Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Kaczyński definieerde een "echte Pool"

Gestart door Pieszyce, 29 april 2024, 23:50

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Kaczyński definieerde een "echte Pool"
Hij kan zichzelf vergeven


28 april 2024

Tijdens de PiS-conventie van gisteren probeerde Jarosław Kaczyński te definiëren wat het concept van 'Pool' betekent. Het effect zou ons niet moeten verbazen.

– Een Pool zijn betekent een vrij mens zijn. Een Pool is een goed mens, maar Polen willen een veilig land met regels die voortkomen uit de Poolse cultuur. Wij zullen de Green Deal verwerpen, daarom stappen wij naar het Europees Parlement. Het zou praktisch resulteren in de liquidatie van de Poolse landbouw, zei Kaczyński.

– De Green Deal leidt bijvoorbeeld tot beperkingen op vliegtuigvluchten. Dit zijn zeer verstrekkende beperkingen, en wij zijn een natie die verschillende vrijheden wil – alledaagse en politieke. We willen reizen, en heel vaak met goedkope luchtvaartmaatschappijen. Wij willen ook eten wat we lekker vinden. Polen willen in harmonie leven met het model dat wij kennen en wij willen het versterken! De Green Deal is tegen alle Polen! – vervolgde de PiS-leider.

Maar hoe zit het met al degenen die het niet steunen? Er zijn de meesten van ons! De voorzitter van PiS laat ons geen Polen zijn?!

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce


Jarosławie, jutro jak się prześpię napiszę Ci kim jest prawdziwy Polak. Będziesz zły i niezadowolony kaczor.

Morgen ga ik hem blij maken.

Na ruim 30 jaar Polen heb ik een beetje ervaring opgedaan.  ;)

Pieszyce



Beste Jarek,

Wat laat maar uit mijn hart.

Citeer– Een Pool zijn betekent een vrij mens zijn. Een Pool is een goed mens, maar Polen willen een veilig land met regels die voortkomen uit de Poolse cultuur. Wij zullen de Green Deal verwerpen, daarom stappen wij naar het Europees Parlement. Het zou praktisch resulteren in de liquidatie van de Poolse landbouw, zei Kaczyński.

- Veel Polen voelen zich dankzij de handelswijze van jouw regering nog steeds niet vrij. Zijn dat dan geen Polen?
- Ik vind het nogal arrogant om generaal te stellen dat een Pool een goed mens is. Mijn privé ervaringen zijn nogal anders en die van andere Polen, laat ik
  voor hun verantwoording. Het zo goed zijn als de Polen die beter opgeleid zijn, niet neerkeken op hen die een mindere scholing hebben.
- De Poolse cultuur? Waarom is het zo moeilijk voor de Polen mensen met Rood haar te accepteren? Tusk kwam aan het bewind en gelijk werd zijn haarkleur
  gebruikt om het constant te kleineren.
- Wat het veilige land betreft: De Polen kłócić się [bekvechten] nogal graag wat voor veel onrust in het land zorgt. Polen is nu gelukkig lid van de EU en NATO,
  dus nieuwe verdelingen van Polen zullen niet zo gauw plaatsvinden, maar in het verleden was dat Bekvechten vaak wel de reden voor bezetting en verdeling.
  Buren wensen geen onrust aan hun grenzen.
- Mag ik je er op wijzen dat de Green Deal is mede-ontworpen door de arrogante Poolse EU commissaris Janusz Wojciechowski die bij aanvang al moeite
  had om aangenomen te worden in de EU wegens het falen tijdens zijn kennismakingspeech het scheelde een haar. Jullie als PiS hebben de Green Deal pas
  verworpen toten vele boeren de straat op gingen uit angst nog meer verlies te moeten accepteren tijdens de verkiezingen. Dus niet liegen, want dat mag
  een Katholiek ook een Poolse, niet.

Citeer– De Green Deal leidt bijvoorbeeld tot beperkingen op vliegtuigvluchten. Dit zijn zeer verstrekkende beperkingen, en wij zijn een natie die verschillende vrijheden wil – alledaagse en politieke. We willen reizen, en heel vaak met goedkope luchtvaartmaatschappijen. Wij willen ook eten wat we lekker vinden. Polen willen in harmonie leven met het model dat wij kennen en wij willen het versterken! De Green Deal is tegen alle Polen! – vervolgde de PiS-leider.

- Vliegtuigvluchten beschadigen het milieu. Neem de trein dat is beter.
- Kijk Jarek, weer dat Poolse egoïsme. Goedkopen vluchten zijn slecht voor het milieu.  speel eens met dit scherm je zult geschokt zijn. Daarom hebben we ook
  dat gat in de atmosfeer.
- Polen willen in Harmonie leven, met arrogantie, hebzucht, onderlinge haat . . . . . en je wilt dat nog versterken?? Man je bent echt ziek.
- Jarek, onthoudt één ding . . . . . Mannen zoals Sobieski III, Józef Piłsudski, Stanisław Sosabowski,  Stanisław Maczek, en een paar zeer goede politici . . . . .
  zullen nooit meer terugkomen en dat is de Grootste Catastrofe voor Polen.

- Ik zal je niet plagen met Donald Tusk . . . . . . . . .!!    8)