Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Kaczyński heeft de macht verloren en zint op wraak

Gestart door Pieszyce, 29 april 2024, 23:27

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Kaczyński heeft de macht verloren en zint op wraak

28 april 2024

Jarosław Kaczyński verloor de macht en zal die nooit meer terugkrijgen. Hij voelt een groot gevoel van spijt voor haar en wil graag wraak nemen op degenen die haar van hem hebben afgenomen. Op Polen.

– Ik kijk naar fragmenten van Kaczyński van de PiS-rally. Een triest gezicht. Een oudere man, volledig los van de realiteit, die niets te verliezen heeft. Hij klampt zich koste wat het kost vast aan datgene dat hem in zijn leven volledig heeft verteerd. Hij heeft de macht geproefd en is niet geïnteresseerd in de moeilijke situatie van Polen vandaag de dag, hij is niet geïnteresseerd in Polen, of zelfs in mensen die bereid zijn hem voor geld te applaudisseren na elke onzin die hij zegt. En dit is gevaarlijke onzin. Hij jaagde macht na en, paradoxaal genoeg, leidde deze macht tot zijn ondergang - schreef een van de internetgebruikers, commentaar gevend op de trieste en haatdragende PiS-conventie.

Kaczyński zal er alles aan doen om Donald Tusk, de dader die hem de macht heeft ontnomen, te vernietigen.

- Het doel heiligt de middelen. Hij heeft een ziek zicht en een vervormde perceptie. Hij neemt wraak op zichzelf, hij viel de autoriteiten zo hard aan dat hij het contact met de werkelijkheid verloor. Hij richtte zich op Tusk en dat houdt hem in leven en voedt hem, voegt de internetgebruiker eraan toe.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Bobal

....en toch zal weer één op de drie Polen op hem (zijn partij) stemmen....
Soort masochisme?

Pieszyce

Het heeft ook te maken met https://polenforum.nl/forum-over-polen/index.php/topic,5078.0.html

De reden waarom we met diverse Polen gebroken hebben, had te maken hun verregaande arrogantie.

Kaczor zegt, "Een echte Pool kan zichzelf vergeven".

Dus is in principe nooit ergens schuldig aan??

Ze zouden hem op moeten sluiten.

Ik ben er van overtuigd, dat als in Polen de kerken zich niet met politiek zouden bemoeien, PiS 4 % van de stemmen kreeg. Ik kende in Polen een stel dat zondag's naar de kerk ging, omdat de buurman anders bij hen aan zou kloppen om het te manen. Zieker kun je het niet krijgen.  ::)  >:(  ::)