Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Vroegtijdige dood door koffie?

Gestart door Pieszyce, 14 december 2022, 19:49

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Vroegtijdige dood door koffie?
Kijk uit hoeveel koffie je in je kopje doet!

 
10 juni 2022

Toruń: - Drink je graag koffie? Gelukkig is het drinken ervan in standaardhoeveelheden niet erg. Het is nog erger als je helemaal geen koffie drinkt
- dan neemt het risico op vroegtijdig overlijden dramatisch toe. Hier zijn de details!

Drink je koffie met mate? Het zal je leven verlengen

Een matige consumptie van met suiker gezoete of bittere koffie kan in verband worden gebracht met een lager risico op vroegtijdig overlijden,
zo hebben Chinese onderzoekers geconcludeerd na een zeven jaar durend onderzoek bij meer dan 170.000 mensen tussen 37 en 73 jaar.

De onderzoekers gebruikten gegevens van de UK Biobank en hielden rekening met verschillende factoren, waaronder BMI, niveau van lichaams-
beweging, en het ontbreken van last van hart- en vaatziekten of kanker. De gedetailleerde resultaten van de studie zijn gepubliceerd in de Annals
of Internal Medicine.

Vroegtijdige dood in gevaar voor niet-koffie drinkers

Als we matig koffie drinken - 1,5 tot 3,5 kopjes per dag - hebben we een 30 procent lager risico op vroegtijdig overlijden in vergelijking met mensen
die helemaal geen koffie drinken - ongeacht of we onze drank met 1 theelepel suiker zoeten of niet.

Daarentegen hadden degenen die iets grotere hoeveelheden koffie dronken - tussen 2,5 en 4,5 kopjes per dag - een 29 procent lager risico op
vroegtijdig overlijden. Zelfs degenen die beweerden dagelijks de minste hoeveelheid koffie te drinken, hadden een 16 tot 21 procent lager risico op
vroegtijdig overlijden. Daarentegen hadden mensen die het dagelijks drinken van koffie volledig hadden opgegeven, het hoogste risico op vroegtijdig
overlijden in vergelijking met andere deelnemers aan de studie.

Volgens onderzoekers zijn de voordelen van koffiedrinken belangrijker dan het al dan niet zoeten van de koffie, zolang je maar niet te veel suiker
gebruikt en meer dan 1 theelepel suiker (ongeveer 16 kcal) per koffie consumeert. Sommige soorten drankjes op basis van koffie kunnen te veel
suiker bevatten om een positief effect op je gezondheid te hebben, dus wees voorzichtig.

Bron:  torun.naszemiasto.pl      język po Posku

Pieszyce


15. Jun 2022 at 14:08

20 redenen waarom koffie gezond is

Update 11 september 2015

Ik ben een trotse koffieliefhebber. Ik drink koffie best vaak, meestal voor de cafeïnekick, maar ook omdat ik de
authentieke smaak van koffie heb leren waarderen.

Niet iedereen is het met mij eens op dat gebied. De meeste mensen vragen zich constant af of koffie gezond is
en of het een onderdeel van hun dagelijkse voeding zou moeten zijn. Het debat is fel over dit onderwerp en het
is moeilijk om te weten wat de feiten zijn.

Bron:   Lees hier verder . . . . . . . .

Pieszyce

Torun Marcel
Super Veteraan


16. Jun 2022 at 20:17

Citeer20 redenen waarom koffie gezond is
Het is net als in de oude reclame : "Ik vind het gewoon lekker".
's Morgens bij het ontbijt zonder suiker of melk en overdag veel water, en in de horeca cappuccino.
Mooi dat er zoveel plus punten in staan, het belangrijkst is echter dat het niet aantoonbaar ongezond is.
Maar wellicht is dat laatste ook aan te tonen  ;D
Het is net wie het test.

Pieszyce

   
16. Jun 2022 at 23:07
   
Het is inderdaad gewoon zeer lekker en mijn oude bazen wisten, dat als ik geen koffie gedronken had ik niets deed, dus stond de beker koffie al klaar als ik de auto parkeerde.

Nee, geen koffie zonder suiker, wij hebben een speciale suikerlepel, en die is half gevuld voor hij in de koffie gekiept wordt.

Ik ben ook nog nooit een minpunt tegengekomen. Er zit in koffie een stofje wat juist gezond is voor de rikketik.

De enige koffie die niet zo gezond is, is de ouderwetse schipperskoffie, zoals die in Polen gedronken wordt, je weet wel, koffie in een glas, suiker erbij en daarna heet water er op, even roeren en laten staan tot de prut gezakt ik. Daar zit namelijk weer een ander stofje in wat niet zo gezond is, maar dat er door de koffie te filteren uitgehaald wordt waardoor de koffie geen kwaad kan.

90 % van de koffie onderzoeken gaat ook over gefilterde koffie.

Melk – koffiemelk drink ik nooit meer, vroeger veel gedaan, maar in melk zit iets, dat voor mannen slecht is, namelijk Na het volwassen worden, en dan voor de prostaat. Dit is mij door 3 Urologen bevestigd.

Mijn Opa op de boerderij waar ik geboren ben, zei altijd, "Jongen geleuf mi, melk is voor jong vee en kleine kinderen, volwassen mannen moeten er vanaf blijven". Op volwassen leeftijd schijnt het niet goed voor de prostaat te zijn. Dus ook geen melk in de koffie. Ik hou het bij 4 kleine bekers zwart over de dag verdeelt.