Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Bodnars eerste ernstige fout. De noodlottige woorden van de minister wekten Tusks woede op

Gestart door Pieszyce, 1 mei 2024, 23:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Bodnars eerste ernstige fout. De noodlottige woorden van de minister wekten Tusks woede op

1 mei 2024

Adam Bodnar maakt een ernstige politieke fout door te zeggen dat het Openbaar Ministerie vele jaren hard werk nodig heeft om PiS-criminelen te veroordelen. Het kan een aanzienlijke impact hebben op de steuncijfers van de democratische coalitie. Volgens onze bronnen is Tusk woedend op de minister.

– De conferentie van vandaag van nationaal aanklager Dariusz Korneluk heeft laten zien hoeveel hard werk Poolse aanklagers moeten doen om recht te doen aan de daden van de vorige regering. Dit is onze prioriteit, zei Bodnar.

Dit is een cruciale fout van de minister. Als hij geen wijzigingen in de wet en de werking van het openbaar ministerie kan voorstellen, zodat de procedure weken en maanden duurt, in plaats van jaren, betekent dit dat deze regering moet vertrekken. Het is noodzakelijk om te beginnen met de analyse van de procedures en processen bij het openbaar ministerie, zodat openbare aanklagers sneller en efficiënter kunnen optreden en het oude systeem jarenlang niet meer kunnen gebruiken om zaken af te handelen.

Bodnar gaf de aanklagers helaas absolutie en vandaag kunnen ze - op basis van deze verklaring - uitleggen dat ze de zaak grondig onderzoeken, analyseren. En waar wachten ze echt op? Op een machtswisseling. Dat ze over vier of acht jaar kunnen zeggen dat ze niet met politici willen omgaan.

Want de waarheid over het openbaar ministerie (en de geheime diensten) is wreed: het zijn deals, deals en nog eens deals over hen. Al vele jaren blokkeren ze alles en het openbaar ministerie is een plek om veel geld te verdienen en belangen te behartigen, maar niet om politici te bestrijden.

Bodnar heeft een fout gemaakt en Tusk is woedend op hem - deze woorden weerklinken heel slecht in de samenleving. Het lijkt erop dat de minister zelfs ... bang is voor het Openbaar Ministerie.

Dit is absurd.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce



Ik was hier al bang voor.

De volgens mij enige methode van aanpak was . . . . . .

Na het winnen van de verkiezingen, allen die in de vorige regering corruptie hebben bedreven, laten bezoeken door de speciale diensten, desnoods met ingehuurde soldaten onder leiding van een agent van de speciale eenheden.

Van iedereen het paspoort innemen zodat ze niet kunnen vluchten.
Met deze paspoorten in de hand een lijst maken van "onder verdenking staande"  personen en die naar elk aangesloten EU land sturen.  Op deze manier kan niemand ontsnapping, probeer je het toch sta je gelijk op de Officiële opsporingslijst van Inter- en Europol met alle gevolgen van dien.

Bobal is een lid dat dit begrijpt en ik waardeer zijn bijdragen altijd zeer.

Mijn probleem is dat ik weinig kan doen. Ik schreef nu een brief aan Verhofstadt en ook anderen hebben al eens een schrijven ontvangen.

Maar als ik het in Polen voor het zeggen had, kon niet een politicus van de afgelopen regering en meelopers ontsnappen aan de gerechtigheid. NEE, dat is geen wraak, maar gerechtigheid aan alle Polen die het toch al moeilijk hebben.

Ik hoop dat Tusk een andere minister vindt, ik ga voor Ewa Wrzosek een officier van Justitie die ik nog nooit op een leugen heb kunnen betrappen en een zeer goed beeld heeft van wat gedaan moet worden.

Donald Doe %^&##@)&%% iets voor het te laat is.