Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Tomasz Lis had gelijk. We hebben gewonnen ondanks de corrupte media

Gestart door Pieszyce, 24 april 2024, 23:09

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Tomasz Lis had gelijk. We hebben gewonnen ondanks de corrupte media

24 april 2024

Tomasz Lis wist heel goed dat de media uitverkocht waren aan PiS. Destijds wisten we gewoon niet hoeveel geld belangrijke portals en journalisten ontvingen. Vandaag weten we het.

"Ik ben me er volkomen van bewust dat veel mensen het niet leuk zullen vinden wat ik hier schrijf, zelfs niet heel erg. Jammer – amicus Plato, sed magis amica veritas. De media moeten vrij zijn en niet traag tegenover de overheid. Deze laatste verdienen het niet eens om te bestaan. Ze zijn de ontkenning van hun essentie. Ik geloof nog steeds dat PiS de verkiezingen kan verliezen en de macht kan verliezen, maar ik moet helaas zeggen dat als dit gebeurt, dit ondanks de media zal zijn en niet dankzij de media. De volgende verkiezingen kunnen gewonnen worden, maar de democraten moeten niet rekenen op de zogenaamde vrije media. Ze moeten het zelf redden", schreef Tomasz Lis toen hij Newsweek verliet.

Hij werd ontslagen omdat hij onafhankelijk was en de waarheid wilde schrijven.

Tomasz Lis is een van de beste Poolse journalisten. Weinigen van hen, de echte, overleefden het PiS-tijdperk. Dit is hoe Kaczyński de journalistiek vernietigde.

– Ik sprak en schreef over opportunistische, opportunistische en laffe media. Nu is het helaas gerechtvaardigd om over bastaarden en - sorry - klootzakken te praten. Dit is een absolute morele nederlaag en een catastrofe voor de media, die de democratie, de grondwet en de natie hebben verraden op het moment van de belangrijkste test – schreef Tomasz Lis vandaag.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku