Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Weer een ander probleem.

Gestart door Pieszyce, 8 december 2022, 16:01

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Weer een ander probleem.

Ons oude forum kan geconverteerd worden naar het nieuwe, maar met veel fouten, die dan handmatig herstelt moeten gaan worden. Desondanks is de prijs die ik moet betalen behoorlijk hoog, namelijk meer dan 600 dollar

Het gehele forum in HTML bewerken en opslaan kost 5 jaar werk met 10 posts per dag, maar is te doen. Ik heb al oude berichten overgezet in Gezondheid, Bouwen in Polen, Geschiedenis en Smoleńsk, maar alles overzetten van Nieuws en Politiek is ondoenbaar.

De host wil ons overzetten naar servers in NL en die zijn zeer modern maar hebben geen software die ons oude forum ondersteund, daarom dus de gedachte van converteren. Voor enige tijd is het waarschijnlijk mogelijk het Yabb forum te laten zoals het is, zodat men daar wel kan lezen. Maar dat kan ineens over zijn.

Ik heb drie dagen het SMF supportforum door zitten spitten over converteren, maar dat lukte alleen goed met YaBB toen het nog in de 1.0.0. versie was en niet zoals nu. De nieuwere versies geven steeds problemen en als er al een is die zegt, "Het is mij gelukt"  en je vraagt een link omdat te bekijken krijg je geen antwoord meer.  >:(

Het team heeft met elkaar gesproken en stelt jullie de volgende vragen.

Hoe belangrijk is voor jullie de oude berichtgeving die er op het oude Yabb forum staat??

Zeer belangrijk

Belangrijk

Onbelangrijk,

Laat maar gaan.

Met vriendelijke groet,
Namens het team
Pieszyce

Nemo.omen

Beste P ik zou Nieuws en Politiek niet overzetten. Dat zijn rubriieken de al snel hun nieuwswaarde verliezen. Immers wordt ten aanzien van kranten gezegd: Na 3 dagen wordt de vis er in verpakt.
Oude berichtgeving van het oude forum behoeft alleen te worden bewaard als dit over enkeljaren nog van belang is zoas bij de rubrieken die al zijn overgezet

Pieszyce



Dank voor je reactie Nemo.omen

Daarom heb ik smoleńsk overgezet van de ramp tot en met de begrafenis, daarna was er teveel circus en ik ga die sectie op het oude forum ook weghalen.

Verder is het natuurlijk vooral politiek wat er dan overblijft, iemand die tijd heeft zou daar een stuk geschiedenis van kunnen maken. Mocht ik tijd hebben zal ik een start maken maar garandeer niets.

De PiS tijd, kan met kort omschrijven, "het ontstond, roofde Polen leeg, vernietigde de rechtstaat en het recht van de vrouwen, dankzij hen die vrouwen niet willen zien en hebben alles kapot gemaakt wat vanaf de Komuch tijd was opgebouwd" Einde PiS geschiedenis.

Het eigenlijke Polen forum /Polskie forum ben ik ook aan het bewerken, daar haal ik alles weg waar nooit op gereageerd is om zo rustig aan alleen het belangrijke over te houden.
Irritant is dat mijn host niet gereageerd heeft, die zei dat alles nog een aantal jaar zou kunnen blijven staan, maar reageert nu niet terwijl ik wacht, dat geeft frustratie.

Ik heb er nog aan zitten denken om in WP een archief met alle berichten te maken, maar dan ben ik zeer lang onder de pannen. ::)  ;)

Pieszyce


Ik zal de eerste dan maar zijn die op het kmopje drukt.  :D  :D

Ik heb op belangrijk gedrukt, maar niet alles is belangrijk, toch zijn er zaken zoals nu
met dat spionnen gebeuren en de rol van de Macierewicz, immers veel is niet zonder hem gebeurd
en er is ook nog steeds geen antwoord waarom deze man, na de ramp op zijn gemak zijn diner afmaakte
dat meer dan 20 minuten duurde, voor hij rechtstreeks met de trein naar Warschau ging, terwijl
anderen juist naar Smoleńsk gingen.

Dat bericht staat ergens en wordt dus zoeken.

Maar verder kunnen zoals Nemo al opmerkte veel topic weg, omdat ze reeds achterhaald zijn. ;)

Wie is de volgende knopjesdrukker??  :D

Ruud

Lastige keuze. Er zijn rubrieken die belangrijk kunnen zijn om te bewaren, maar ook dingen die op het moment belangrijk zijn, maar niet bewaard hoeft te worden.
Ik denk dat veel nieuws politiek en minder politiek lang niet altijd lang bewaard hoeft te worden.

Mischien een pioriteiten lijstje opzetten, en die onder meerdere personen uitzetten ? Ook ik kan met wat verloren uurtjes mijn steentje bijdragen als je wilt.

Gr,

Ruud

Pieszyce

Hai Ruud

Inderdaad, maar zo lang men geen goede converter heeft, blijft het handwerk.
Het probleem en dat is echt het probleem van SMF is de forum datum, dus de datum dat je hebt geïnstalleerd. Op Yabb is dat 2004 dus als ik in 2022 een bericht schrijf, kan ik dat antidateren naar 2004.

Als ik dat op  SMF probeer gat dat niet omdat we die pas dit jaar geïnstalleerd hebben en er geen te veranderen forumdatum is.

Zou dat kunnen, dan is het zeer gemakkelijk, gewoon posts overzetten, datum aanpassen en klaar. Nu moet het er extra bij vermeld worden en dat kost tijd.

Ik heb tijd, want volgens de host blijft deze server zeker tot mei 2024 draaien, en daarna heb ikalleen nog backups op de PC. Belangrijk is dat er posts overgezet worden die van belang kunnen zijn, maar in de sectie, Wonen, Werken, Vertrek naar en leven in Polen,  Emigreren naar Polen Algemeen, Poolse Wetten en Regelgevingen en Zakelijke informatie, zou in princie alles overgezet kunnen worden, maar . . . . .  en nu komt het,  het moet gecheckt worden of het nog klopt en dan speciaal de wetten.

Daar heb ik jammer genoeg geen tijd voor.

Zoals reeds geschreven, over Smoleńsk hebben we de posts van "start ramp tot en met begrafenis" over gezet en omdat antidateren niet kan, hebben we rest van het circus wat daarna ontstond gelaten voor wat het was.

Lijstje is moeilijk maken, want als er geconverteerd kon worden zou ik alles overzetten, nu ben ik posts over het drinken van bier en slechte busverbindingen eruit aan het halen.

MvG
P.