Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

 

Eliza Michalik scherp: ik tel de dagen tot Andrzej Duda vertrekt

Gestart door Pieszyce, 27 april 2024, 22:30

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce


Eliza Michalik scherp: ik tel de dagen tot Andrzej Duda vertrekt

26 april 2024

Het gedrag van Andrzej Duda gisteren in de Sejm liet zien dat de president niet alleen niet geïnteresseerd is in belangrijke kwesties voor Polen, maar bevestigde ook zijn infantilisme en gebrek aan kwalificaties om de positie te bekleden. Eliza Michalik gaf zeer harde commentaar op Duda's houding.

– Ik tel de dagen totdat Andrzej Duda de eervolle positie verlaat waarvoor hij niet geschikt is. Normaal gesproken zou hij "slechts" een schande voor Polen zijn, maar in deze zeer moeilijke tijden vormt hij een ernstige bedreiging voor de veiligheid, schreef Eliza Michalik.

–  Het is een ernstige bedreiging voor de veiligheid van Polen. De vraag of hij het bewust doet of vanwege zijn eigen intellectuele beperkingen is secundair. Duda zou na het einde van zijn termijn als president strafrechtelijk verantwoordelijk moeten worden gehouden voor zijn daden, voegde een van de commentatoren eraan toe.

–  Ik ken geen land waar de president eruit zou zien als een landsidioot als hij het over veiligheid heeft. Ik kan niet wachten tot deze pompeuze idioot verdwijnt en ons land niet langer in verlegenheid brengt, vatte iemand anders samen.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku