Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Donald Tusk heeft een steeds groter probleem met TVP

Gestart door Pieszyce, 30 april 2024, 16:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Donald Tusk heeft een steeds groter probleem met TVP

29 april 2024

–  Ik denk dat het een vergissing is dat TVP nog geen enkel programma heeft gepubliceerd over de propagandamechanismen uit Kurski's tijd. Miljoenen geloofden deze boodschap omdat ze niet begrepen wat eerlijke informatie was. Tegenwoordig begrijpen ze de essentie van verandering niet en zijn ze nog steeds potentiële slachtoffers van populisten – schrijft Wojciech Kussowski.

– Ik mis ook discussies over TVP tussen experts op het gebied van onderwijs, gezondheidszorg, betrekkingen tussen de staat en de kerk, enzovoort. Gedurende de acht jaar van populistisch bewind was niets mogelijk, het was de gril van Kaczyński. Ik geloofde dat er nu in deze woestijn nieuwe ideeën zouden ontstaan. Ik zie het niet, voegt hij eraan toe. – (EN) Over het algemeen ben ik bang dat we door de tijd heen slapen waarin we het voor populisten moeilijker zouden kunnen maken om weer aan de macht te komen. Het is duidelijk dat ze zich al hebben hersteld van de eerste schok en weer kapitaal zijn gaan opbouwen. Morawiecki, Duda, Dworczyk, Müller, jonge, cynische politici, het zullen geen democraten meer zijn, het is voor hen niet winstgevend. Des te meer omdat eventuele schikkingen waarschijnlijk traag en onbeduidend zullen zijn. Ik ben niet meer zo optimistisch als een paar maanden geleden, en ik zie geen plan om de volgende golf van populisme te stoppen. En ze zal komen.

Het probleem van Tusk is ook het gebrek aan geld. Bartłomiej Sienkiewicz voerde geen enkel plan uit om de uitgaven te verlagen; integendeel, hij liet ze groeien.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku