014 en 2019. Hij leidde herhaaldelijk het PiS-verkiezingsteam. Nou, ik denk dat de laatste parlementsverkiezingen niet als een succes kunnen worden beschouwd.

Kennelijk voelde de partij ook dat het geen overwinning was. Er kon maar één oplossing zijn...

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku