Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Kaczyński's bizarre conferentie. De PiS-leider rende eenvoudigweg weg

Gestart door Pieszyce, 30 april 2024, 23:45

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Kaczyński's bizarre conferentie. De PiS-leider rende eenvoudigweg weg

30 april 2024

Vandaag vond een van de meest bizarre persconferenties van Jarosław Kaczyński plaats. De PiS-leider klaagde over Tusk en... rende weg. Vragen van journalisten vermijden.

– Vandaag is de laatste dag van de belastingafrekeningen. En vandaag de dag kan iedereen berekenen hoeveel ze door Donald Tusk zijn bedrogen, omdat het belastingvrij 60.000 PLN zou zijn - dus als iemand 60.000 PLN per jaar verdient, verliest hij 5.400 PLN - zei Kaczyński.

– Als iemand bijvoorbeeld slechts 40.000 PLN per jaar verdient, verliest hij 1.800 PLN. Parlementsverkiezingen, de belangrijkste daad van de democratie, kunnen niet op fraude gebaseerd zijn, omdat ze dan geen zin meer hebben. Tusk speelde bewust vals, betoogde de oud-premier.

Vervolgens verliet hij voor de zekerheid de conferentie. Het vermijden van vragen van journalisten. Want wie weet zouden ze te nieuwsgierig zijn en de 'rekeningen' van Kaczyński in twijfel trekken?

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce



Deze man is altijd al een lafaard geweest.

Je kent ze wel, zo'n klein onderkruipertje, die achter de rug van een bokser gaat staan
en dan andere mensen de huid vol scheld. Walgelijk ongedierte.  >:(

Zo snel mogelijk vanaf zien te komen.

Bobal

Als JK het inderdaad gezegd heeft zoals het er staat, dan is het toch grote onzin. Gisteren was inderdaad de laatste dag om de belastingaangifte over het jaar 2023 te doen. De wetgeving hiervoor is eind 2022 vastgesteld en in 2023 niet meer gewijzigd. En dat was toch echt een periode waarin PiS het voor het zeggen had.
Ik heb inderdaad ergens gelezen, dat de huidige regering de belastingvrijstelling wil verhogen naar PLN 60.000. Dat is in het heel korte tijdsbestek van een halve maand niet gelukt voor 2024 dus dat wordt pas volgend jaar. Of ze moet tussentijds de belastingwet wijzigen maar dat is meestal een recept voor chaos (de PiS regering heeft dat zelf een paar jaar geleden gedaan en dat werd een zooitje).

Pieszyce


Hai Bobal,

Ik ben van Jan Piński eigenaar en hoofdredacteur van wiesci24.pl niet anders gewend dan dat hij schrijft wat er daadwerkelijk gezegd wordt.
Kaczyński zegt wel vaker dingen waar grot vraagtekens achter gezet kunnen worden, ik noem het altijd het Tinus Dropveter geklets.

Belastingwetten blijf ik ver vandaan hahahaha

We zullen geduld moeten hebben, zolang er overal nog PiS aanhangers werken op plaatsen waar dat beter niet is, zullen er problemen blijven. Wat mij vooral ergert is, niet dat dit door domheid komt, want dat zou te vergeven zijn, maar PUUR om de nieuwe regering te dwarsbomen.

Kijk maar naar die onderzoekscommissies. Er is niet 1 commissie waar PiS leden het werk van die commissie onmogelijk willen maken, puur terroriseren.

Allemaal dankzij die kleine gluiperd.  >:(