Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

"Vrouwenstaking". Vader Adam Szustak

Gestart door Pieszyce, 5 januari 2023, 00:43

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

"Vrouwenstaking". Vader Adam Szustak:
29. Oct 2020 at 12:49




"Vrouwenstaking". Vader Adam Szustak:
 ik haat deze kerk ook


28 oktober 2020

- Ik haat deze kerk ook. In de zin van. Helemaal niet de kerk. Deze kerk, die een absolute politieke slet is geworden,
zei de populaire dominicaanse pater Adam Szustak. Hij verwees daarmee naar de sociale onrust na de uitspraak van
het Constitutionele Tribunaal over abortus. Ik ben ervan overtuigd dat er een vuur in God brandt om de hele
smerigheid van de Kerk eruit te branden - voegde hij eraan toe.

Laten we ons eraan herinneren - op 22 oktober oordeelde het Constitutionele Tribunaal dat de bepaling die abortus
toestaat als gevolg van ernstige foetale defecten ongrondwettig was.

De dominicaan presenteerde zijn standpunt op het kanaal van de auteur op YouTube. (Onderaan het artikel)

- Je kent mijn mening. Ik ben sterk gekant tegen elke abortus, want dit is hoe Jezus me leert... Ik denk dat het
absoluut niets te maken heeft met enige wetgeving. De invoering van een wettelijk verbod verandert niets. Het gebeurt
allemaal in de harten van de mensen - zegt pater Szustak, die populair is onder jonge katholieken.

- Dat kun je volgens de wet nooit doen. Dit kan in de politiek nooit worden gedaan. Dit kan nooit met groepen. Dit kan
nooit worden gedaan met een alliantie tussen de troon en het altaar. Nooit, nooit, nooit - benadrukte hij.

De geestelijke verwees naar het vandalisme op de muren van de kerken in Polen.

- Ik begrijp absoluut de pijn als je iets heiligs voor ons verontreinigt. Maar wees niet bang, geliefden - deed hij als een
beroep. En hij zei dat de hele situatie hem paradoxaal genoeg hoop gaf.

- Ik ben ervan overtuigd dat er een vuur in God iis. Dit is wat de Heer Jezus zei dat er zoveel vuur in hem is, hij wil zo
graag dat dit vuur al op aarde zou branden. Welk vuur? Een vuur dat uiteindelijk de kerk zal vernietigen. Opmerking -
ja, ik zei het. Ik ben ervan overtuigd dat er een vuur brandt in God om al het vuil van de kerk te verbranden, zei de
 geestelijke.

Szustak beschouwt de demonstranten niet als "vijanden van de kerk".

- Deze mensen hebben genoeg van de kerk die niet langer evangelisch is - zei hij.

Hij gaf echter toe dat velen van hen inderdaad "de kerk haten". En hij voegde eraan toe:

- Ik haat deze kerk ook. In de zin hiervan. Helemaal niet de kerk. Deze kerk, die absoluut een - sorry voor de uitdrukking
 - politieke slet is geworden. Deze kerk, die zo verwikkeld is geraakt in de politiek, die door enige kracht, haar
 empowerment, toekomst, macht en het verlangen om mensen te bekeren als gevolg van goede bedoelingen, werd gesticht
 in de realiteit van deze wereld. Ja, het moet instorten - stelde Szustak vast.

Video:   https://youtu.be/Nu3HjXVuixA    taal Pools, misschien iets voor de Poolse dames

Bron:  wydarzenia.interia.pl    język po Polsku