Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Tusk maakte de spot met Duda’s hypocrisie

Gestart door Pieszyce, 2 mei 2024, 19:51

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Tusk maakte de spot met Duda's hypocrisie
De president wist niet wat hij moest antwoorden


1 mei 2024

Vandaag, ter gelegenheid van de twintigste verjaardag van de toetreding van Polen tot de Europese Unie, overtreffen PiS-politici, waaronder Andrzej Duda, elkaar door te verzekeren hoe goed het is dat ons land lid is van de Gemeenschap. Het is alsof ze de afgelopen acht jaar niet alles hebben gedaan wat ze konden om Polen uit de EU te krijgen.

Geen wonder dat deze hypocrisie treffend belachelijk werd gemaakt door Donald Tusk.

– Laten we vandaag degenen herdenken die moedig en fantasierijk onze weg naar de Europese Unie zijn begonnen. Over Lech Wałęsa en de premiers van Mazowiecki, Bielecki en Suchocka. Hartelijk bedankt! Ik zal degenen die verwend en verwend zijn niet noemen en vandaag trotse gezichten voor de camera's zetten. Zonde van de feestdag, schreef de premier op sociale media.

– Terwijl we het twintigjarig bestaan van de EU vieren, vindt er in Groot-Brittannië een fel debat plaats, veroorzaakt door de voorspelling van de Wereldbank, volgens welke het inkomen per hoofd van de bevolking in Polen in 2025 hoger zal zijn dan in Groot-Brittannië. En ik beloof dit: op de 25e verjaardag zullen de Polen rijker zijn dan de Britten. Het is beter om in de EU te zijn! – voegde Tusk er na een tijdje aan toe.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Bobal

" En ik beloof dit: op de 25e verjaardag zullen de Polen rijker zijn dan de Britten. Het is beter om in de EU te zijn! – voegde Tusk er na een tijdje aan toe."

We gaan het zien. Komen er dan ook Britse tomatenplukkers, verpleegsters en metselaars werken in Polen ;D ?

Pieszyce



Nee, die zijn dan nog net IETS te duur.

Maar als ik naar de Britten kijk hebben ze flinke spijt.

Tja dat krijg je als je je door een imitatie Fuhrer [Kremlin Farage]laat leiden. ;D  ;D